REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa strategia UE w sprawie likwidacji opłat roamingowych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Planowane działania UE mają na celu zharmonizowanie przepisów sektora telekomunikacji w zakresie zniesienia opłat roamingowych. Nowa strategia obejmie wprowadzenie nowych praw w stosunku do operatorów i użytkowników.

Pomimo podejmowanych od 26 lat wysiłków unijny sektor telekomunikacji jest nadal rozdrobniony - podzielony na rynki krajowe. W efekcie europejskie firmy nie nadążają za swoimi konkurentami ze Stanów Zjednoczonych i z Azji.

REKLAMA


Pakiet przepisów „Łączność na całym kontynencie” ma dać nowy impuls kulejącemu sektorowi telekomunikacji poprzez zniesienie opłat roamingowych i uproszczenie przepisów. Ma to pobudzić inwestycje w nowe, szybkie sieci, co z kolei będzie bodźcem dla wzrostu i tworzenia miejsc pracy.


Gospodarka w coraz większym stopniu zależy od szybkiej łączności - szacuje się, że pełne utworzenie jednolitego rynku telekomunikacji pozwoliłoby stworzyć tysiące miejsc pracy i skutkowałoby zwiększeniem PKB o niemal 1 proc. rocznie.


Koniec z opłatami roamingowymi

REKLAMA


Według projektu przepisów od lipca 2014 r. użytkownicy telefonów komórkowych nie będą już ponosić dodatkowych opłat za odbieranie połączeń w innym kraju UE. Firmy będą musiały oferować pakiety, w ramach których usługi roamingowe w całej Unii będą wyceniane tak jak połączenia krajowe, albo umożliwić użytkownikom korzystanie z usług innego dostawcy roamingu, nie wymagając przy tym wymiany karty SIM.


Opłaty za rozmowy międzynarodowe nie będą mogły przewyższać opłat za krajowe połączenie międzystrefowe, a dla opłat za połączenia wewnątrz UE w telefonii komórkowej zostanie wprowadzony pułap 0,19 euro (plus VAT) za minutę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Komisja popiera również tzw. neutralność sieci - zasadę, zgodnie z którą Internet powinien być otwartym systemem. Oznacza to w praktyce, że firmy nie mogłyby oferować na przykład wyższej prędkości transmisji danych, jeśli mogłoby to ograniczyć ich konkurentom dostęp do sieci.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!


Prawa konsumentów w całej Europie


Proponowana pełna harmonizacja przepisów ochrony konsumentów zlikwidowałaby konieczność indywidualizacji każdej oferty krajowej i zapewniłaby konsumentom dodatkową ochronę.


Konsumenci odczuliby również korzyść w postaci uproszczonych, przystępnych umów, mogliby łatwiej zmieniać dostawcę lub rodzaj umowy, a także odstąpić od umowy, gdy nie mają dostępu do zapisanej w niej prędkości Internetu.


Zlikwidowanie zbędnych formalności i pobudzenie inwestycji

REKLAMA


UE chce ułatwić firmom z sektora telekomunikacji wchodzenie na nowe rynki. W tym celu planuje wprowadzić zasadę, zgodnie z którą licencja wydana w jednym kraju będzie ważna w całej UE. Natomiast przyszłe przydziały częstotliwości na potrzeby usług szerokopasmowych zostaną poddane procesowi standaryzacji, aby ułatwić inwestycje transgraniczne.


Aby pobudzić inwestycje w światłowodową sieć szerokopasmową i zwiększyć dostęp do usług 4G i Wi-Fi, zostanie zapewniona stabilność cen za wynajem dostępu do sieci. Powinno to zwiększyć konkurencję w tym sektorze.


Kolejne działania


Pakiet nowych przepisów będzie musiał zostać zatwierdzony przez Parlament Europejski i 28 krajów UE.


Zobacz również:
Co z roamingiem w UE?

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Komisja Europejska

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA