REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pensjonat – pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Redakcja serwisu Biznes
Pensjonat – pomysł / Fot. Fotolia
Pensjonat – pomysł / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Masz już dość spędzania kolejnych długich godzin w biurze? Chcesz spróbować swoich sił we własnym biznesie? Warto pomyśleć nad założeniem całorocznego pensjonatu. Przede wszystkim, jak w każdym biznesie – liczy się pomysł.

W podejmowaniu własnej działalności najważniejszy jest pomysł na jej prowadzenie. W dobie konkurencyjnych rynków niewątpliwie należy zastanowić się czy nasz biznes na pewno będzie dochodowy oraz czy będziemy zmuszeni ponieść wysokie koszty. W najkorzystniejszej sytuacji znajdują się osoby, które mają w posiadaniu nieruchomość, nadającą się do odpowiedniego przystosowania pod pensjonat. Wówczas koszty założenia pensjonatu będą znacznie niższe niż u osób, które muszą dokonać zakupu nieruchomości.

REKLAMA

REKLAMA

Niewątpliwym jest, że turyści zawsze wybierają ofertę turystyczną ze względu na położenie pensjonatu bądź hotelu oraz na warunki mieszkaniowe. Wobec tego przed samym podjęciem się założenia pensjonatu warto rozeznać się w ofertach innych hotelarzy. Odpowiednio atrakcyjna oferta przyciągnie większą ilość pensjonariuszy.

Odpowiednia lokalizacja

Przed podjęciem działalności związanej z prowadzeniem pensjonatu należy rozejrzeć się za odpowiednią lokalizacją. W okresie urlopowym, w zależności od pory roku turyści najchętniej wybierają morze, mazury bądź góry. Warto zatem pomyśleć o jednym z tych regionów. Najbardziej opłacalny może okazać się całoroczny biznes w górach. Pensjonariusze mogą wówczas przyjeżdżać o każdej porze roku. Należy wtedy odpowiednio przystosować pensjonat do każdych możliwych warunków atmosferycznych. Wybierając lokalizację warto przeanalizować, czy w okolicy będą znajdować się atrakcje turystyczne i dla jakich pensjonariuszy byłyby one kierowane. Jeżeli lokatorami będą głównie osoby starsze warto rozeznać się, czy w okolicy jest odpowiednio dużo miejsc do spacerowania, lokalne kawiarnie, wody termalne czy np. zabiegi zdrowotne. Wtedy będziemy pewni, ze starsi klienci z zainteresowaniem przejrzą naszą ofertę.

Jeżeli jednak pensjonariuszami mogą okazać się również osoby młode, wówczas należałoby sprawdzić, czy w okolicy znajdują się szlaki piesze i rowerowe, puby oraz kluby bądź obiekty sportowe.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz newsletter!

Jak zainteresować klientów samym obiektem?

Jeżeli dokonaliśmy już wyboru lokalizacji na własny pensjonat, należałoby znaleźć pomysł na zainteresowanie klientów samym obiektem. Warunki panujące w hotelach i pensjonatach określane są według ilości gwiazdek – na ten element oferty klienci zwracają najczęściej uwagę. Aby nasz pensjonat stał się atrakcyjny warto pomyśleć nad przytulnym i kameralnym wystrojem – adekwatnie do wybranej lokalizacji. Tym, co najczęściej przyciąga turystów jest lokalna, domowa kuchnia. Warto zatem postawić na zdrowe, lokalne dania przyrządzane według domowych receptur. Można również pomyśleć nad sprzedażą lokalnych produktów.

Jeżeli stawiamy na regionalną kuchnię można zastanowić się nad stworzeniem przydomowej wędzarni, dzięki której można byłoby zwiększyć swoje dochody. Każdy z klientów miałby możliwość zakupienia lokalnych wyrobów mięsnych. Można również pomyśleć o wyrobach mleczarskich, np. lokalne sery.

W dobie rozwijającej się elektroniki i Internetu warto zastanowić się nad bezprzewodowym dostępem do Internetu czy telewizji. Warto też zainwestować w małe lodówki w każdym pokoju.

Jak założyć własną firmę?

Pomysł na ofertę pensjonatu

Zakładając tego typu działalność należy mieć dobry pomysł na atrakcyjną ofertę. Przede wszystkim powinna ona zawierać takie elementy jak:

  • opis pensjonatu pod względem ilości pokoi, wyposażenia ogólnego i lokalizacji,
  • opis pokoi – najlepiej, aby każdy pokój posiadał własną łazienkę,
  • opis atrakcji dla dzieci – np. plac zabaw, ogród do wypoczynku, sala zabaw, bilard,
  • opis dojazdu wraz z bezpłatnym parkingiem dla gości,
  • bliskość lokalnych atrakcji turystycznych,
  • dodatkowe zalety: miejsce na grilla bądź ognisko, lokalne wyroby spożywcze, rowery, narciarnia (jeżeli jest to pensjonat blisko stoku) itd.
  • odpowiednia cena za pobyt

Określając cenę za pobyt w pensjonacie należy mieć na uwadze, do jakiego kręgu osób będziemy kierować nasz usługi. Warto, aby cena nie była zbyt wygórowana jak na warunki pensjonatu na tle innych. Zbyt wysokie ceny często zniechęcają turystów, a zbyt niskie mogą wskazywać na słabą jakość świadczonych usług. A należy pamiętać, że biznes musi przede wszystkim opłacać się właścicielom. Warto zatem zastanowić się nad wprowadzeniem zniżek, np. dla rodzin z dziećmi do określonego wieku, dla zorganizowanych grup oraz zniżki poza sezonem. Jest to skuteczna metoda na przedłużenie sezonu i stałe dochody.

Wpis do rejestru działalności gospodarczej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA