REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Subskrybuj nas na Youtube
Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw /Fot. Fotolia
Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw /Fot. Fotolia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

27 lutego 2018 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchamia Centrum Rozwoju MŚP, jeden z projektów ujętych w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. To marka, pod którą PARP będzie oferowała małym i średnim firmom usługi informacyjne, szkoleniowe, doradcze i kooperacyjne. Przewiduje się, że skorzysta z nich co najmniej kilkanaście tysięcy firm rocznie. Agencja rozwija usługi i instrumenty finansowe dla MŚP w ścisłej koordynacji z Grupą Polskiego Funduszu Rozwoju. Wizualnym podkreśleniem tej współpracy jest przyjęcie przez PARP nowego logotypu.

"W Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju przywiązujemy szczególną wagę do rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wiemy, że to właśnie one są kołem napędowym polskiej gospodarki. Dlatego tworzymy dla nich przyjazny ekosystem biznesowy, m.in. poprzez pakiet 100 zmian dla firm czy Konstytucję Biznesu. Co istotne, te przełomowe zmiany zaprojektowaliśmy razem z przedsiębiorcami" – podkreśliła Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii podczas konferencji poświęconej utworzeniu Centrum. 

REKLAMA

Szefowa resortu dodała, że nie chodzi tylko o poprawę otoczenia prawnego.

"Dlatego rusza Centrum Rozwoju MŚP, które będzie narzędziem wsparcia o praktycznym wymiarze. Jestem przekonana, że będzie ono też platformą dialogu między sektorem publicznym, a MŚP. Miejscem, w którym będą wypracowywane pomysły na dalszy wzrost konkurencyjności i innowacyjności naszej gospodarki" – zaznaczyła.

 Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

REKLAMA

Misją Centrum Rozwoju MŚP jest „Inspirowanie, informowanie, szkolenie, doradzanie i sieciowanie przedsiębiorców i osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą”. Realizację tych planów ułatwi zastosowanie nowoczesnych narzędzi komunikacji, takich jak wykłady internetowe, szkolenia online, webinaria, szkoleń e-learningowych, czaty z ekspertami. Już dzisiaj z transmisji internetowych seminariów organizowanych przez Agencję korzysta kilka tysięcy firm rocznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"PARP jest obecnie kojarzona przede wszystkim z udzielaniem dotacji dla firm z funduszy unijnych. Uruchamiając Centrum Rozwoju MŚP chcemy zaproponować przedsiębiorcom, w większym niż dotychczas zakresie, usługi o charakterze informacyjnym, szkoleniowym i doradczym. Same pieniądze to za mało, by znacząco poszerzyć liczbę firm wdrażających innowacje, charakteryzujących się wyższą niż przeciętnie dochodowością i efektywnością działania. Chcemy być instytucją, do której przedsiębiorcy przychodzą nie tylko po pieniądze, ale również po informację, wiedzę i pomoc- powiedziała Patrycja Klarecka, prezes PARP. 

Centrum zintegruje oferowane już przez Agencję usługi informacyjne, doradcze i kojarzenia przedsiębiorców oraz będzie sukcesywnie wprowadzać nowe. Już dziś w ofercie Centrum jest np. usługa dla firm polegająca na ocenie ich zdolności do absorbcji innowacji prowadzona za pomocą narzędzi Innovation Health Check oraz IMP³rove. PARP prowadzi usługi informacyjne, szkoleniowe i mentoringowe z zakresu prawa, międzynarodowych zamówień publicznych, zarządzania, marketingu, finansowania działalności gospodarczej. Wkrótce uruchomiony zostanie również program adresowany do osób zarządzających procesem wdrażania innowacji w MŚP i dużych firmach. Centrum będzie wspierać też proces sukcesji w firmach rodzinnych oraz oferować szkolenia w zakresie zarządzania MŚP.

Zobacz: Prawo dla firm

Działalność Centrum będzie finansowana ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych, grantów unijnych oraz z budżetu państwa.

REKLAMA

Nina Dobrzyńska, zastępca prezesa PARP wskazała na rosnące znaczenie informacji i kontaktów w działalności biznesowej. Zasoby niematerialne w postaci informacji, wiedzy, know how czy praw własności przemysłowej stanowią często podstawowy wyznacznik wartości przedsiębiorstwa. Dla wielu przedsięwzięć biznesowych dostęp do kontaktów, zdobycie pierwszego strategicznego zlecenia jest przełomowe. Przykładem jest program ScaleUp, dzięki któremu 270 młodych firm efektywnie rozwija współpracę z 71 dużymi przedsiębiorstwami. Centrum Rozwoju MŚP ma m.in. inicjować taką współpracę i sieciować biznes o różnej skali działalności.

"Dziś uruchamiamy Centrum Rozwoju MŚP, jako koncept oraz miejsce w internecie. Do końca roku, w budynku PARP powstanie również przestrzeń, w której przedsiębiorcy będą mogli spotkać się z doradcą czy uczestniczyć w wydarzeniach o charakterze biznesowym" - zadeklarowała Dobrzyńska. 

Utworzenie Centrum Rozwoju MŚP jest związane z podziałem zadań pomiędzy instytucjami należącymi do grupy instytucji rozwojowych Polskiego Funduszu Rozwoju (poza PARP należą do niej sam Polski Fundusz Rozwoju, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz Agencja Rozwoju Przemysłu). W ramach grupy PARP jest odpowiedzialna za rozwój przedsiębiorczości w aspekcie finansowym, jak i pozafinansowym. Agencja swoje usługi oraz instrumenty finansowe dla MŚP oferuje w koordynacji z instytucjami Grupy PFR.

Zobacz: Konstytucja dla biznesu

"Grupa PFR integruje, pod jedną marką, ofertę czołowych polskich instytucji rozwoju. Programy i działania prowadzone są w ramach spójnej strategii i profesjonalnych standardów zarządzania, co przekłada się na ich efektywność– powiedział Marcin Piasecki, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju. 

Widocznym znakiem tej współpracy jest przyjęcie przez PARP nowego logotypu. Wprowadzony 27 lutego br.logotyp stopniowo będzie zastępował dotychczasowe logo Agencji.

"Nowy logotyp PARP jest spójny z identyfikacją wizualną Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju. Budujemy rozpoznawalność marki i oferty dla klientów. Logotypy instytucji PFR, zgodnie z misją, wizją i strategią Grupy, odpowiadają najlepszym międzynarodowym standardom, zachowując jednocześnie polski charakter– dodał Marcin Piasecki. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA