REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe podatki 2021 – jak wpłyną na polskie firmy i ceny?

Nowe podatki 2021 – jak wpłyną na polskie firmy i ceny?
Nowe podatki 2021 – jak wpłyną na polskie firmy i ceny?

REKLAMA

REKLAMA

Jakie nowe przepisy podatkowe dla przedsiębiorców wpłyną na funkcjonowanie polskich firm? Kto może stracić, a kto może zyskać? Czy podatek cukrowy uderzy po kieszeniach każdego z nas? Komentuje Marek Moczulski, prezes Zarządu Unitop.

REKLAMA

Od początku 2021 roku wprowadzone zostaną nowe podatki, które przede wszystkim uderzą w polski biznes. Dziś śmiało można stwierdzić, że nie tylko Polska – ale i cały świat – stoi na skraju ogromnej recesji. Pandemia, która wybuchała na początku roku spowodowała zerwanie łańcuchów dostaw i problemy z eksportem towarów. Co więcej, wielu firmom uniemożliwiała rozwój i wejście na nowe rynki. Szczególnie w branży produkcyjnej, która dystrybuuje towary na każdy kontynent, ograniczenia w przemieszczaniu negatywnie wpłynęły na prowadzenie biznesu. Aby sprawdzić danego odbiorcę niezbędne jest odwiedzenie miejsca, gdzie produkty mogą być sprzedawane. Jako firma z długoletnim doświadczeniem aż 80 procent naszej produkcji przeznaczamy na eksport. W tym momencie wszelkie rozmowy handlowe odbywają się online, co nie ułatwia zadania.

REKLAMA

Blisko połowa małych firm może nie przetrwać w obecnej sytuacji, szczególnie jeśli działalność prowadzona jest w branżach, które są zamknięte np. eventowej, gastronomicznej czy hotelarskiej. Nadchodzące kłopoty polskiej gospodarki zwiastują: fala bankructw, rosnące problemy przedsiębiorstw z utrzymaniem płynności finansowej, niepewna sytuacja na rynku pracy, inflacja i w efekcie słabsza dynamika PKB.

REKLAMA

Rok 2021 można śmiało nazwać podatkowym. Od stycznia wchodzi w życie opłata cukrowa. Będzie ona dotyczyć przede wszystkim producentów napojów słodzonych, choć nie tylko. Mogłoby się wydawać, że uderzy to w przedsiębiorstwa, jednak podatek cukrowy odczuje każdy z nas. Uważam, że ceny napojów mogą wzrosnąć od 30 do nawet 40 procent. Ponadto zapłacimy wyższy abonament radiowo-telewizyjny, większy podatek od psa i od nieruchomości. Planowane są jeszcze inne podatki jak od deszczu, podatek handlowy, choć jeszcze nie jest sprecyzowane, jak ma wyglądać.

Każda nowa danina, niezależnie od jej nazwy i formy jest obciążeniem zarówno dla przedsiębiorcy jak i konsumenta. Pora w kryzysie na obniżanie podatków a nie ich podwyższanie.

Rząd stworzył tarczę antykryzysową, ale przedsiębiorcy nie potrzebują tak naprawdę pomocy państwa, a przede wszystkim pozwolenia na dalsze funkcjonowanie. Na przedsiębiorców nie powinny być nakładane podatki, zwłaszcza w sytuacji kryzysu. Podczas wprowadzania jakichkolwiek regulacji powinny być prowadzone dokładne wyliczenia – jak wpłyną one na gospodarkę, bezrobocie czy budżet państwa. Reasumując: kolejny rok może być trudny nie tylko dla przedsiębiorstw, ale i dla konsumentów, którzy odczują podwyżki.

Marek Moczulski, prezes Zarządu Unitop

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Rozwój sztucznej inteligencji jak rewolucja przemysłowa? Firmy gotowe na zmiany

    Do 2030 r. będzie dziesiątki milionów nowych miejsc pracy dzięki SI - tak wynika z raportu McKinsey. Światowe Forum Ekonomiczne akcentuje jednak, że wiele stanowisk ulegnie likwidacji. O tym, że firmy muszą dostosować się do nowej rzeczywistości, wiadomo, pytanie brzmi - jak szybko? 

    Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?

    Co to jest kalendarz marketingowy? Jak można wykorzystać to narzędzie do marketingu internetowego małych i średnich firm?

    Polska największym producentem jabłek w UE. Jabłek jemy jednak mało

    Polska jest największym producentem jabłek w Unii Europejskiej oraz 4. ich producentem na świecie. Mimo, że w naszym kraju tych owoców jest pod dostatkiem, a jabłko jest promowane jako owoc narodowy, jego spożycie nie rośnie. W gospodarstwach domowych zjada się rocznie ok. 11-12 kg jabłek na osobę.

    Hipermarkety tańsze niż dyskonty? Gdzie bardziej opłaca się robić zakupy?

    W sklepach ceny wciąż rosną, ale w niektórych trochę wolniej. Gdzie teraz opłaca się robić zakupy? Co lepiej kupić w dyskoncie a co w supermarkecie? Czy w najbliższym czasie można spodziewać się, że we wszystkich sklepach wzrost rdr. będzie jednocyfrowy? 

    REKLAMA

    Pożary paneli fotowoltaicznych. Jak zminimalizować ryzyko?

    Jak każdy inny rodzaj instalacji, fotowoltaika jest narażona na usterki i awarie: przegrzanie, uszkodzenia, przepięcia, a w skrajnych przypadkach nawet na pożary. Chociaż do zaprószenia ognia dochodzi bardzo rzadko, zawsze trzeba pamiętać o środkach ostrożności. Jak zminimalizować ryzyko awarii?

    Ze sztuczną inteligencją logistyka nie będzie już taka sama

    Sztuczna inteligencja w logistyce to przyszłość. W łańcuch dostaw z użyciem AI chce zainwestować już ponad 60% firm. Co może ułatwić ta technologia? 

    Nowy trend - zmiana okularów co sezon?

    Okulary jako element stylizacji i w dodatku regularnie wymieniany zgodnie z trendami już nikogo nie dziwi. Przychody na rynku okularów są coraz wyższe i będą się jeszcze zwiększać. Nie tylko ze względu na starzejące się społeczeństwo. 

    Bezpieczeństwo w leśnictwie. Apel przedsiębiorców o interwencję państwa

    W obliczu rosnącej liczby tragicznych wypadków w leśnictwie, przedsiębiorcy leśni wzywają do pilnej reakcji ze strony państwa. Postulują o zwiększenie nadzoru nad Lasami Państwowymi, odpolitycznienie kadr oraz opracowanie strategii dla sektora leśno-drzewnego. Ale czy ich głos zostanie wysłuchany?

    REKLAMA

    Pieniądze dla rolników uprawiających kukurydzę. Do 80 proc. kwoty wynikającej z niezapłaconych faktur lub rachunków. Do kiedy wnioski?

    Do 6 października 2023 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje wnioski o pomoc finansową dla producenta rolnego, który w 2022 r. lub 2023 r. co najmniej raz nie otrzymał zapłaty za sprzedaną kukurydzę - poinformowała Agencja.

    Czy Technologia Internetu Rzeczy zrewolucjonizuje sektor farmaceutyczny?

    Łańcuch dostaw w sektorze farmaceutycznym to duże wyzwanie - bezpieczeństwo i jakość produktu jest obwarowana licznymi uregulowaniami i przepisami. Systemy i urządzenia oparte o technologię Internetu Rzeczy – IoT (z ang. Internet of Things) wydają się logicznym rozwiązaniem. 

    REKLAMA