REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy pytają o stawki VAT w 2023 r.

Północna Izba Gospodarcza
Przedsiębiorcy pytają o stawki VAT w 2023 r.
Przedsiębiorcy pytają o stawki VAT w 2023 r.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Północna Izba Gospodarcza apeluje o jak najszybsze ogłoszenie, jakie stawki podatkowe będą obowiązywać w 2023 roku.

Brak Tarczy Antyinflacyjnej przyniesie „zderzenie z gospodarczą rzeczywistością”. Apel o jak najszybsze informacje jak wyglądać będą stawki VAT w roku 2023

- Przedsiębiorcy oraz konsumenci powinni być jak najszybciej poinformowani o tym, jak wyglądać będą zapowiadane przez Rząd RP „mechanizmy” dotyczące kwestii podatków za paliwo, energię elektryczną, energię cieplną oraz nawozy. Zdajemy sobie sprawę, że wytyczne Komisji Europejskiej są tu dość jasne i być może Tarcza Antyinflacyjna w swojej formule będzie musiała przestać działać. Nie możemy jednak dopuścić do tego, by skok podatkowy nastąpił z dnia na dzień. Taka sytuacja dramatycznie odbije się na przedsiębiorcach oraz na konsumentach – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

REKLAMA

„Te zmiany będą dotkliwe dla całej gospodarki. Potrzebujemy szybkiej i kompleksowej informacji, na co musimy być gotowi”

REKLAMA

Jak mówi Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie zawieszenie z dnia na dzień upustów podatkowych zapisanych w Tarczy Antyinflacyjnej spowoduje „hiperdoładowanie inflacji” oraz sprawi, że ceny surowców i finalnych produktów wytwarzanych przez firmy będą musiały wzrosnąć szybko i drastycznie.

- Ekonomiści zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie bardzo często zwracali uwagę, że Tarcza Antyinflacyjna jest mechanizmem mającym wiele zalet, ale też jedną poważną wadę: gdy się skończy i zderzymy się z gospodarczą rzeczywistością, to ból będzie dla konsumentów i przedsiębiorców być może do opanowania. Zapowiedzi zmian w tym zakresie i wycofywania się z upustów podatkowych zwiastuje, że w rok 2023 wejdziemy być może w jeszcze głębszym kryzysie niż można byłoby się tego spodziewać – mówi Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie Hanna Mojsiuk.

Powrót do wyższej stawki podatkowej za gaz, paliwa silnikowe i nawozy natychmiast podniesie koszty działania przedsiębiorców – mówi Prezes Hanna Mojsiuk. – Należy się spodziewać dużego wzrostu cen u producentów żywności, dużego wzrostu kosztów pracy w firmach dystrybucyjnych czy transportowych oraz w firmach ciepło i energochłonnych – dodaje Prezes Hanna Mojsiuk.

– Obawiamy się, że wiele firm będzie musiało jeszcze poważniej myśleć o optymalizacji swojej działalności. Te zmiany będą dotkliwe dla całej gospodarki. Potrzebujemy szybkiej i kompleksowej informacji, na co musimy być gotowi – mówi Hanna Mojsiuk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Wzrost cen żywności w roku 2023 jest bardziej niż pewny”

REKLAMA

Eksperci przyznają, że surowce znajdujące się w koszyku „anty-inflacyjnym” to tak naprawdę naczynia połączone. Utrzymanie zerowego VAT na żywność to dobra wiadomość, ale nie należy spodziewać się, że ceny żywności utrzymają się na stabilnym poziomie.

- Jeżeli wzrosną ceny nawozów to wzrosną ceny zbóż i produktów z których produkowana jest żywność. Klient więc dostanie w sklepie droższy chleb. Na cenę tego chleba złoży się także wyższa cena paliwa oraz wzrost cen energii cieplnej i gazu. Można więc powiedzieć, że należy dokonać parafrazy powiedzenia, że w życiu pewna jest tylko śmierć i podatki. W roku 2023 pewne będzie jeszcze jedno: kolejne wzrosty cen – mówi dr Piotr Wolny, ekonomista i dyrektor biura Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

Jaki duży będzie wzrost inflacji, gdy Tarcza zostanie „zmodyfikowana”? – Szacunki mówią, że optymistycznie będzie to 1,7%, a pesymistycznie nawet ponad 3,5% - dodaje dr Piotr Wolny.

Apel przedsiębiorców Północnej Izby Gospodarczej ma charakter przede wszystkim pragmatyczny – im wcześniej znane będą rozwiązania i zmiany podatkowe, które wejdą w życie od nowego roku, tym lepiej przedsiębiorcy będą mogli się na nie przygotować.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA