| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Jak dokonać wykreślenia ABI z rejestru po 25 maja 2018 r.?

Jak dokonać wykreślenia ABI z rejestru po 25 maja 2018 r.?

RODO zacznie obowiązywać już 25 maja 2018 r. Na firmach będzie w związku z tym spoczywać wiele nowych obowiązków. Jednym z nich będzie powołanie ABI.

Wykreślenie administratora bezpieczeństwa informacji z rejestru ABI następuje po powiadomieniu o jego odwołaniu albo w przypadku jego śmierci. Wykreślenie takie następuje w drodze czynności materialno-technicznej.

Generalny Inspektor z urzędu wydaje administratorowi danych decyzję o wykreśleniu ABI z rejestru administratorów bezpieczeństwa informacji, jeżeli:

  1. administrator bezpieczeństwa informacji nie spełnia warunków określonych w art. 36a ust. 5 lub 7 u.o.d.o.;
  2. administrator bezpieczeństwa informacji nie wykonuje zadań określonych w art. 36a ust. 2 u.o.d.o.;
  3. administrator danych nie powiadomił o odwołaniu administratora bezpieczeństwa informacji.

W przypadku ponownego zgłoszenia przez ADO do rejestracji Generalnemu Inspektorowi powołania ABI wykreślonego z rejestru ABI na podstawie art. 46d ust. 2 u.o.d.o., Generalny Inspektor w drodze decyzji administracyjnej:

  1. wpisuje administratora bezpieczeństwa informacji do rejestru administratorów bezpieczeństwa informacji po stwierdzeniu, że nie zachodzą przyczyny wykreślenia z rejestru, o których mowa w art. 46d ust. 2 pkt 1 i 2 u.o.d.o.;
  2. odmawia wpisania administratora bezpieczeństwa informacji do rejestru ABI, jeżeli nie zostały usunięte przyczyny wykreślenia z rejestru, o których mowa w art. 46d ust. 2 pkt. 1 i 2 u.o.d.o.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny, wspólnik w Lubasz i Wspólnicy - Kancelaria Radców Prawnych sp.k. Specjalizuje się w prawie IT i nowych technologii, ma bogate doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców związanych z e-commerce, doradza m.in. spółkom zajmującym się marketingiem internetowym, przygotowuje umowy dotyczące SEO/SEM, reklamy RTB, prawa autorskiego w Internecie. Wspiera przedsiębiorców internetowych, a zwłaszcza portale w sprawach związanych z odpowiedzialnością za cudze treści. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań sądowych dotyczących problematyki prawa autorskiego, Internetu oraz prawa gospodarczego. Brał udział w projekcie na zlecenie Komisji Europejskiej, Study on Liability of Internet Intermediaries, który dotyczył dyrektywy o handlu elektronicznym. Pełnomocnik ds. Legislacji Izby Gospodarki Elektronicznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »