Firma sprzątająca - biznes plan
REKLAMA
REKLAMA
Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku. Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.
REKLAMA
Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.
INFORAKADEMIA poleca: Zatrudnianie cudzoziemców w świetle zmian
Start-up, szansa na własny dochodowy biznes
Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).
Polecamy: Jak założyć firmę
Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.
Polecamy: Pakiet żółtych książek - Podatki 2018
Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.
Zobacz: 7 kroków do założenia własnej firmy
Przykładowy Biznes plan
I. Wprowadzenie
Moim zamiarem jest prowadzenie jednoosobowej firmy sprzątającej. Na początek zamierzam świadczyć usługi małym biurom i klientom indywidualnym z czasem rozszerzając działalność na większych klientów. Moim celem jest przejęcie dużej części rynku Sochaczewa.
II. Profil i zakres działania firmy
1. Historia. Firma sprzątająca „Czyścioch” powstała w styczniu 2009 r., zarejestrowana jako jednoosobowa działalność gospodarcza. Kapitał jaki posiadam to 40 000 tys. zł
2. Oferta firmy. Podstawowymi usługami jakie świadczę w początkowym okresie działania firmy jest kompleksowe sprzątanie mieszkań, domów i małych biur. W zakres usług wchodzi mycie okien, trzepanie i pranie dywanów, mycie glazur i innych powierzchni, ogólne utrzymanie czystości w zleconych pomieszczeniach. Świadczę usługi jednorazowe jak i przyjmuję zlecenia stałe.
3. Zakres działania firmy. Podstawowym celem firmy jest przejmowanie rynku na terenie Sochaczewa i okolic.
4. Ceny. Jestem otwarty na zróżnicowane ceny w zależności od klienta, któremu świadczona będzie konkretna usługa. Ceny uzależnione będą również od tego czy zlecenie będzie stałe czy jednorazowe. Dla stałych klientów przewidziany jest system rabatów i promocji okolicznościowych.
III. Plan finansowy
1. Na początkowym etapie działalności nie potrzebuję więcej środków finansowych niż posiadane 40 000 tys. zł. W dalszych moich planach jest zakup dużego profesjonalnego sprzętu, na zakup którego niewątpliwie będę się posiłkował kredytem bankowym.
2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Sprzęt …………… zł
Środki czystości ……………… zł
Pensje pracowników ……………….. zł
Reklama …………………. zł
Środki własne ……………. Zł
Kredyt …………………… zł
3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenia pracowników ………………. Zł
- rata kredytu ……………………. Zł
- inne opłaty …………………… zł
- środki czystości ……………… zł
- inne …………………………. Zł
4. Cennik usług
…………………………………..
…………………………………..
…………………………………..
……………………………………
IV. Plan marketingowy
Moim celem jest poinformowanie jak największej liczby potencjalnych klientów o powstaniu firmy. W tym celu zamierzam dać ogłoszenia w lokalnej prasie, przygotować ulotki i rozesłać je do klientów a także założyć stronę internetową zawierającą niezbędne informacje i zachęcającą do korzystania z oferty firmy.
V. Analiza SWOT
(zaprezentowana dużym, przykładowym w skrócie, można a nawet trzeba poszczególne pkt rozwinąć)
1. Mocne strony
Doświadczenie w branży właściciela firmy.
Duża elastyczność w świadczeniu usług.
Możliwość dostosowywania się do potrzeb indywidualnych klienta.
2. Słabe strony
Niewielka możliwość rozwoju firmy, ze względu na niewielki rynek na który firma wchodzi. Trudności ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu.
3. Szanse
Rosnące zainteresowane klientów tego typu usługami. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i rabaty dla stałych klientów.
4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca już w mieście. Mało firm do których można skierować ofertę.
Polecamy: Jak wybrać formę opodatkowania firmy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.