REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyc klinikę weterynaryjną - lokal

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak założyc klinikę weterynaryjną - lokal
Jak założyc klinikę weterynaryjną - lokal

REKLAMA

REKLAMA

Lokal przeznaczony na taki gabinet powinien być wyposażony w szczególności w pokój przyjęć z poczekalnią, aparaturę i sprzęt dostosowane do zakresu świadczonych usług weterynaryjnych, sprzęt i urządzenia do przechowywania produktów leczniczych i wyrobów medycznych, zaplecze sanitarne i socjalne.

Gabinet weterynaryjny

Jeżeli klinika jest zakwalifikowana jako gabinet weterynaryjny powinien spełniać następujące wymagania: mieścić się w odrębnym budynku lub lokalu albo stanowić wyodrębnioną część budynku lub lokalu przeznaczonego na inne cele, jeżeli pomieszczenia gabinetu weterynaryjnego są wyraźnie oddzielone od innych pomieszczeń tego budynku lub lokalu. 

REKLAMA

REKLAMA

Pokój przyjęć z poczekalnią powinien mieścić się na poziomie terenu ewentualnie w suterenie, jeżeli zapewnione jest oświetlenie naturalne dostosowane do rodzaju świadczonych usług. Pozostałe pomieszczenia gabinetu weterynaryjnego mogą mieścić się na różnych kondygnacjach.

Gabinet weterynaryjny powinien mieć odrębne wejście prowadzące bezpośrednio do pomieszczeń gabinetu, mieć pokój przyjęć z poczekalnią gdzie będą miejsca siedzące. Podłogi w gabinecie powinny być wykonane z materiałów trwałych, łatwo zmywalnych, odpornych na działanie wody i środków dezynfekcyjnych. Miejsce przeznaczone do przechowywania dokumentacji weterynaryjnej powinno być zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych. Gabinet weterynaryjny powinien mieć sprawną instalację wodną, elektryczną, grzewczą i kanalizacyjną oraz urządzenia zapewniające wymianę powietrza.

W pokoju przyjęć ściany powinny być wykonane z materiałów gładkich, łatwo zmywalnych, odpornych na działanie wody i środków dezynfekcyjnych. W pokoju przyjęć lub zapleczu sanitarnym powinny znajdować się umywalka z doprowadzoną bieżącą wodą ciepłą i zimną, środki do mycia i odkażania rąk, ręczniki jednorazowego użytku oraz pojemnik na zużyte ręczniki. Parapety w pokoju przyjęć gabinetu weterynaryjnego powinny być wykończone materiałem trwałym, gładkim, odpornym na działanie wody i środków dezynfekcyjnych i być łatwe w czyszczeniu.

Polecamy: Jak napisać biznesplan?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przepisy określają również wyraźnie powierzchnię jaka powinny mieć poszczególne pomieszczenia gabinetu. Powierzchnia pokoju przyjęć z poczekalnią powinna wynosić co najmniej 8m2, jego wysokość z poczekalnią powinna wynosić co najmniej 2,2 m. Natomiast powierzchnia zaplecza sanitarnego i zaplecza socjalnego powinna wynosić co najmniej 3m2.

Pokój przyjęć w gabinecie weterynaryjnym powinien zostać wyposażony w stół zabiegowy, dostosowany wielkością do zakresu i rodzaju świadczonych usług weterynaryjnych, wykonany z trwałego materiału, łatwo zmywalnego i odpornego na działanie środków dezynfekcyjnych. Ponadto powinien w nim być stetoskop i lampa bakteriobójcza.

W przypadku gdy usługi weterynaryjne będą wykonywane przy użyciu narzędzi i sprzętu weterynaryjnego wielokrotnego użytku, pokój przyjęć powinien być wyposażony w autoklaw lub sterylizator na suche powietrze. Jeśli w gabinecie będą wykonywane zabiegi w znieczuleniu ogólnym, pokój przyjęć wyposażony musi być w sprzęt do dożylnego podawania leków oraz źródło światła bezcieniowego.

Dodatkowo gabinet weterynaryjny powinien zostać wyposażony w sprzęt i urządzenia do przechowywania produktów leczniczych, artykułów sanitarnych, sprzętu jednorazowego użytku i innych produktów medycznych, zgodnie z wymaganiami określonymi przez producenta lub wynikającymi z ich właściwości, pojemniki na odpady, w tym odpady weterynaryjne oraz przenośny sprzęt weterynaryjny, pojemniki zapewniające sterylność transportowanego sprzętu, sprzęt i urządzenia do przechowywania, podczas transportu, produktów leczniczych, artykułów sanitarnych, sprzętu jednorazowego użytku i innych produktów medycznych, zgodnie z wymogami określonymi przez ich producenta lub wynikającymi z ich indywidualnych właściwości – w przypadku gdy usługi weterynaryjne będą świadczone poza gabinetem.

Przychodnia weterynaryjna

Jeżeli prowadzona klinika jest zakwalifikowana jako przychodnia weterynaryjna (rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie wymagań dla przychodni weterynaryjnych (Dz. U. Nr 194, poz. 1991 z późn. zm.) wówczas powierzchnia i wysokość pomieszczeń powinna wynosić co najmniej:
1) 8 m2 i 2,2 m – w przypadku pokoju przyjęć;
2) 6 m2 i 2,2 m – w przypadku poczekalni;
3) 8 m2 i 2,2 m – w przypadku sali zabiegowej;
4) 3 m2 i 2,2 m – w przypadku zaplecza sanitarnego;
5) 3 m2 i 2,2 m – w przypadku zaplecza socjalnego.

Salę zabiegową w przychodni weterynaryjnej należy wyposażyć w sprzęt umożliwiający podawanie tlenu, zestaw do intubacji dotchawiczej z rurkami intubacyjnymi i laryngoskopem, dostosowany do zakresu świadczonych usług weterynaryjnych, worek samo rozprężny, sprzęt do dożylnego podawania leków, stetoskop, źródło światła bezcieniowego, autoklaw lub sterylizator na suche powietrze, stół zabiegowy dostosowany wielkością do zakresu i rodzaju świadczonych usług weterynaryjnych, wykonany z materiału trwałego, łatwo zmywalnego i odpornego na działanie środków dezynfekcyjnych, lampę bakteriobójczą, pojemnik na odpady medyczne.

Lecznica weterynaryjna

Jeżeli otwierany zakład leczniczy zakwalifikujemy jako lecznicę weterynaryjną powinna być ona wówczas wyposażona w szczególności w pomieszczenie do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji zwierząt dostosowane do gatunków leczonych zwierząt, pokój przyjęć z poczekalnią, aparaturę i sprzęt dostosowane do zakresu świadczonych usług weterynaryjnych, salę zabiegowo-operacyjną, sprzęt i urządzenia do przechowywania produktów leczniczych i wyrobów medycznych, magazyn środków i sprzętu dezynfekcyjnego, zaplecze sanitarne i socjalne.

Należy pamiętać, że lecznica weterynaryjna jest zakładem leczniczym, który ma zapewniać całodobową obserwację i leczenie zwierząt.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie wymagań dla lecznic weterynaryjnych (Dz. U. Nr 194, poz. 1992) powierzchnia i wysokość pomieszczeń powinna wynosić co najmniej:
1) 8 m2 i 2,2 m – w przypadku pokoju przyjęć,
2) 6 m2 i 2,2 m – w przypadku poczekalni,
3) 8 m2 i 2,2 m – w przypadku pomieszczenia do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji małych zwierząt,
4) 15 m2 i 2,5 m – w przypadku pomieszczenia do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji dużych zwierząt,
5) 10 m2 i 2,2 m – w przypadku sali zabiegowo-operacyjnej dla małych zwierząt,
6) 28 m2 i 2,5 m – w przypadku sali zabiegowo-operacyjnej dla dużych zwierząt,
7) 3 m2 i 2,2 m – w przypadku zaplecza sanitarnego,
8) 6 m2 i 2,2 m – w przypadku zaplecza socjalnego,
9) 2 m2 i 2,2 m – w przypadku magazynu do przechowywania środków i sprzętu dezynfekcyjnego.

Salę zabiegowo-operacyjną w lecznicy weterynaryjnej wyposaża się w sprzęt umożliwiający podawanie tlenu o pojemności co najmniej 250 litrów, zestaw do intubacji dotchawiczej z rurkami intubacyjnymi i laryngoskopem dostosowany do zakresu świadczonych usług weterynaryjnych, worek samo rozprężny, sprzęt do dożylnego podawania leków, stetoskop, źródło światła bezcieniowego, armaturę bezdotykową, autoklaw lub sterylizator na suche powietrze, stół operacyjny dostosowany wielkością do zakresu i rodzaju świadczonych usług weterynaryjnych, wykonany z materiału trwałego, łatwo zmywalnego i odpornego na działanie środków dezynfekcyjnych, pojemnik na odpady medyczne, lampę bakteriobójczą, wentylację mechaniczną, poskrom dla zwierząt w przypadku świadczenia usług weterynaryjnych dla dużych zwierząt.

Pomieszczenie do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji zwierząt wyposażone powinny być natomiast w wentylację mechaniczną, klatki do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji, wykonane z materiałów trwałych, łatwo zmywalnych, odpornych na działanie wody i środków dezynfekcyjnych, dostosowane do wielkości przetrzymywanych zwierząt – w przypadku świadczenia usług dla małych zwierząt, boksy do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji dostosowane do wielkości przetrzymywanych zwierząt – w przypadku świadczenia usług weterynaryjnych dla dużych zwierząt.

Klinika weterynaryjna

Klinika weterynaryjna wyposażona powinna być w szczególności w pomieszczenie do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji zwierząt dostosowane do gatunków leczonych zwierząt, poczekalnie, gabinety zabiegowe, salę operacyjną, magazyn produktów leczniczych i wyrobów medycznych, magazyn środków i sprzętu dezynfekcyjnego, aparaturę i sprzęt dostosowane do zakresu świadczonych usług specjalistycznych, aparaturę i sprzęt diagnostyczny, zaplecze sanitarne, socjalne i gospodarcze.

Klinika weterynaryjna zapewnia całodobową obserwację i leczenie zwierząt. W klinice weterynaryjnej usługi weterynaryjne świadczyć powinno co najmniej trzech lekarzy weterynarii, w tym jeden lekarz z tytułem specjalisty w zakresie usług weterynaryjnych świadczonych przez klinikę. Klinika weterynaryjna powinna współpracować w zakresie świadczonych usług weterynaryjnych z innymi zakładami leczniczymi dla zwierząt, a w szczególności przyjmować pacjentów skierowanych przez te zakłady do leczenia.

Powierzchnia i wysokość pomieszczeń kliniki weterynaryjnej (rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie wymagań dla klinik weterynaryjnych, Dz. U. Nr 194, poz. 1993) powinna wynosić co najmniej:
1) 8 m2 i 2,2 m – w przypadku gabinetu zabiegowego,
2) 12 m2 i 2,2 m – w przypadku poczekalni,
3) 10 m2 i 2,2 m – w przypadku pomieszczenia do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji małych zwierząt,
4) 35 m2 i 2,5 m – w przypadku pomieszczenia do stacjonarnego leczenia, obserwacji i izolacji dużych zwierząt,
5) 10 m2 i 2,2 m – w przypadku sali operacyjnej dla małych zwierząt,
6) 35 m2 i 2,5 m – w przypadku sali operacyjnej dla dużych zwierząt,
7) 3 m2 i 2,2 m – w przypadku zaplecza sanitarnego,
8) 9 m2 i 2,2 m – w przypadku zaplecza socjalnego,
9) 2 m2 i 2,2 m – w przypadku magazynu do przechowywania środków i sprzętu dezynfekcyjnego,
10) 6 m2 i 2,2 m – w przypadku magazynu produktów leczniczych i wyrobów medycznych,
11) 8 m2 i 2,2 m – w przypadku zaplecza gospodarczego.

Klinika weterynaryjna powinna mieć zarówno gabinety zabiegowe wyposażone w stół zabiegowy dostosowany wielkością do zakresu i rodzaju świadczonych usług weterynaryjnych, wykonany z materiału trwałego, łatwo zmywalnego i odpornego na środki dezynfekcyjne, lampę bakteriobójczą, stetoskop, jak i salę operacyjną wyposażoną w sprzęt umożliwiający podawanie gazów medycznych, w tym tlenu, aparat do narkozy wziewnej, zestaw do intubacji dotchawiczej wraz z rurkami intubacyjnymi i laryngoskopem dostosowany do zakresu świadczonych usług weterynaryjnych, worek samo rozprężny, sprzęt do dożylnego podawania leków, stetoskop, puls oksymetr, kardiomonitor, źródło światła bezcieniowego, armaturę bezdotykową, autoklaw lub sterylizator na suche powietrze, pojemnik na odpady medyczne, stół operacyjny dostosowany wielkością do zakresu i rodzaju świadczonych usług weterynaryjnych, wykonany z materiału trwałego, łatwo zmywalnego i odpornego na środki dezynfekcyjne, lampę bakteriobójczą, wentylację mechaniczną, poskrom dla zwierząt w przypadku wykonywania usług weterynaryjnych dla dużych zwierząt.

Ponadto należy pamiętać, że klinika weterynaryjna powinna być wyposażona w aparaturę i sprzęt diagnostyczny umożliwiający wykonanie co najmniej badań morfologii i biochemii krwi, moczu, diagnostyki mikroskopowej, RTG, USG, EKG.

Weterynaryjne laboratorium diagnostyczne

Ostatnią kategorią zakładów leczniczych dla zwierząt przewidziana w ustawie jest weterynaryjne laboratorium diagnostyczne. Zgodnie z wymaganiami lokalowymi dla tego typu placówki powinno ono zawierać w szczególności pokój przyjęć prób do badań diagnostycznych, salę laboratoryjną, aparaturę i sprzęt dostosowane do zakresu wykonywanych badań, sprzęt i urządzenia do przechowywania używanych środków i materiałów, zaplecze sanitarne i socjalne.

Szczegółowe wymagania lokalowe dla laboratoriów zapisane zostały w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie wymagań dla weterynaryjnych laboratoriów diagnostycznych (Dz. U. Nr 194, poz. 1994 r.). Zgodnie z wymaganiami powierzchnia pomieszczeń laboratorium powinna wynosić co najmniej:
1) 6 m2 – w przypadku pokoju przyjęć prób do badań diagnostycznych;
2) 20 m2 – w przypadku sali laboratoryjnej;
3) 3 m2 – w przypadku zaplecza sanitarnego;
4) 6 m2 – w przypadku pomieszczenia administracyjnego;
5) 3 m2 – w przypadku zaplecza socjalnego i szatni.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Natomiast wysokość wszystkich pomieszczeń laboratorium powinna wynosić co najmniej 2,5 m. Laboratorium powinno być wyposażone m.in. w urządzenia do pozyskiwania wody destylowanej lub dejonizowanej znajdujące się w wydzielonej części sali laboratoryjnej oraz sprzęt i urządzenia do przechowywania odczynników chemicznych i materiałów pomocniczych w warunkach określonych przez producenta lub wynikających w ich właściwości. Ponadto w laboratorium w zależności od rodzaju i kierunku wykonywanych badań powinno się znajdować wydzielone pomieszczenie lub stanowisko do wykonywania sekcji diagnostycznej oraz chłodnia do przetrzymywania pozostałości po badaniach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA