REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opolskie: Są pieniądze dla mieszkańców wsi na zakładanie firm

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

O 100 tys. zł mogą się starać rolnicy z gmin Branice, Głubczyce, Kietrz i Baborów, którzy chcą utworzyć np. gospodarstwo agroturystyczne. Na tworzenie firm i miejsc pracy mieszkańcy wsi z tego regionu mogą natomiast otrzymać nawet 300 tys. zł.

Jak informuje kierownik Lokalnej Grupy Działania (LGD) Płaskowyż Dobrej Ziemi Adriana Dziaczyszyn, o pieniądze te będzie się można starać już w drugiej połowie maja. Organizacja ta działa na terenie gmin Branice, Głubczyce, Kietrz i Baborów.

REKLAMA

REKLAMA

O dotację na tzw. różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej, czyli zapewnianie sobie możliwości dodatkowego zarobkowania, będą mogli zabiegać wyłącznie rolnicy - osoby, które opłacają składki KRUS i dostają dopłaty bezpośrednie z unijnych pieniędzy. Pieniądze na tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw będą natomiast mogli zdobyć mieszkańcy terenów wiejskich, które swoim zasięgiem obejmuje LDG.

"W tym drugim przypadku nie mogą to być rolnicy" - zaznaczyła Dziaczyszyn. Dodała, że jest jeszcze jeden warunek - chodzi o to, by projekty spełniały cele zawarte w Lokalnej Strategii Rozwoju.

Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej to np. zakładanie gospodarstw agroturystycznych, miejsc noclegowych czy punktów gastronomicznych. Maksymalna kwota dotacji w tym przypadku to 100 tys. zł. Dofinansowanie może stanowić do 50 proc. ogólnej wartości inwestycji.

REKLAMA

"W sumie na ten cel LGD Płaskowyż Dobrej Ziemi ma 400 tys. zł" - powiedziała PAP Dziaczyszyn.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na zakładanie mikroprzedsiębiorstw na terenach wiejskich LDG Płaskowyż Dobrej Ziemi ma kolejne 400 tys. zł. Dofinansowanie również może wynieść do 50 proc. inwestycji. Jednak to, ile dostanie konkretny projekt, będzie zależeć od liczby miejsc, które stworzy przyszły przedsiębiorca. Jeśli założy we wniosku, że będzie to jedno nowe miejsce pracy, to będzie się mógł starać maksymalnie o 100 tys. zł, a przy dwóch nowych miejscach pracy - o 200 tys. zł. Przy utworzeniu trzech i więcej miejsc pracy można wnioskować o maksymalnie 300 tys. zł

LGD Płaskowyż Dobrej Ziemi planuje wybrać najlepsze wnioski do końca czerwca. Wydatki na inwestycję, czyli tzw. koszty kwalifikowalne, będzie można ponosić już dzień po złożeniu wniosku w LGD.

"Jednak na własną odpowiedzialność, bo wnioski będziemy przekazywać do opolskiego oddziału Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do dalszej weryfikacji. Dopiero po podpisaniu umowy z agencją wnioskodawca może spokojnie realizować zaplanowaną inwestycję" - wyjaśniła PAP Dziaczyszyn.

LGD Płaskowyż Dobrej Ziemi to jedna z dwunastu lokalnych grup działania istniejących na Opolszczyźnie. Obejmuje cztery gminy: Branice, Głubczyce, Baborów i Kietrz. Jest stowarzyszeniem instytucji, firm, samorządów i organizacji pozarządowych, które mają działać na rzecz polepszanie warunków życia i wspierania przedsiębiorczości w czterech przynależących do LGD gminach.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA