REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Indywidualne Konta Zabezpieczenia Emerytalnego – nowe zasady od 2014 roku

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Od stycznia 2014 roku Indywidualne Konta Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE) funkcjonują na nowych zasadach. Wprowadzono kwotową wartość odpisu podatkowego i zryczałtowaną składkę podatkową. Dzięki temu IKZE stały się atrakcyjnym produktem oszczędnościowym III filaru.

REKLAMA

– Jesteśmy w trakcie istotnego wydarzenia dla II filaru emerytalnego, a  mianowicie transferu środków z II filaru do ZUS-u. To w istotny sposób wskazuje, że niezbędne staje się posiadanie dodatkowych oszczędności na cele emerytalne i te dodatkowe oszczędności powinniśmy budować w formie regularnych wpłat – mówi agencji Newseria Biznes Mariusz Wójcik, dyrektor obszaru bancassurance i programów partnerskich z  towarzystwa ubezpieczeń na życie AXA.– Regularność jest bardzo istotna, bo dzięki niej i wczesnemu rozpoczęciu oszczędzania można rzeczywiście zebrać istotną kwotę, która będzie naszym dodatkowym dochodem w trakcie emerytury.

REKLAMA

Indywidualne Konta Zabezpieczenia Emerytalnego powstały na początku 2012 roku jako odpowiedź na obniżenie składki przekazywanej do OFE (z 7,3 procent pensji brutto do 2,3 procent). Klienci jednak, mimo przygotowanych ram prawnych, wciąż nie mają świadomości, że taki produkt w ogóle istnieje. Co więcej, nie mieli też świadomości, jak wprowadzone zmiany wpłyną na wysokość ich przyszłych emerytur, ile będzie niższa w stosunku do aktualnych zarobków.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Gdy produkt został wprowadzony na rynek, rozpoczęliśmy współpracę z jednym z banków, a drugim kanałem sprzedaży była sieć agentów ubezpieczeniowych. Efekt tych dwóch rodzajów sprzedaży był taki, że agenci spędzali wiele godzin na edukacji. I tylko wówczas udawało się przekonać klienta, że warto mieć dodatkowe zabezpieczenie – zaznacza Mariusz Wójcik.

Do 2014 roku, czyli przez dwa lata obecności IKZE na rynku, założono zaledwie pół miliona kont. Co więcej, z danych KNF-u wynika, że w ciągu 2013 roku ich liczba zmalała o pół tysiąca. Wprowadzone w styczniu 2014 roku zmiany w funkcjonowaniu IKZE mogą pomóc tę liczbę zwiększyć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2015 r. świadczenia cashback będą opodatkowane ryczałtem

REKLAMA

 – Przede wszystkim pojawiła się kwotowa wartość odpisu podatkowego. Wcześniej było to uzależnione od zarobków, teraz to konkretna kwota, taka sama dla wszystkich, która wynosi 4,5 tys. zł. Wprowadzono też zryczałtowaną stawkę podatkową w wysokości 10 procent. Tak naprawdę można powiedzieć, że z punktu widzenia samego produktu, jest to ciekawa propozycja dla klientów – ocenia Wójcik.

Mimo wprowadzenia korzystnych dla klientów zmian, wciąż brakuje edukacji społeczeństwa. Klienci nie mają świadomości potrzeby dodatkowego oszczędzania na emeryturę, a ponadto nie wiedzą, że taki produkt jak IKZE w ogóle istnieje.

Z punktu widzenia instytucji finansowej zależy nam na tym, by państwo bardziej zaangażowało się w edukowanie i informowanie społeczeństwa – podsumowuje Mariusz Wójcik.

MF przygotowało projekt zmian w podatkach

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA