REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
pracownicy robotnicy przemysł fabryka zakład bhp kaski hełmy żółte kamizelki
Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

Liczy się czas trwania rekrutacji, cyfryzacja i kwalifikacje

Monitorowanie rynku pracy jest kluczowym narzędziem do skutecznego dostosowywania się do ciągłych zmian i doskonalenia procesów w firmach. 

REKLAMA

REKLAMA

– Badanie satysfakcji pracowników, a także klientów przeprowadzamy corocznie i jest głosem płynącym bezpośrednio z branży produkcyjnej oraz logistycznej, bowiem na rynku pracy tymczasowej wspieramy głównie te sektory gospodarki. W 2024 r. otrzymaliśmy ciekawe wyniki. Czas trwania rekrutacji, cyfryzacja formalności oraz kwalifikacje pracowników – to aspekty, na które należy zwrócić szczególną uwagę w najbliższej przyszłości – mówi Łukasz Koszczoł, Prezes Job Impulse, jednej z wiodących agencji pracy tymczasowej i członka Polskiego Forum, HR. 

Z Badania satysfakcji pracowników tymczasowych Job Impulse wynika, że wśród respondentów nie dominują - jakby się mogło wydawać - studenci, a osoby w grupie wiekowej 25-34 lata (32%), w drugiej kolejności 35-44 lata (25%). W czasie płynącej z różnych stron narracji o aktywizacji zawodowej osób 55+, również na tym rynku stanowią oni niewielki odsetek, odpowiadający niewiele ponad 4%. W gronie badanych 34% z nich posiada obywatelstwo polskie, natomiast 59% ukraińskie - warto przy tym zaznaczyć, że udział kobiet i mężczyzn był wyrównany (kolejno 50,48% oraz 49,52%). Od lat nie zmienia się to, że praca tymczasowa wiąże się z dużą rotacją wśród pracowników. Blisko 55% z nich zajmuje stanowisko mniej niż rok, 30% między 7 a 12 miesięcy, tylko 16% pozostaje powyżej 12 miesięcy.

Priorytetem są wynagrodzenie i lokalizacja miejsca pracy

Analizując dane z 2024 r. oraz porównując je z danymi z 2023 r., dotyczącymi preferencji przy wyborze oferty pracy, można wskazać kilka istotnych wniosków:

  • w obu latach największym priorytetem dla respondentów jest wysokość stawki wynagrodzenia. W 2024 r. na ten czynnik zwraca uwagę 78% ankietowanych, podczas gdy w 2023 r. odsetek ten wynosił aż 84%, co świadczy o jego stabilności i dominacji w podejmowaniu decyzji o podjęciu pracy,
  • lokalizacja miejsca pracy oraz szansa na stałe zatrudnienie nadal pozostają równie istotnymi czynnikami przy wyborze oferty. W 2024 r. lokalizacja została wskazana przez 62% respondentów, natomiast szansa na stałe zatrudnienie przez 52%.

REKLAMA

W 2024 r. szybkość procesu rekrutacji zajmuje wyższe miejsce niż w 2023 r. Obecnie na ten czynnik zwraca uwagę 39% respondentów, podczas gdy w 2023 r. odsetek ten wyniósł 29%. Sugeruje to rosnące znaczenie efektywności i szybkości procesu rekrutacyjnego dla pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opinie znajomych o miejscu pracy oraz te w Internecie nadal są istotne, choć ich znaczenie zmniejszyło się w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2024 r. uwagę na te czynniki zwraca odpowiednio 35% i 19% respondentów.

Cyfrowa transformacja zmienia agencje pracy

Jak wynika z Badania satysfakcji klientów Job Impulse, wśród najważniejszych potrzeb pracodawców pojawia się konieczność cyfryzacji oraz digitalizacji wszelkich procesów i dokumentów.

- Wraz ze zmieniającym się krajobrazem biznesowym, priorytety klientów przesuwają się w kierunku efektywności, szybkości i łatwości dostępu do informacji. Cyfryzacja procesów w agencjach pracy umożliwia lepsze dopasowanie się do tych oczekiwań, co przekłada się na bardziej efektywną oraz elastyczną obsługę. Nasze cykliczne badania pozwalają rozwijać usługi zgodnie z potrzebami rynku - dzięki otwartości na zmiany, możemy cieszyć się wieloletnią współpracą z partnerami biznesowymi oraz docenianiem naszej kultury organizacyjnej, jak i jakości obsługi, która utrzymuje się na wysokim poziomie – dodaje Łukasz Koszczoł. 

Preferencje przy wyborze agencji zatrudnienia

Analizując preferencje przy wyborze agencji zatrudnienia do współpracy w latach 2023 i 2024, warto poruszyć jeszcze kilka istotnych kwestii.

W 2024 r., niezmiennie jakość obsługi klienta jest priorytetem dla 80% badanych, choć w 2023 r. ten odsetek wynosił aż 88%. Kolejnym istotnym czynnikiem w 2024 r. jest doświadczenie w branży reprezentowanej przez klienta, co wskazało 53% ankietowanych. W porównaniu z rokiem 2023, ten aspekt zyskał na znaczeniu, podnosząc się z trzeciego na drugie miejsce. Dobre opinie/referencje oraz cena nadal pozostają ważnymi czynnikami, choć ich znaczenie w 2024 r. nieco zmalało w porównaniu z rokiem poprzednim, wynosząc kolejno 41% oraz 36%.

- Jest coś jeszcze, o czym mówią pracodawcy. Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych i zmotywowanych pracowników tymczasowych staje się coraz bardziej palącą kwestią dla firm. Wybór odpowiednich osób ma kluczowe znaczenie dla efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw, zwłaszcza w sektorach produkcyjnym i logistycznym, gdzie pracownicy tymczasowi odgrywają kluczową rolę. Nie zapominajmy przy tym, że rynek boryka się z problemem braku rąk do pracy fizycznej oraz rotacji – agencje stoją zatem przed ogromnym wyzwaniem, musimy zapewniać nie tylko dużą ilość pracowników, ale jednocześnie stabilnych, a przy tym odpowiednio wykwalifikowanych – podkreśla Prezes Job Impulse. 

Badanie satysfakcji pracowników tymczasowych wykazało, że 98% z nich poleciłoby współpracę z Job Impulse, natomiast Badanie satysfakcji klientów wskazało, że 99% respondentów rekomenduje firmę jako solidnego partnera biznesowego.

Źródło: Job Impulse

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

REKLAMA

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA