REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie firmy chcą inwestować za granicą

REKLAMA

Mimo kryzysu polskie firmy, zwłaszcza mniejsze, poszukują partnerów za granicą i chcą tam inwestować, dlatego należy im w tym pomóc – uważa Henryka Bochniarz, prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. W jej ocenie należy obecnie postawić na promocję polskich firm za granicą, ale potrzebne jest do tego także działanie rządu, nie tylko samych przedsiębiorców.

Zdaniem Henryki Bochniarz obecnie wiele firm, nawet tych małych, chce ekspansji swoich produktów i pokazania swojego potencjału zagranicą.

REKLAMA

 - Mniejsi przedsiębiorcy zaczynają rozglądać się za możliwościami zaistnienia zagranicą w różny sposób, chodzi tu i o sprzedaż swoich produktów, i poszukiwanie partnerów, wreszcie ewentualne inwestowanie - mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezydent PKPP Lewiatan. - Jest to dowód na to, że polska przedsiębiorczość się rozwija, mimo że wokół panuje recesja, a po drugie, że wychodzi z krajowego grajdołka, co dobrze o niej świadczy.

Henryka Bochniarz podkreśla, że należy obecnie pomóc firmom w promowaniu swoich produktów zagranicą.

 - Chodzi o to, aby te kontakty z zagranicą przyniosły konkretne efekty w postaci podpisanych umów - uważa.

Jej zdaniem potencjał polskich firm wciąż jest mało znany w Europie i na świecie. Nawet mimo tego, że od wielu lat należymy do NATO czy Unii Europejskiej. I to na atutach przedsiębiorczości należy skupić działania promocyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 - Jeśli chcemy uciec od wizerunku Polski ziemniaka, wódki, Wałęsy - z całym szacunkiem, i papieża, to potrzebna jest bardzo silna promocja Polski - argumentuje prezydent PKPP. - Wszystko po to, aby wypromować obraz Polski jako nowoczesnego kraju, ludzi młodych i dobrze wyedukowanych.

Henryka Bochniarz jest zdania, że rząd powinien wspomóc firmy w promowaniu się zagranicą.

 - Przedsiębiorstwa same tego nie zrobią. My możemy podejmować niektóre działania na własną rękę, ale bez skoordynowanej akcji i bez działań rządu tego się po prostu nie da zrobić - podkreśla prezydent PKPP.

REKLAMA

Polskim firmom sprzyjałoby również uporządkowanie krajowego podwórka. Chodzi o regulacje, które ułatwiłyby działalność gospodarczą i zmotywowały do jej rozwijania. Prezydent PKPP jest zdania, że obecne 55. miejsce Polski w najnowszym rankingu Doing Business, który ocenia warunki prowadzenia biznesu na świecie, to wciąż za mało. Mimo że Polska awansowała o pięć pozycji w porównaniu do poprzedniej edycji.

 - Nie jest wielkim sukcesem to, że Polska jest na 55., a nie jak wcześniej, na 60. miejscu w rankingu Doing Business, jeżeli chcemy rzeczywiście się rozwijać - zauważa Henryka Bochniarz. - A  mamy do nadrobienia ogromny dystans. Cieszymy się z tego, co jest, ale nie oszukujmy się, jeśli chodzi o produktywność, innowacyjność to ciągle nam daleko do światowej czołówki.

Polskie bezpośrednie inwestycje zagraniczne łącznie przekroczyły już 40 mld USD. Ponad 90 proc. z nich zrealizowano w Europie. Większość inwestycji to przetwórstwo przemysłowe i działalność usługowa, w szczególności nastawiona na usługi związane z obsługą działalności gospodarczej.




 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA