Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfrowa współpraca księgowych i przedsiębiorców

  • Artykuł sponsorowany
Polska bezgotówkowa
Materiały prasowe
Postęp w zakresie rozwiązań technologicznych oraz innowacje w sposobie komunikacji pomiędzy urzędami i podmiotami zmieniają sposób prowadzenia przedsiębiorstw - w szczególności małych i mikrofirm. Równocześnie szybka adopcja rozwiązań technologicznych sprawia, że cyfryzacja sektora publicznego - także na linii obywatel - urząd w kontekście przykładowo cyfrowych rozliczeń podatkowych – nabiera rozpędu i będzie coraz intensywniej dotykać również inne powiązane z nią sektory i branże. 

- Cyfrowe rozwiązania płatnicze, jak i systemy oraz aplikacje tworzone, aby wspierać kontakty pomiędzy obywatelami a sektorem publicznym stają się coraz bardziej powszechne. Dzięki nim, procesy związane z płatnościami i komunikacją z urzędami stają się prostsze, szybsze i bardziej efektywne – wyjaśnia Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Cyfrowe biura księgowe

Zmianie ulega również relacja na linii przedsiębiorca - biuro rachunkowe, która wkracza w cyfrową erę. Zastępujemy papierowe wersje dokumentów przekazywanych do biura rachunkowego na pliki cyfrowe. E-dokumenty to wielowymiarowe oszczędności zarówno dla przedsiębiorców, jak i biur księgowych. Brak konieczności ręcznego wprowadzania faktur oraz paragonów fiskalnych z numerem NIP, sprawne zarządzanie dokumentami, eliminacja ton segregatorów i oszczędność powierzchni biurowej oraz mniejszy wpływ środowiskowy - to tylko niektóre z korzyści wynikających z cyfryzacji.

Konsument i płatności bezgotówkowe 

Trendy związane z dostępnością i postrzeganiem rozwiązań cyfrowych potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa - ponad 65% wszystkich transakcji w Polsce realizowanych jest bezgotówkowo. Konsumenci coraz bardziej doceniają płatności kartą oraz za pomocą urządzeń mobilnych, ponieważ uważają je za wygodne i bezpieczne. Podobnie postrzegają także rozwiązania cyfrowe – jako narzędzia będące wsparciem w życiu, nauce, pracy i rozwoju.

Oczekiwania i preferencje klientów w zakresie digitalizacji oraz w szczególności wyboru metod płatności będą wzrastać. Jednocześnie dostęp do płatności bezgotówkowych staje się coraz bardziej pożądany przez właścicieli małych i mikroprzedsiębiorców oraz ich klientów.

- Konsumenci oczekują, że w każdym miejscu i za każdą usługę będą mogli zapłacić w dowolny, wybrany przez siebie sposób - np. gotówką, kartą czy mobilnie. Nadal jednak wielu z nich napotyka ograniczenia w dostępie do płatności bezgotówkowych – zwłaszcza wśród małych firm. Program Polska Bezgotówkowa powstał po to, aby umożliwić każdemu przedsiębiorcy – bez względu na wielkość firmy - równy dostęp do infrastruktury płatniczej, a klientom zapewnić wybór i różnorodność – dodaje Zbigniew Wiśniewski.

Płatności bezgotówkowe i mobilne usługi w jednym urządzeniu

Przedsiębiorcy mają również opcję wyboru terminali z rozbudowanymi i mobilnymi systemami obsługi. Cyfrowe, wielozadaniowe rozwiązania stają się centrum zarządzania systemem finansowym firmy, łącząc w sobie funkcje urządzenia fiskalnego, jednocześnie oferując zintegrowane płatności bezgotówkowe. Tego typu rozwiązania umożliwiają integrację z oprogramowaniem księgowym, co pozwala na automatyczne generowanie raportów oraz kontrolowanie finansów firmy. Dzięki temu znacząco ułatwiają prowadzenie biznesu, stanowią wsparcie dla księgowych pracujących w firmach lub przyspieszają wymianę informacji między przedsiębiorcą, a biurami księgowymi, których w Polsce funkcjonuje ok. 70 tys. 

płatność kartą

płatność kartą

 

Materiały prasowe

Bezpłatne terminale dostępne „od ręki” 

W ramach Programu Polska Bezgotówkowa przedsiębiorcy mogą wypróbować terminal płatniczy lub terminal w telefonie całkowicie bezpłatnie przez okres 12 miesięcy. W ten sposób mogą zweryfikować, czy takie rozwiązanie sprawdzi się w ich biznesie. Fundacja pokrywa również koszty finansowe obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu rocznego na jeden terminal.  Po bezpłatnym okresie testowym, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na zatrzymanie terminala na określonych warunkach lub dobrowolnie zrezygnować z jego posiadania.

Program Fundacji Polska Bezgotówkowa realnie pomógł już blisko 470 tys. przedsiębiorców pokonać barierę kosztową oraz poznawczą związaną z akceptacją płatności bezgotówkowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu ponad 1,8 mld transakcji płatniczych. Wśród beneficjentów Fundacji są przede wszystkim mali i mikroprzedsiębiorcy. Program rozszerzył również możliwości dokonywania płatności w urzędach i sądach poprawiając tym samym dostęp do płatności bezgotówkowych w administracji i sektorze publicznym. 

Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Więcej informacji znajdziesz na: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/

Autopromocja
Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).