REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe podatki 2021 – jak wpłyną na polskie firmy i ceny?

Nowe podatki 2021 – jak wpłyną na polskie firmy i ceny?
Nowe podatki 2021 – jak wpłyną na polskie firmy i ceny?

REKLAMA

REKLAMA

Jakie nowe przepisy podatkowe dla przedsiębiorców wpłyną na funkcjonowanie polskich firm? Kto może stracić, a kto może zyskać? Czy podatek cukrowy uderzy po kieszeniach każdego z nas? Komentuje Marek Moczulski, prezes Zarządu Unitop.

REKLAMA

Od początku 2021 roku wprowadzone zostaną nowe podatki, które przede wszystkim uderzą w polski biznes. Dziś śmiało można stwierdzić, że nie tylko Polska – ale i cały świat – stoi na skraju ogromnej recesji. Pandemia, która wybuchała na początku roku spowodowała zerwanie łańcuchów dostaw i problemy z eksportem towarów. Co więcej, wielu firmom uniemożliwiała rozwój i wejście na nowe rynki. Szczególnie w branży produkcyjnej, która dystrybuuje towary na każdy kontynent, ograniczenia w przemieszczaniu negatywnie wpłynęły na prowadzenie biznesu. Aby sprawdzić danego odbiorcę niezbędne jest odwiedzenie miejsca, gdzie produkty mogą być sprzedawane. Jako firma z długoletnim doświadczeniem aż 80 procent naszej produkcji przeznaczamy na eksport. W tym momencie wszelkie rozmowy handlowe odbywają się online, co nie ułatwia zadania.

REKLAMA

Blisko połowa małych firm może nie przetrwać w obecnej sytuacji, szczególnie jeśli działalność prowadzona jest w branżach, które są zamknięte np. eventowej, gastronomicznej czy hotelarskiej. Nadchodzące kłopoty polskiej gospodarki zwiastują: fala bankructw, rosnące problemy przedsiębiorstw z utrzymaniem płynności finansowej, niepewna sytuacja na rynku pracy, inflacja i w efekcie słabsza dynamika PKB.

REKLAMA

Rok 2021 można śmiało nazwać podatkowym. Od stycznia wchodzi w życie opłata cukrowa. Będzie ona dotyczyć przede wszystkim producentów napojów słodzonych, choć nie tylko. Mogłoby się wydawać, że uderzy to w przedsiębiorstwa, jednak podatek cukrowy odczuje każdy z nas. Uważam, że ceny napojów mogą wzrosnąć od 30 do nawet 40 procent. Ponadto zapłacimy wyższy abonament radiowo-telewizyjny, większy podatek od psa i od nieruchomości. Planowane są jeszcze inne podatki jak od deszczu, podatek handlowy, choć jeszcze nie jest sprecyzowane, jak ma wyglądać.

Każda nowa danina, niezależnie od jej nazwy i formy jest obciążeniem zarówno dla przedsiębiorcy jak i konsumenta. Pora w kryzysie na obniżanie podatków a nie ich podwyższanie.

Rząd stworzył tarczę antykryzysową, ale przedsiębiorcy nie potrzebują tak naprawdę pomocy państwa, a przede wszystkim pozwolenia na dalsze funkcjonowanie. Na przedsiębiorców nie powinny być nakładane podatki, zwłaszcza w sytuacji kryzysu. Podczas wprowadzania jakichkolwiek regulacji powinny być prowadzone dokładne wyliczenia – jak wpłyną one na gospodarkę, bezrobocie czy budżet państwa. Reasumując: kolejny rok może być trudny nie tylko dla przedsiębiorstw, ale i dla konsumentów, którzy odczują podwyżki.

Marek Moczulski, prezes Zarządu Unitop

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA