REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

pracownicy robotnicy przemysł fabryka zakład bhp kaski hełmy żółte kamizelki
Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

Liczy się czas trwania rekrutacji, cyfryzacja i kwalifikacje

Monitorowanie rynku pracy jest kluczowym narzędziem do skutecznego dostosowywania się do ciągłych zmian i doskonalenia procesów w firmach. 

REKLAMA

REKLAMA

– Badanie satysfakcji pracowników, a także klientów przeprowadzamy corocznie i jest głosem płynącym bezpośrednio z branży produkcyjnej oraz logistycznej, bowiem na rynku pracy tymczasowej wspieramy głównie te sektory gospodarki. W 2024 r. otrzymaliśmy ciekawe wyniki. Czas trwania rekrutacji, cyfryzacja formalności oraz kwalifikacje pracowników – to aspekty, na które należy zwrócić szczególną uwagę w najbliższej przyszłości – mówi Łukasz Koszczoł, Prezes Job Impulse, jednej z wiodących agencji pracy tymczasowej i członka Polskiego Forum, HR. 

Z Badania satysfakcji pracowników tymczasowych Job Impulse wynika, że wśród respondentów nie dominują - jakby się mogło wydawać - studenci, a osoby w grupie wiekowej 25-34 lata (32%), w drugiej kolejności 35-44 lata (25%). W czasie płynącej z różnych stron narracji o aktywizacji zawodowej osób 55+, również na tym rynku stanowią oni niewielki odsetek, odpowiadający niewiele ponad 4%. W gronie badanych 34% z nich posiada obywatelstwo polskie, natomiast 59% ukraińskie - warto przy tym zaznaczyć, że udział kobiet i mężczyzn był wyrównany (kolejno 50,48% oraz 49,52%). Od lat nie zmienia się to, że praca tymczasowa wiąże się z dużą rotacją wśród pracowników. Blisko 55% z nich zajmuje stanowisko mniej niż rok, 30% między 7 a 12 miesięcy, tylko 16% pozostaje powyżej 12 miesięcy.

Priorytetem są wynagrodzenie i lokalizacja miejsca pracy

Analizując dane z 2024 r. oraz porównując je z danymi z 2023 r., dotyczącymi preferencji przy wyborze oferty pracy, można wskazać kilka istotnych wniosków:

  • w obu latach największym priorytetem dla respondentów jest wysokość stawki wynagrodzenia. W 2024 r. na ten czynnik zwraca uwagę 78% ankietowanych, podczas gdy w 2023 r. odsetek ten wynosił aż 84%, co świadczy o jego stabilności i dominacji w podejmowaniu decyzji o podjęciu pracy,
  • lokalizacja miejsca pracy oraz szansa na stałe zatrudnienie nadal pozostają równie istotnymi czynnikami przy wyborze oferty. W 2024 r. lokalizacja została wskazana przez 62% respondentów, natomiast szansa na stałe zatrudnienie przez 52%.

REKLAMA

W 2024 r. szybkość procesu rekrutacji zajmuje wyższe miejsce niż w 2023 r. Obecnie na ten czynnik zwraca uwagę 39% respondentów, podczas gdy w 2023 r. odsetek ten wyniósł 29%. Sugeruje to rosnące znaczenie efektywności i szybkości procesu rekrutacyjnego dla pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opinie znajomych o miejscu pracy oraz te w Internecie nadal są istotne, choć ich znaczenie zmniejszyło się w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2024 r. uwagę na te czynniki zwraca odpowiednio 35% i 19% respondentów.

Cyfrowa transformacja zmienia agencje pracy

Jak wynika z Badania satysfakcji klientów Job Impulse, wśród najważniejszych potrzeb pracodawców pojawia się konieczność cyfryzacji oraz digitalizacji wszelkich procesów i dokumentów.

- Wraz ze zmieniającym się krajobrazem biznesowym, priorytety klientów przesuwają się w kierunku efektywności, szybkości i łatwości dostępu do informacji. Cyfryzacja procesów w agencjach pracy umożliwia lepsze dopasowanie się do tych oczekiwań, co przekłada się na bardziej efektywną oraz elastyczną obsługę. Nasze cykliczne badania pozwalają rozwijać usługi zgodnie z potrzebami rynku - dzięki otwartości na zmiany, możemy cieszyć się wieloletnią współpracą z partnerami biznesowymi oraz docenianiem naszej kultury organizacyjnej, jak i jakości obsługi, która utrzymuje się na wysokim poziomie – dodaje Łukasz Koszczoł. 

Preferencje przy wyborze agencji zatrudnienia

Analizując preferencje przy wyborze agencji zatrudnienia do współpracy w latach 2023 i 2024, warto poruszyć jeszcze kilka istotnych kwestii.

W 2024 r., niezmiennie jakość obsługi klienta jest priorytetem dla 80% badanych, choć w 2023 r. ten odsetek wynosił aż 88%. Kolejnym istotnym czynnikiem w 2024 r. jest doświadczenie w branży reprezentowanej przez klienta, co wskazało 53% ankietowanych. W porównaniu z rokiem 2023, ten aspekt zyskał na znaczeniu, podnosząc się z trzeciego na drugie miejsce. Dobre opinie/referencje oraz cena nadal pozostają ważnymi czynnikami, choć ich znaczenie w 2024 r. nieco zmalało w porównaniu z rokiem poprzednim, wynosząc kolejno 41% oraz 36%.

- Jest coś jeszcze, o czym mówią pracodawcy. Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych i zmotywowanych pracowników tymczasowych staje się coraz bardziej palącą kwestią dla firm. Wybór odpowiednich osób ma kluczowe znaczenie dla efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw, zwłaszcza w sektorach produkcyjnym i logistycznym, gdzie pracownicy tymczasowi odgrywają kluczową rolę. Nie zapominajmy przy tym, że rynek boryka się z problemem braku rąk do pracy fizycznej oraz rotacji – agencje stoją zatem przed ogromnym wyzwaniem, musimy zapewniać nie tylko dużą ilość pracowników, ale jednocześnie stabilnych, a przy tym odpowiednio wykwalifikowanych – podkreśla Prezes Job Impulse. 

Badanie satysfakcji pracowników tymczasowych wykazało, że 98% z nich poleciłoby współpracę z Job Impulse, natomiast Badanie satysfakcji klientów wskazało, że 99% respondentów rekomenduje firmę jako solidnego partnera biznesowego.

Źródło: Job Impulse

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

REKLAMA

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

REKLAMA

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA