REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do 29 października można zgłaszać projekty do konkursu Polski Produkt Przyszłości

Do 29 października można zgłaszać projekty do konkursu Polski Produkt Przyszłości
Do 29 października można zgłaszać projekty do konkursu Polski Produkt Przyszłości

REKLAMA

REKLAMA

To już 23 edycja konkursu Polski Produkt Przyszłości. Celem konkursu jest promocja polskich produktów i innowacyjnych rozwiązań. Wygrana w konkursie to nie tylko wysoka nagroda pieniężna, ale również szansa na promocję swojego pomysłu w kraju i na świecie.

Konkurs Polski Produkt Przyszłości

REKLAMA

Po raz 23. polscy innowatorzy mogą powalczyć o wygrane w konkursie Polski Produkt Przyszłości, który organizują wspólnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Laureaci otrzymują nie tylko wysokie nagrody pieniężne (tegoroczna pula to 600 tys.), ale też zyskują niepowtarzalną szansę wypromowania swoich nowatorskich pomysłów w Polsce i na świecie.

REKLAMA

„Główny cel, jaki przyświeca naszemu konkursowi to popularyzacja innowacyjnych, nowoczesnych rozwiązań. Chcemy promować polskie produkty, chcemy dać szansę instytucjom naukowym, jak i przedsiębiorcom na zaprezentowanie tego, co osiągnęli ostatnio, z czym chcą wyjść na rynek – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. - Najważniejsze w konkursie jest to, że nasz laureat może pochwalić się tym, że jest twórcą Polskiego Produktu Przyszłości. Zależy nam, żeby to rzeczywiście była marka” – podkreśla prezes PARP.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Kto może wziąć udział w konkursie Polski Produkt Przyszłości

Udział w konkursie mogą wziąć instytucje szkolnictwa wyższego i nauki oraz polscy przedsiębiorcy. „Te podmioty mogą też ubiegać się o nagrody wspólnie, ponieważ mamy trzy kategorie: jedna dla przedsiębiorców, druga dla instytucji naukowych, a trzecia przeznaczona jest dla wspólnego produktu przedsiębiorcy i jednostki naukowej” – wyjaśnia Małgorzata Oleszczuk.

Główna nagroda finansowa dla zwycięzców tych trzech kategorii wynosi 100 tysięcy zł, wyróżnieni otrzymują po 25 tys. zł. Oprócz tego laureaci zyskują prawo posługiwania się znakiem i hasłem Polski Produkt Przyszłości, a także szeroką promocję swojego produktu. Konkurs przewiduje również przyznanie nagród specjalnych dla produktów: zgłoszonego przez młodego przedsiębiorcę; z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT); z obszaru ekoinnowacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co można zgłosić do konkursu Polski Produkt Przyszłości?

REKLAMA

Do konkursu można zgłosić innowacyjny wyrób lub technologię. „Polski Produkt Przyszłości jest konkursem, który premiuje produkty będące na etapie wdrażania do produkcji albo na etapie produkcji, z tym, że muszą być wdrożone do produkcji maksymalnie na 24 miesiące przed złożeniem wniosku konkursowego” – tłumaczy dr inż. Wojciech Kamieniecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Każdy pomysłodawca nim dojdzie do etapu wdrożenia, ponosi ryzyko dotyczące m.in. procesu badawczego i związanych z nim kosztów. „NCBR pomaga wszystkim innowatorom w dzieleniu się tym ryzykiem. Nie tylko finansujemy badania za pomocą naszych instrumentów finansowych, ale również udzielamy praktycznych wskazówek, jak przeprowadzać proces badawczy, żeby maksymalnie zwiększyć szanse na jego pozytywny efekt – mówi Wojciech Kamieniecki.

Ubiegłoroczny Produkt Przyszłości

Zdobywcą ubiegłorocznego Produktu Przyszłości Przedsiębiorcy został inteligentny stetoskop StethoMe, który pozwala na monitorowanie zdrowia pacjenta bez konieczności wychodzenia z domu. „W dobie panującej obecnie pandemii mamy możliwość skontrolowania zdrowia w dowolnym momencie, a następnie dzięki możliwości wysłania wyników do lekarza, odbycia z nim telekonsultacji – wyjaśnia Wojciech Radomski, współtwórca StethoMe. - Istnieje już kilka elektronicznych stetoskopów, ale to co nas wyróżnia to fakt, że jako pierwsi na świecie nie tylko nagrywamy dźwięk, ale posiadamy algorytmy sztucznej inteligencji, które te dźwięki analizują i są w stanie pacjentowi przedstawić wynik badania zaraz po nagraniu. Dostarczają też informacji lekarzowi, który na tej podstawie może lepiej ocenić stan pacjenta” – uzupełnia.

Obecnie stetoskop jest już po procesie certyfikacji. „Posiadamy w pełni gotową linię produkcyjną, wyprodukowano już pierwsze kilkaset urządzeń, które pojawiają się w różnych częściach świata w ramach programów pilotażowych z naszymi medycznymi partnerami. Jeszcze w tym roku uruchomimy sprzedaż dla klienta indywidualnego” – zapowiada Radomski.

Wśród nagrodzonych projektów konkursowych znalazła się m.in. proteza ucha środkowego o działaniu bakteriobójczym, fotowoltaiczna szyba z warstwą na bazie kropek kwantowych wspomagająca klimatyzację i ograniczająca nagrzewanie pomieszczeń, a także aplikacja AudioMovie umożliwiająca osobom niedowidzącym autodeskrypcję w czasie rzeczywistym podczas oglądania seansu filmowego. „Cecha wspólną tych większości produktów jest to, że są one już dostępne na rynku” – zaznacza prezes Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

W dotychczasowej historii konkursu rozpatrzono 1 073 projekty, spośród których nagrodzono 56, a 122 zostały wyróżnione.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

REKLAMA

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

REKLAMA