REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pensjonat – pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Redakcja serwisu Biznes
Pensjonat – pomysł / Fot. Fotolia
Pensjonat – pomysł / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Masz już dość spędzania kolejnych długich godzin w biurze? Chcesz spróbować swoich sił we własnym biznesie? Warto pomyśleć nad założeniem całorocznego pensjonatu. Przede wszystkim, jak w każdym biznesie – liczy się pomysł.

W podejmowaniu własnej działalności najważniejszy jest pomysł na jej prowadzenie. W dobie konkurencyjnych rynków niewątpliwie należy zastanowić się czy nasz biznes na pewno będzie dochodowy oraz czy będziemy zmuszeni ponieść wysokie koszty. W najkorzystniejszej sytuacji znajdują się osoby, które mają w posiadaniu nieruchomość, nadającą się do odpowiedniego przystosowania pod pensjonat. Wówczas koszty założenia pensjonatu będą znacznie niższe niż u osób, które muszą dokonać zakupu nieruchomości.

REKLAMA

Niewątpliwym jest, że turyści zawsze wybierają ofertę turystyczną ze względu na położenie pensjonatu bądź hotelu oraz na warunki mieszkaniowe. Wobec tego przed samym podjęciem się założenia pensjonatu warto rozeznać się w ofertach innych hotelarzy. Odpowiednio atrakcyjna oferta przyciągnie większą ilość pensjonariuszy.

Odpowiednia lokalizacja

REKLAMA

Przed podjęciem działalności związanej z prowadzeniem pensjonatu należy rozejrzeć się za odpowiednią lokalizacją. W okresie urlopowym, w zależności od pory roku turyści najchętniej wybierają morze, mazury bądź góry. Warto zatem pomyśleć o jednym z tych regionów. Najbardziej opłacalny może okazać się całoroczny biznes w górach. Pensjonariusze mogą wówczas przyjeżdżać o każdej porze roku. Należy wtedy odpowiednio przystosować pensjonat do każdych możliwych warunków atmosferycznych. Wybierając lokalizację warto przeanalizować, czy w okolicy będą znajdować się atrakcje turystyczne i dla jakich pensjonariuszy byłyby one kierowane. Jeżeli lokatorami będą głównie osoby starsze warto rozeznać się, czy w okolicy jest odpowiednio dużo miejsc do spacerowania, lokalne kawiarnie, wody termalne czy np. zabiegi zdrowotne. Wtedy będziemy pewni, ze starsi klienci z zainteresowaniem przejrzą naszą ofertę.

Jeżeli jednak pensjonariuszami mogą okazać się również osoby młode, wówczas należałoby sprawdzić, czy w okolicy znajdują się szlaki piesze i rowerowe, puby oraz kluby bądź obiekty sportowe.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz newsletter!

Jak zainteresować klientów samym obiektem?

REKLAMA

Jeżeli dokonaliśmy już wyboru lokalizacji na własny pensjonat, należałoby znaleźć pomysł na zainteresowanie klientów samym obiektem. Warunki panujące w hotelach i pensjonatach określane są według ilości gwiazdek – na ten element oferty klienci zwracają najczęściej uwagę. Aby nasz pensjonat stał się atrakcyjny warto pomyśleć nad przytulnym i kameralnym wystrojem – adekwatnie do wybranej lokalizacji. Tym, co najczęściej przyciąga turystów jest lokalna, domowa kuchnia. Warto zatem postawić na zdrowe, lokalne dania przyrządzane według domowych receptur. Można również pomyśleć nad sprzedażą lokalnych produktów.

Jeżeli stawiamy na regionalną kuchnię można zastanowić się nad stworzeniem przydomowej wędzarni, dzięki której można byłoby zwiększyć swoje dochody. Każdy z klientów miałby możliwość zakupienia lokalnych wyrobów mięsnych. Można również pomyśleć o wyrobach mleczarskich, np. lokalne sery.

W dobie rozwijającej się elektroniki i Internetu warto zastanowić się nad bezprzewodowym dostępem do Internetu czy telewizji. Warto też zainwestować w małe lodówki w każdym pokoju.

Jak założyć własną firmę?

Pomysł na ofertę pensjonatu

Zakładając tego typu działalność należy mieć dobry pomysł na atrakcyjną ofertę. Przede wszystkim powinna ona zawierać takie elementy jak:

  • opis pensjonatu pod względem ilości pokoi, wyposażenia ogólnego i lokalizacji,
  • opis pokoi – najlepiej, aby każdy pokój posiadał własną łazienkę,
  • opis atrakcji dla dzieci – np. plac zabaw, ogród do wypoczynku, sala zabaw, bilard,
  • opis dojazdu wraz z bezpłatnym parkingiem dla gości,
  • bliskość lokalnych atrakcji turystycznych,
  • dodatkowe zalety: miejsce na grilla bądź ognisko, lokalne wyroby spożywcze, rowery, narciarnia (jeżeli jest to pensjonat blisko stoku) itd.
  • odpowiednia cena za pobyt

Określając cenę za pobyt w pensjonacie należy mieć na uwadze, do jakiego kręgu osób będziemy kierować nasz usługi. Warto, aby cena nie była zbyt wygórowana jak na warunki pensjonatu na tle innych. Zbyt wysokie ceny często zniechęcają turystów, a zbyt niskie mogą wskazywać na słabą jakość świadczonych usług. A należy pamiętać, że biznes musi przede wszystkim opłacać się właścicielom. Warto zatem zastanowić się nad wprowadzeniem zniżek, np. dla rodzin z dziećmi do określonego wieku, dla zorganizowanych grup oraz zniżki poza sezonem. Jest to skuteczna metoda na przedłużenie sezonu i stałe dochody.

Wpis do rejestru działalności gospodarczej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA