REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rząd zmienił przepisy ws. tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej

REKLAMA

Rada Ministrów zmieniła rozporządzenie w sprawie tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej - poinformowało w komunikacie Centrum Informacyjne Rządu. Dodano, że strefa została powiększona o 44,5 hektara.


Zmiany w przepisach dot. tej strefy zaproponował minister gospodarki.

REKLAMA

Przewidziano zmiany w powierzchni tarnobrzeskiej specjalnej strefy ekonomicznej. Włączono do niej ok. 48,9 ha, wyłączono natomiast 4,3 ha. W efekcie powierzchnia strefy wyniesie nieco ponad 1632,3 ha i będzie większa o ok. 44,5 ha. Zostaną nią objęte miasta: Tarnobrzeg, Łuków i Mińsk Mazowiecki.

Na terenie podstrefy Tarnobrzeg powstanie Tarnobrzeski Park Przemysłowo-Technologiczny. W lutym tego roku podpisano umowę z firmą Polbut SA na wykonanie robót budowlano-montażowych. Inwestycja ma być zakończona w czerwcu 2013 roku. Jest współfinansowana z programu Rozwój Polski Wschodniej. Zakłada się, że dzięki niej utworzonych zostanie 1316 miejsc pracy, a nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 281,72 mln zł.

W Łukowie, gdzie także planowane są inwestycje, ma powstać ponad 500 miejsc pracy, przy nakładach inwestycyjnych - ok. 124 mln zł.

REKLAMA

Jak podało CIR, w podstrefie Mińsk Mazowiecki będzie realizowana inwestycja związana z modernizacją i rozbudową firmy Harper Hygienics SA, która produkuje wyroby kosmetyczno-higieniczne. Firma planuje unowocześnienie istniejących linii produkcyjnych oraz zainstalowanie nowej. W wyniku tych inwestycji utworzonych zostanie 30 miejsc pracy. Nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 41,5 mln zł. Zakończenie prac modernizacyjno-budowlanych zaplanowano na koniec czerwca 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ocenie resortu gospodarki na zmianach granic strefy skorzystają nie tylko firmy w niej inwestujące, ale także regiony, których potencjał gospodarczy znacznie wzrośnie. Przez kolejnych osiem lat inwestycje realizowane w strefie powinny stworzyć ok. 1900 nowych miejsc pracy. Poza strefą powinno ich powstać 385. Szacowana pomoc publiczna wynikająca z przewidywanych kosztów inwestycji, ocenionych na ok. 450 mln zł, może osiągnąć 256 mln zł. Łączne wpływy do budżetu (państwa i samorządu) oraz NFZ mają wynieść ok. 768 mln zł.

Rozporządzenie wchodzi w życie po 14 dniach od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Tarnobrzeska specjalna strefa ekonomiczna powstała w 1997 r. Znajduje się na terenie sześciu województw i ma 19 podstref. W strefie działa 105 firm, zatrudnionych jest tam 29 tys. osób. Dotychczasowe inwestycje szacowane są na 6,3 mld zł, w tym 70 proc. wydatków inwestycyjnych - to kapitał zagraniczny.

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA