REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do 29 października można zgłaszać projekty do konkursu Polski Produkt Przyszłości

Subskrybuj nas na Youtube
Do 29 października można zgłaszać projekty do konkursu Polski Produkt Przyszłości
Do 29 października można zgłaszać projekty do konkursu Polski Produkt Przyszłości

REKLAMA

REKLAMA

To już 23 edycja konkursu Polski Produkt Przyszłości. Celem konkursu jest promocja polskich produktów i innowacyjnych rozwiązań. Wygrana w konkursie to nie tylko wysoka nagroda pieniężna, ale również szansa na promocję swojego pomysłu w kraju i na świecie.

Konkurs Polski Produkt Przyszłości

REKLAMA

Po raz 23. polscy innowatorzy mogą powalczyć o wygrane w konkursie Polski Produkt Przyszłości, który organizują wspólnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Laureaci otrzymują nie tylko wysokie nagrody pieniężne (tegoroczna pula to 600 tys.), ale też zyskują niepowtarzalną szansę wypromowania swoich nowatorskich pomysłów w Polsce i na świecie.

REKLAMA

„Główny cel, jaki przyświeca naszemu konkursowi to popularyzacja innowacyjnych, nowoczesnych rozwiązań. Chcemy promować polskie produkty, chcemy dać szansę instytucjom naukowym, jak i przedsiębiorcom na zaprezentowanie tego, co osiągnęli ostatnio, z czym chcą wyjść na rynek – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. - Najważniejsze w konkursie jest to, że nasz laureat może pochwalić się tym, że jest twórcą Polskiego Produktu Przyszłości. Zależy nam, żeby to rzeczywiście była marka” – podkreśla prezes PARP.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Kto może wziąć udział w konkursie Polski Produkt Przyszłości

Udział w konkursie mogą wziąć instytucje szkolnictwa wyższego i nauki oraz polscy przedsiębiorcy. „Te podmioty mogą też ubiegać się o nagrody wspólnie, ponieważ mamy trzy kategorie: jedna dla przedsiębiorców, druga dla instytucji naukowych, a trzecia przeznaczona jest dla wspólnego produktu przedsiębiorcy i jednostki naukowej” – wyjaśnia Małgorzata Oleszczuk.

Główna nagroda finansowa dla zwycięzców tych trzech kategorii wynosi 100 tysięcy zł, wyróżnieni otrzymują po 25 tys. zł. Oprócz tego laureaci zyskują prawo posługiwania się znakiem i hasłem Polski Produkt Przyszłości, a także szeroką promocję swojego produktu. Konkurs przewiduje również przyznanie nagród specjalnych dla produktów: zgłoszonego przez młodego przedsiębiorcę; z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT); z obszaru ekoinnowacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co można zgłosić do konkursu Polski Produkt Przyszłości?

REKLAMA

Do konkursu można zgłosić innowacyjny wyrób lub technologię. „Polski Produkt Przyszłości jest konkursem, który premiuje produkty będące na etapie wdrażania do produkcji albo na etapie produkcji, z tym, że muszą być wdrożone do produkcji maksymalnie na 24 miesiące przed złożeniem wniosku konkursowego” – tłumaczy dr inż. Wojciech Kamieniecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Każdy pomysłodawca nim dojdzie do etapu wdrożenia, ponosi ryzyko dotyczące m.in. procesu badawczego i związanych z nim kosztów. „NCBR pomaga wszystkim innowatorom w dzieleniu się tym ryzykiem. Nie tylko finansujemy badania za pomocą naszych instrumentów finansowych, ale również udzielamy praktycznych wskazówek, jak przeprowadzać proces badawczy, żeby maksymalnie zwiększyć szanse na jego pozytywny efekt – mówi Wojciech Kamieniecki.

Ubiegłoroczny Produkt Przyszłości

Zdobywcą ubiegłorocznego Produktu Przyszłości Przedsiębiorcy został inteligentny stetoskop StethoMe, który pozwala na monitorowanie zdrowia pacjenta bez konieczności wychodzenia z domu. „W dobie panującej obecnie pandemii mamy możliwość skontrolowania zdrowia w dowolnym momencie, a następnie dzięki możliwości wysłania wyników do lekarza, odbycia z nim telekonsultacji – wyjaśnia Wojciech Radomski, współtwórca StethoMe. - Istnieje już kilka elektronicznych stetoskopów, ale to co nas wyróżnia to fakt, że jako pierwsi na świecie nie tylko nagrywamy dźwięk, ale posiadamy algorytmy sztucznej inteligencji, które te dźwięki analizują i są w stanie pacjentowi przedstawić wynik badania zaraz po nagraniu. Dostarczają też informacji lekarzowi, który na tej podstawie może lepiej ocenić stan pacjenta” – uzupełnia.

Obecnie stetoskop jest już po procesie certyfikacji. „Posiadamy w pełni gotową linię produkcyjną, wyprodukowano już pierwsze kilkaset urządzeń, które pojawiają się w różnych częściach świata w ramach programów pilotażowych z naszymi medycznymi partnerami. Jeszcze w tym roku uruchomimy sprzedaż dla klienta indywidualnego” – zapowiada Radomski.

Wśród nagrodzonych projektów konkursowych znalazła się m.in. proteza ucha środkowego o działaniu bakteriobójczym, fotowoltaiczna szyba z warstwą na bazie kropek kwantowych wspomagająca klimatyzację i ograniczająca nagrzewanie pomieszczeń, a także aplikacja AudioMovie umożliwiająca osobom niedowidzącym autodeskrypcję w czasie rzeczywistym podczas oglądania seansu filmowego. „Cecha wspólną tych większości produktów jest to, że są one już dostępne na rynku” – zaznacza prezes Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

W dotychczasowej historii konkursu rozpatrzono 1 073 projekty, spośród których nagrodzono 56, a 122 zostały wyróżnione.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA