REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
pracownicy robotnicy przemysł fabryka zakład bhp kaski hełmy żółte kamizelki
Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

Liczy się czas trwania rekrutacji, cyfryzacja i kwalifikacje

Monitorowanie rynku pracy jest kluczowym narzędziem do skutecznego dostosowywania się do ciągłych zmian i doskonalenia procesów w firmach. 

REKLAMA

REKLAMA

– Badanie satysfakcji pracowników, a także klientów przeprowadzamy corocznie i jest głosem płynącym bezpośrednio z branży produkcyjnej oraz logistycznej, bowiem na rynku pracy tymczasowej wspieramy głównie te sektory gospodarki. W 2024 r. otrzymaliśmy ciekawe wyniki. Czas trwania rekrutacji, cyfryzacja formalności oraz kwalifikacje pracowników – to aspekty, na które należy zwrócić szczególną uwagę w najbliższej przyszłości – mówi Łukasz Koszczoł, Prezes Job Impulse, jednej z wiodących agencji pracy tymczasowej i członka Polskiego Forum, HR. 

Z Badania satysfakcji pracowników tymczasowych Job Impulse wynika, że wśród respondentów nie dominują - jakby się mogło wydawać - studenci, a osoby w grupie wiekowej 25-34 lata (32%), w drugiej kolejności 35-44 lata (25%). W czasie płynącej z różnych stron narracji o aktywizacji zawodowej osób 55+, również na tym rynku stanowią oni niewielki odsetek, odpowiadający niewiele ponad 4%. W gronie badanych 34% z nich posiada obywatelstwo polskie, natomiast 59% ukraińskie - warto przy tym zaznaczyć, że udział kobiet i mężczyzn był wyrównany (kolejno 50,48% oraz 49,52%). Od lat nie zmienia się to, że praca tymczasowa wiąże się z dużą rotacją wśród pracowników. Blisko 55% z nich zajmuje stanowisko mniej niż rok, 30% między 7 a 12 miesięcy, tylko 16% pozostaje powyżej 12 miesięcy.

Priorytetem są wynagrodzenie i lokalizacja miejsca pracy

Analizując dane z 2024 r. oraz porównując je z danymi z 2023 r., dotyczącymi preferencji przy wyborze oferty pracy, można wskazać kilka istotnych wniosków:

  • w obu latach największym priorytetem dla respondentów jest wysokość stawki wynagrodzenia. W 2024 r. na ten czynnik zwraca uwagę 78% ankietowanych, podczas gdy w 2023 r. odsetek ten wynosił aż 84%, co świadczy o jego stabilności i dominacji w podejmowaniu decyzji o podjęciu pracy,
  • lokalizacja miejsca pracy oraz szansa na stałe zatrudnienie nadal pozostają równie istotnymi czynnikami przy wyborze oferty. W 2024 r. lokalizacja została wskazana przez 62% respondentów, natomiast szansa na stałe zatrudnienie przez 52%.

REKLAMA

W 2024 r. szybkość procesu rekrutacji zajmuje wyższe miejsce niż w 2023 r. Obecnie na ten czynnik zwraca uwagę 39% respondentów, podczas gdy w 2023 r. odsetek ten wyniósł 29%. Sugeruje to rosnące znaczenie efektywności i szybkości procesu rekrutacyjnego dla pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opinie znajomych o miejscu pracy oraz te w Internecie nadal są istotne, choć ich znaczenie zmniejszyło się w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2024 r. uwagę na te czynniki zwraca odpowiednio 35% i 19% respondentów.

Cyfrowa transformacja zmienia agencje pracy

Jak wynika z Badania satysfakcji klientów Job Impulse, wśród najważniejszych potrzeb pracodawców pojawia się konieczność cyfryzacji oraz digitalizacji wszelkich procesów i dokumentów.

- Wraz ze zmieniającym się krajobrazem biznesowym, priorytety klientów przesuwają się w kierunku efektywności, szybkości i łatwości dostępu do informacji. Cyfryzacja procesów w agencjach pracy umożliwia lepsze dopasowanie się do tych oczekiwań, co przekłada się na bardziej efektywną oraz elastyczną obsługę. Nasze cykliczne badania pozwalają rozwijać usługi zgodnie z potrzebami rynku - dzięki otwartości na zmiany, możemy cieszyć się wieloletnią współpracą z partnerami biznesowymi oraz docenianiem naszej kultury organizacyjnej, jak i jakości obsługi, która utrzymuje się na wysokim poziomie – dodaje Łukasz Koszczoł. 

Preferencje przy wyborze agencji zatrudnienia

Analizując preferencje przy wyborze agencji zatrudnienia do współpracy w latach 2023 i 2024, warto poruszyć jeszcze kilka istotnych kwestii.

W 2024 r., niezmiennie jakość obsługi klienta jest priorytetem dla 80% badanych, choć w 2023 r. ten odsetek wynosił aż 88%. Kolejnym istotnym czynnikiem w 2024 r. jest doświadczenie w branży reprezentowanej przez klienta, co wskazało 53% ankietowanych. W porównaniu z rokiem 2023, ten aspekt zyskał na znaczeniu, podnosząc się z trzeciego na drugie miejsce. Dobre opinie/referencje oraz cena nadal pozostają ważnymi czynnikami, choć ich znaczenie w 2024 r. nieco zmalało w porównaniu z rokiem poprzednim, wynosząc kolejno 41% oraz 36%.

- Jest coś jeszcze, o czym mówią pracodawcy. Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych i zmotywowanych pracowników tymczasowych staje się coraz bardziej palącą kwestią dla firm. Wybór odpowiednich osób ma kluczowe znaczenie dla efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw, zwłaszcza w sektorach produkcyjnym i logistycznym, gdzie pracownicy tymczasowi odgrywają kluczową rolę. Nie zapominajmy przy tym, że rynek boryka się z problemem braku rąk do pracy fizycznej oraz rotacji – agencje stoją zatem przed ogromnym wyzwaniem, musimy zapewniać nie tylko dużą ilość pracowników, ale jednocześnie stabilnych, a przy tym odpowiednio wykwalifikowanych – podkreśla Prezes Job Impulse. 

Badanie satysfakcji pracowników tymczasowych wykazało, że 98% z nich poleciłoby współpracę z Job Impulse, natomiast Badanie satysfakcji klientów wskazało, że 99% respondentów rekomenduje firmę jako solidnego partnera biznesowego.

Źródło: Job Impulse

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA