REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy ewidencjonować w pkpir otrzymane zaliczki

Kiedy ewidencjonować w pkpir otrzymane zaliczki /fot. shutterstock
Kiedy ewidencjonować w pkpir otrzymane zaliczki /fot. shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rozpocząłem działalność gospodarczą. Czy mogę rozpoznawać przychód w momencie otrzymania zaliczek, jeżeli do 20 stycznia br. nie złożyłem do urzędu skarbowego zawiadomienia w tej sprawie?

REKLAMA

Mimo że nie złożył Pan zawiadomienia, o którym mowa w pytaniu, może Pan w 2019 r. rozpoznawać przychód w momencie otrzymania zaliczek. O tym sposobie rozpoznawania przychodu będzie Pan musiał poinformować urząd skarbowy w zeznaniu za 2019 r. Szczegóły - w uzasadnieniu.

REKLAMA

Za przychód nie uważa się pobranych wpłat na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych (art. 14 ust. 3 pkt 1 updof). Co do zasady przychodem nie są więc zaliczki otrzymane na poczet ceny dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych. Od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje jednak przepis, który pozwala uznać zaliczki ewidencjonowane w kasie fiskalnej za przychód w momencie otrzymania (art. 14 ust. 1j updof). Do końca 2018 r. podatnicy, którzy zamierzali rozpoznawać przychód w momencie otrzymania zaliczki ewidencjonowanej na kasie fiskalnej, musieli o tym poinformować naczelnika urzędu skarbowego do 20 stycznia roku podatkowego, od którego zamierzali ww. sposób rozpoznawania przychodu stosować. Od 1 stycznia 2019 r. w przypadku wyboru takiego sposobu ustalania daty powstania przychodu podatnik jest obowiązany poinformować o tym urząd skarbowy w zeznaniu rocznym, składanym za rok podatkowy, w którym go stosował. Zawiadomienie w zeznaniu trzeba będzie potwierdzać za każdy rok, w którym stosowana będzie ta metoda rozliczania przychodów. Raz złożone zawiadomienie nie będzie obejmować lat kolejnych. To oznacza, że w 2019 r. nie należało w styczniu składać ww. zawiadomienia. Jeżeli zatem do 21 stycznia 2019 r. (w 2019 r. 20 stycznia przypadał w niedzielę) nie złożył Pan zawiadomienia w omawianej kwestii, to i tak może Pan w 2019 r. rozpoznawać przychód w momencie otrzymywania zaliczek. Musi Pan poinformować o tym naczelnika urzędu skarbowego w zeznaniu rocznym za 2019 r.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Kiedy ewidencjonować w pkpir otrzymane zaliczki

W artykule omówiono również przykłady zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA