REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PARP rozpoczyna kampanię promującą innowacyjność

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Filmy z historiami ciekawych pomysłów, informacje w internecie dla przedsiębiorców i naukowców - to niektóre elementy kampanii promującej szeroko pojętą innowacyjność w biznesie, z którą rusza Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

REKLAMA

REKLAMA

Prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak podkreśliła, że Agencja zdecydowała się na kampanię promocyjną, ponieważ z jej badań wynika, iż tylko 15 proc. małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) używa szeroko pojętych innowacyjnych rozwiązań, a MŚP wytwarzają 47,5 proc. polskiego PKB i zatrudniają ponad 60 proc. pracowników.

To pokazuje, jak potrzebne jest promowanie samej idei innowacyjności - mówiła prezes PARP. Jej zdaniem, główne bariery rozwoju innowacyjności mają charakter społeczno-kulturowy. "Polacy są kreatywni, natomiast ta kreatywność najczęściej występuje na poziomie jednostki i niekoniecznie przekłada się na kreatywność całego społeczeństwa. Bardzo ważne jest przełożenie tej kreatywności na społeczeństwo czy przedsiębiorstwa i tutaj takie działania jak kampanie promocyjne mogą mieć istotny wpływ na kreowanie odpowiednich postaw czy budowanie kapitału społecznego" - powiedziała Lublińska-Kasprzak.

"Musimy pokazać, jakie korzyści dla przedsiębiorców, jednostek naukowych płyną z innowacji" - podkreśliła wiceprezes Agencji Aneta Wilmańska, dodając, że PARP w ramach kampanii chce również pokazać swoje możliwości wspierania innowacyjnej działalność w Polsce. Wilmańska wyjaśniała, że głównymi adresatami kampanii są przedsiębiorcy, którzy - jak pokazują badania - w niewielkim stopniu stawiają na nowe rozwiązania w swojej działalności. Kolejną grupą mają być naukowcy i przekonanie ich do bliższej współpracy z biznesem.

REKLAMA

W ramach kampanii PARP wykorzysta m.in. specjalny portal internetowy pi.gov.pl, który ma być szeroko reklamowany w internecie. Planowane jest ponad 100 publikacji w prasie regionalnej, opowiadających historie przedsiębiorców, wdrażających innowacje oraz emisja w TV serii krótkich filmów, pokazujących historię od ciekawego pomysłu po jego wdrożenie. Przedstawiciele PARP podkreślali, że chcą również zaktywizować media, by częściej informowały o ciekawych pomysłach. Gadżetem kampanii jest zestaw 216 neodymowych kulek-magnesów, które można formować w niemal dowolny kształt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak mówił wicepremier Waldemar Pawlak, przedsięwzięcie PARP będzie wspierało pomysłowych ludzi, którzy "są bardzo przebojowi i potrafią pięknie wygrywać". Podkreślił, że jest to też inne spojrzenie na Polskę. Jak mówił, jeden z zagranicznych przedsiębiorców powiedział mu, iż w Polsce nie powinno się szukać jakiegoś charakterystycznego produktu z przeszłości, tylko szukać Polaków, którzy mają wyjątkowe osiągnięcia.

"W czasie okresu po kryzysie widać wyraźnie, że jest coś wyjątkowego w Polakach, co pozwala znacznie lepiej radzić sobie w trudnych burzliwych czasach. To łączy w sobie kreatywność, odporność na stres, wielką pomysłowość i wtedy kiedy inni +odpuszczają+, kiedy wydaje się, że nic już nie da się zrobić, to Polacy wygrywają końcówkę zadziwiając wszystkich, a często nawet zadziwiając samych siebie" - mówił Pawlak.

Przypomniał, że w ministerstwie gospodarki również prezentowano różne ciekawe pomysły, jak łazik marsjański, urządzenia ułatwiające korzystanie z komputera osobom ze zmniejszonymi możliwościami ruchowymi, aplikacje m.in. do rozpoznawania obrazu czy superoszczędny samochód skonstruowany przez studentów Politechniki Warszawskiej.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA