REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa strategia UE w sprawie likwidacji opłat roamingowych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Planowane działania UE mają na celu zharmonizowanie przepisów sektora telekomunikacji w zakresie zniesienia opłat roamingowych. Nowa strategia obejmie wprowadzenie nowych praw w stosunku do operatorów i użytkowników.

Pomimo podejmowanych od 26 lat wysiłków unijny sektor telekomunikacji jest nadal rozdrobniony - podzielony na rynki krajowe. W efekcie europejskie firmy nie nadążają za swoimi konkurentami ze Stanów Zjednoczonych i z Azji.

REKLAMA


Pakiet przepisów „Łączność na całym kontynencie” ma dać nowy impuls kulejącemu sektorowi telekomunikacji poprzez zniesienie opłat roamingowych i uproszczenie przepisów. Ma to pobudzić inwestycje w nowe, szybkie sieci, co z kolei będzie bodźcem dla wzrostu i tworzenia miejsc pracy.


Gospodarka w coraz większym stopniu zależy od szybkiej łączności - szacuje się, że pełne utworzenie jednolitego rynku telekomunikacji pozwoliłoby stworzyć tysiące miejsc pracy i skutkowałoby zwiększeniem PKB o niemal 1 proc. rocznie.


Koniec z opłatami roamingowymi

REKLAMA


Według projektu przepisów od lipca 2014 r. użytkownicy telefonów komórkowych nie będą już ponosić dodatkowych opłat za odbieranie połączeń w innym kraju UE. Firmy będą musiały oferować pakiety, w ramach których usługi roamingowe w całej Unii będą wyceniane tak jak połączenia krajowe, albo umożliwić użytkownikom korzystanie z usług innego dostawcy roamingu, nie wymagając przy tym wymiany karty SIM.


Opłaty za rozmowy międzynarodowe nie będą mogły przewyższać opłat za krajowe połączenie międzystrefowe, a dla opłat za połączenia wewnątrz UE w telefonii komórkowej zostanie wprowadzony pułap 0,19 euro (plus VAT) za minutę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Komisja popiera również tzw. neutralność sieci - zasadę, zgodnie z którą Internet powinien być otwartym systemem. Oznacza to w praktyce, że firmy nie mogłyby oferować na przykład wyższej prędkości transmisji danych, jeśli mogłoby to ograniczyć ich konkurentom dostęp do sieci.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!


Prawa konsumentów w całej Europie


Proponowana pełna harmonizacja przepisów ochrony konsumentów zlikwidowałaby konieczność indywidualizacji każdej oferty krajowej i zapewniłaby konsumentom dodatkową ochronę.


Konsumenci odczuliby również korzyść w postaci uproszczonych, przystępnych umów, mogliby łatwiej zmieniać dostawcę lub rodzaj umowy, a także odstąpić od umowy, gdy nie mają dostępu do zapisanej w niej prędkości Internetu.


Zlikwidowanie zbędnych formalności i pobudzenie inwestycji

REKLAMA


UE chce ułatwić firmom z sektora telekomunikacji wchodzenie na nowe rynki. W tym celu planuje wprowadzić zasadę, zgodnie z którą licencja wydana w jednym kraju będzie ważna w całej UE. Natomiast przyszłe przydziały częstotliwości na potrzeby usług szerokopasmowych zostaną poddane procesowi standaryzacji, aby ułatwić inwestycje transgraniczne.


Aby pobudzić inwestycje w światłowodową sieć szerokopasmową i zwiększyć dostęp do usług 4G i Wi-Fi, zostanie zapewniona stabilność cen za wynajem dostępu do sieci. Powinno to zwiększyć konkurencję w tym sektorze.


Kolejne działania


Pakiet nowych przepisów będzie musiał zostać zatwierdzony przez Parlament Europejski i 28 krajów UE.


Zobacz również:
Co z roamingiem w UE?

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Komisja Europejska

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA