REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kawiarenka internetowa - finansowanie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Żaden biznes nie wypali jeżeli wcześniej nie zapewnisz sobie funduszy na start i pierwszy okres funkcjonowania.

Wybór i zakup sprzętu

REKLAMA

REKLAMA


Jedną z najważniejszych decyzji jaką będziesz musiał podjąć, to jaki sprzęt kupić, będzie to też prawdopodobnie największy wydatek jaki czeka Cię przy założeniu tego biznesu.

Niezbędny będzie zakup komputerów, drukarek, ewentualnie skanera, serwerów wraz z osprzętem sieciowym.

Kolejną ważną decyzją będzie wybór dostawcy (providera) internetu. Musisz wykupić stały dostęp do sieci, który zapewni odpowiednio szybki transfer danych dla klientów.

REKLAMA

Wybierając sprzęt nie śpiesz się. Zapoznaj się z ofertą co najmniej kilku firm, np.
Microsof – www.microsoft.com.pl
Easy Touch – www.easytouch.pl
MinT – www.mint-electronics.com
Tracer – www.tracer.pl
i itd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dokonując wyboru dostawcy sprzętu pomyśl czy nie będzie Ci się opłacało podpisanie umowy długoterminowej, w której zapewnisz sobie oprócz dostawy niezbędnego sprzętu również jego serwis. Taka umowa może zapewnić Ci wiele korzyści w postaci np. nowinek w oprogramowaniu, które w Twojej kawiarence będą pojawiały się szybciej niż gdzie indziej.

Rozważając kwestię kupna sprzętu, warto zastanowić się nad możliwością wzięcia komputerów w leasing. Takie posunięcie jest korzystne z różnych względów przede wszystkim pozwala Ci na korzystanie ze sprzętu nie zmuszając jednocześnie do jednorazowego wydatku dużej gotówki na zakup tego sprzętu.


Leasing


Najkrócej można zdefiniować umowę leasingu w następujący sposób: polega ona na tym, że jedna strona (przedsiębiorca-leasingodawca), kupuje na warunkach określonych w umowie leasingu określoną rzecz od osoby trzeciej, którą oddaje następnie drugiej stronie tej umowy (leasingobiorcy) na czas określony, do używania i pobierania pożytków.

Inną możliwością leasingu jest po prostu zawarcie umowy, w której jedna ze stron zobowiązuje się oddać do używania i pobierania pożytków rzecz stanowiącą jej własność. Jest to tzw. forma leasingu bezpośredniego, ze względu na to że jest zawierana bez przedsiębiorstwa „trzeciego” a leasingodawcą jest samo przedsiębiorstwo produkcyjne.

Korzyści z leasingu
Finansowanie inwestycji w przedsiębiorstwie w formie leasingu (np. sprzętu komputerowego) w stosunku do innych form finansowania (np. poprzez kredyt bankowy) daje wiele korzyści.

Korzyści podatkowe
Leasing pozwala zmniejszyć obciążenia podatkowe. Zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi, wydatki ponoszone przez leasingobiorcę (korzystającego), stanowiące spłatę określonej w umowie wartości przedmiotu leasingu, zalicza się do kosztów uzyskania przychodu.

W przypadku leasingu operacyjnego (najczęściej wybieranego przez małych i średnich przedsiębiorców), gdzie przedmiot leasingu zaliczany jest do składników majątku leasingodawcy (finansującego), kosztem uzyskania przychodu jest pełna kwota rat oraz cała opłata wstępna. Raty leasingowe obniżają podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym, a więc i wydatki leasingobiorcy.

Gdy zdecydujesz się na kupno sprzętu komputerowego ze środków własnych lub ze środków pochodzących z kredytu, VAT będziesz musiał zapłacić jednorazowo. Leasing potrzebnego Ci sprzętu pozwala rozłożyć podatek VAT na raty (VAT jest finansowany przez leasingodawcę i później doliczany jest do miesięcznych rat leasingowych netto).
Płacony w taki sposób VAT jest traktowany jako podatek naliczony.

Uproszczone procedury

W przeciwieństwie do standardowych procedur kredytowych firmy leasingowe wymagają minimum formalności. Wymogi finansowe są dużo łagodniejsze. Najczęściej należy przedstawić podstawowe dokumenty ewidencyjne i finansowe firmy. Nie jest wymagane zabezpieczenie. Czas oczekiwania na decyzję o przyznaniu finansowania jest krótki, często tylko kilkugodzinny. Dodatkowo w pakietach zawarte jest ubezpieczenie samochodu, jego rejestracja, czy nawet likwidacja szkody.

Możliwość niewielkiego zaangażowania kapitału własnego
Leasing gwarantuje dostęp do niezbędnych środków transportu bez ponoszenia większych nakładów finansowych. Firmy leasingowe oczekują niewielkich opłat wstępnych, często jest 5-10% wartości sochodu.

Pamiętaj, że wszystkie omawiane działania będą miały wpływ na sukces Twojego przedsięwzięcia.

Decydując się leasing zapoznaj się z ofertami różnych firm. Poniżej kilka przykładowych adresów firm leasingowych mających w swojej ofercie leasingowej sprzęt komputerowy:
www.itlleasing.pl
www.kredytlease.pl
www.leasing3000.com.pl
www.gdinwest.com.pl
www.mikrotech.com.pl
www.leasingoptymalny.pl
www.bankowyleasing.pl


Środki unijne


Każda osoba rozpoczynająca działalność gospodarczą może liczyć na wsparcie finansowe w formie dotacji unijnej swoich działań, pod warunkiem, że spełni określone wymagania oraz, że działalność ta jest pierwszą działalnością gospodarczą danej osoby (przy niektórych dotacjach istnieje wymóg nie prowadzenie działalności gospodarczej przez określony czas przed złożeniem wniosku dotację). Osoby, które podejmują działalność gospodarczą po raz kolejny, mogą ubiegać się o dotacje jako działający przedsiębiorcy.

Chcąc uzyskać bezzwrotną dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej nie możesz mieć zarejestrowanej działalności zanim rozpoczniesz ubieganie się o dotacje.

Uwaga! Środki z Unii Europejskiej

Inwestując warto zastanowić się czy w Twoim regionie masz możliwość otrzymania środków unijnych w formie dofinansowania działalności gospodarczej. Jest wiele programów rozwoju małej przedsiębiorczości.

Najprostsze posunięcie to wyprawa do miejscowego Urzędu Pracy i uzyskanie informacji o możliwościach uzyskania dofinansowania. Często odbywa się to w ten sposób, że przedstawia się biznes plan (druk do wypełnienia z biznes planem otrzymasz w urzędzie).

Szczegółowe zasady udzielania dotacji z Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej określają regulaminy przyjęte przez poszczególne Powiatowe Urzędy Pracy.

Pokaż że to Twój pomysł jest rewelacyjny, że warto w niego zainwestować, jeżeli na terenie na którym chcesz otworzyć kawiarenkę internetową funkcjonuje już inna pokaż czym będzie się Twoja wyróżniała. Przyda Ci się to też później.

Chcąc otrzymać pieniądze trzeba być zarejestrowanym w Urzędzie Pracy. Dostając druki do wypełnienia musisz wiedzieć dokładnie na co mają być przeznaczone środki z dotacji np. na wyposażenie.

Są UP, w których np. raz na miesiąc zbiera się komisja i decyduje o środkach. Może być tak jak np. w Mazowieckim UP, gdzie organizowane są szkolenia „ABC działalności gospodarczej” realizowane w ramach projektu „Rynek Pracy Czeka”. Ich uczestnicy składają wnioski o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.

Wiele ważnych i ciekawych informacji znajdziesz w Internecie, m.in. na stronach:
www.funduszestrukturalne.gov.pl
www.fundusze-europejskie.pl


Poniżej przedstawiona zostaje lista instytucji (z adresami internetowymi), które zajmują się m.in. udzielaniem pożyczek w poszczególnych województwach małym i średnim przedsiębiorstwom. Na prezentowanych stronach znajdziesz informacje dotyczące pożyczek, niezbędne wnioski do pobrania.

Dolnośląskie - Agencja Rozwoju Regionalnego AGROREG S.A.  www.agroreg.com.pl

Lubelskie - Lubelska Fundacja Rozwoju - Agencja Rozwoju Regionalnego www.lfr.lublin.pl

Lubuskie - Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości www.swmpdobiegniew.pl

Łódzkie - Łódzka Agencja Rozwoju regionalnego S.A. www.larr.lodz.pl

Małopolskie - Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. www.marr.pl

Mazowieckie - Stowarzyszenie Rozwoju Przedsiębiorczości i Inicjatyw Lokalnych www.srp.pl

Opolskie Fundacja Rozwoju Śląska oraz Wspierania Inicjatyw Lokalnych www.fundacja.opole.pl

Podkarpackie Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. www.rarr.rzeszow.pl

Podlaskie Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego www.pfrr.bialystok.pl

Pomorskie Słupskie Stowarzyszenie Innowacji Gospodarczych i Przedsiębiorczości www.inkubator.slupsk.pl

Śląskie Fundusz Górnośląski S.A. www.fgrn.com.pl

Warmińsko-mazurskie Warmińsko - Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. www.rcb-olsztyn.pl

Wielkopolskie Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. www.warp.org.pl

Zachodniopomorskie Fundacja Centrum Innowacji i Przedsiębiorczości www.fundacja.koszalin.pl

 
KREDYT BANKOWY


Być może zaczynając działalność gospodarczą będziesz potrzebował nawet niewielkiego kredytu np. na remont lokalu. Jako przedsiębiorca masz bardzo szeroką ofertę do wyboru.

Pamiętaj jednak, podejmując decyzję o wzięciu kredytu, aby nie iść do pierwszego lepszego banku (np. najbliżej położonego), przejrzyj oferty co najmniej kilku banków. Porównaj oprocentowanie, wysokości marż pobieranych przez bank, wysokości rat. To wszystko będzie dla Ciebie bardzo ważne.

Skorzystaj ewentualnie z pomocy doradcy finansowego, który przedstawi Ci różne oferty.
Pamiętaj, że biorąc kredyt musisz go potem regularnie spłacać!

Doradcy Finansowi:

www.Expander.pl
www.OpenFinance.pl
www.Finamo.pl
www.xelion.pl
www.goldfinance.pl
www.profity.com.pl
www.bezplatnidoradcy.pl
www.ackfinanse.pl
www.kredytdlafirm.pl
www.kredytydlafirm.pl

Banki:
www.pkobp.pl
www.kredytbank.pl
www.bph.pl
www.millenium.pl
www.multibank.pl
www.citibank.pl
www.ingbank.pl
www.polbank.pl
www.lukasbank.pl
www.wbk.pl

Sprawdź również inne oferty kredytowe np. Funduszu Mikro, powołanego w celu wspierania rozwoju mikroprzedsiębiorczości www.funduszmikro.pl


Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

REKLAMA

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

REKLAMA

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

REKLAMA