Pensjonat – pomysł
REKLAMA
REKLAMA
W podejmowaniu własnej działalności najważniejszy jest pomysł na jej prowadzenie. W dobie konkurencyjnych rynków niewątpliwie należy zastanowić się czy nasz biznes na pewno będzie dochodowy oraz czy będziemy zmuszeni ponieść wysokie koszty. W najkorzystniejszej sytuacji znajdują się osoby, które mają w posiadaniu nieruchomość, nadającą się do odpowiedniego przystosowania pod pensjonat. Wówczas koszty założenia pensjonatu będą znacznie niższe niż u osób, które muszą dokonać zakupu nieruchomości.
REKLAMA
Niewątpliwym jest, że turyści zawsze wybierają ofertę turystyczną ze względu na położenie pensjonatu bądź hotelu oraz na warunki mieszkaniowe. Wobec tego przed samym podjęciem się założenia pensjonatu warto rozeznać się w ofertach innych hotelarzy. Odpowiednio atrakcyjna oferta przyciągnie większą ilość pensjonariuszy.
Odpowiednia lokalizacja
REKLAMA
Przed podjęciem działalności związanej z prowadzeniem pensjonatu należy rozejrzeć się za odpowiednią lokalizacją. W okresie urlopowym, w zależności od pory roku turyści najchętniej wybierają morze, mazury bądź góry. Warto zatem pomyśleć o jednym z tych regionów. Najbardziej opłacalny może okazać się całoroczny biznes w górach. Pensjonariusze mogą wówczas przyjeżdżać o każdej porze roku. Należy wtedy odpowiednio przystosować pensjonat do każdych możliwych warunków atmosferycznych. Wybierając lokalizację warto przeanalizować, czy w okolicy będą znajdować się atrakcje turystyczne i dla jakich pensjonariuszy byłyby one kierowane. Jeżeli lokatorami będą głównie osoby starsze warto rozeznać się, czy w okolicy jest odpowiednio dużo miejsc do spacerowania, lokalne kawiarnie, wody termalne czy np. zabiegi zdrowotne. Wtedy będziemy pewni, ze starsi klienci z zainteresowaniem przejrzą naszą ofertę.
Jeżeli jednak pensjonariuszami mogą okazać się również osoby młode, wówczas należałoby sprawdzić, czy w okolicy znajdują się szlaki piesze i rowerowe, puby oraz kluby bądź obiekty sportowe.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz newsletter!
Jak zainteresować klientów samym obiektem?
REKLAMA
Jeżeli dokonaliśmy już wyboru lokalizacji na własny pensjonat, należałoby znaleźć pomysł na zainteresowanie klientów samym obiektem. Warunki panujące w hotelach i pensjonatach określane są według ilości gwiazdek – na ten element oferty klienci zwracają najczęściej uwagę. Aby nasz pensjonat stał się atrakcyjny warto pomyśleć nad przytulnym i kameralnym wystrojem – adekwatnie do wybranej lokalizacji. Tym, co najczęściej przyciąga turystów jest lokalna, domowa kuchnia. Warto zatem postawić na zdrowe, lokalne dania przyrządzane według domowych receptur. Można również pomyśleć nad sprzedażą lokalnych produktów.
Jeżeli stawiamy na regionalną kuchnię można zastanowić się nad stworzeniem przydomowej wędzarni, dzięki której można byłoby zwiększyć swoje dochody. Każdy z klientów miałby możliwość zakupienia lokalnych wyrobów mięsnych. Można również pomyśleć o wyrobach mleczarskich, np. lokalne sery.
W dobie rozwijającej się elektroniki i Internetu warto zastanowić się nad bezprzewodowym dostępem do Internetu czy telewizji. Warto też zainwestować w małe lodówki w każdym pokoju.
Pomysł na ofertę pensjonatu
Zakładając tego typu działalność należy mieć dobry pomysł na atrakcyjną ofertę. Przede wszystkim powinna ona zawierać takie elementy jak:
- opis pensjonatu pod względem ilości pokoi, wyposażenia ogólnego i lokalizacji,
- opis pokoi – najlepiej, aby każdy pokój posiadał własną łazienkę,
- opis atrakcji dla dzieci – np. plac zabaw, ogród do wypoczynku, sala zabaw, bilard,
- opis dojazdu wraz z bezpłatnym parkingiem dla gości,
- bliskość lokalnych atrakcji turystycznych,
- dodatkowe zalety: miejsce na grilla bądź ognisko, lokalne wyroby spożywcze, rowery, narciarnia (jeżeli jest to pensjonat blisko stoku) itd.
- odpowiednia cena za pobyt
Określając cenę za pobyt w pensjonacie należy mieć na uwadze, do jakiego kręgu osób będziemy kierować nasz usługi. Warto, aby cena nie była zbyt wygórowana jak na warunki pensjonatu na tle innych. Zbyt wysokie ceny często zniechęcają turystów, a zbyt niskie mogą wskazywać na słabą jakość świadczonych usług. A należy pamiętać, że biznes musi przede wszystkim opłacać się właścicielom. Warto zatem zastanowić się nad wprowadzeniem zniżek, np. dla rodzin z dziećmi do określonego wieku, dla zorganizowanych grup oraz zniżki poza sezonem. Jest to skuteczna metoda na przedłużenie sezonu i stałe dochody.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.