REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ponad połowa małych i średnich firm finansuje się z własnych środków

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w małym stopniu korzystają z zewnętrznych źródeł finansowania inwestycji, a 52 proc. z nich nie robi tego wcale - wynika z raportu "MŚP pod lupą".

Według raportu, przygotowanego na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego, małe i średnie firmy inwestycje finansują głównie ze środków własnych. Wśród przyczyn takiego zachowania najwięcej (11 proc.) przedsiębiorców z sektora MŚP wskazuje na obawy przed wysokimi wymaganiami instytucji finansujących, 9 proc. na skomplikowane i czasochłonne procedury, a 7 proc. na wysokie koszty pozyskania kapitału.

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu wynika także, że jeśli firmy decydują się już na zewnętrzne finansowanie rozwoju, to za najłatwiej dostępne źródła uznają leasing i kredyt bankowy. Zdaniem 77 procent respondentów, z leasingu można skorzystać "bardzo łatwo" lub "raczej łatwo". W przypadku kredytów bankowych odsetek takich odpowiedzi wyniósł 49 procent.

Zdaniem wiceprezesa zarządu EFL Radosława Woźniaka, przedsiębiorcy zaczynają ograniczać nakłady inwestycyjne, ale nadal nie brakuje takich, którzy chcą zakładać własny biznes. Głównym problemem tej grupy jest pozyskanie finansowania na rozpoczęcie działalności. "Z myślą o tych przedsiębiorcach, na podstawie poręczenia z Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego 2 uruchomiliśmy nową usługę o nazwie +Start Leasing+" - poinformował Woźniak.

Andrzej Sugajski, dyrektor Generalny Związku Polskiego Leasingu, organizacji zrzeszającej 16 firm leasingowych działających w Polsce zapowiada, że ZPL przeprowadzi w tym roku własne badanie o znaczeniu leasingu w rozwoju przedsiębiorstw. Według szacunków ZPL w 2011 roku przekazano w leasing środki trwałe (ruchomości i nieruchomości) o wartości ogółem 31,1 mld zł netto, o 3,8 mld zł więcej niż rok wcześniej. Z tej kwoty prawie 16,9 mld zł wydano na leasing pojazdów. Na rok 2012 ZPL prognozował wzrost wartości środków przekazywanych w leasing do 34,7 mld zł, czyli o 11,6 proc.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA