REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PARP rozpoczyna kampanię promującą innowacyjność

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Filmy z historiami ciekawych pomysłów, informacje w internecie dla przedsiębiorców i naukowców - to niektóre elementy kampanii promującej szeroko pojętą innowacyjność w biznesie, z którą rusza Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

REKLAMA

Prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak podkreśliła, że Agencja zdecydowała się na kampanię promocyjną, ponieważ z jej badań wynika, iż tylko 15 proc. małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) używa szeroko pojętych innowacyjnych rozwiązań, a MŚP wytwarzają 47,5 proc. polskiego PKB i zatrudniają ponad 60 proc. pracowników.

REKLAMA

To pokazuje, jak potrzebne jest promowanie samej idei innowacyjności - mówiła prezes PARP. Jej zdaniem, główne bariery rozwoju innowacyjności mają charakter społeczno-kulturowy. "Polacy są kreatywni, natomiast ta kreatywność najczęściej występuje na poziomie jednostki i niekoniecznie przekłada się na kreatywność całego społeczeństwa. Bardzo ważne jest przełożenie tej kreatywności na społeczeństwo czy przedsiębiorstwa i tutaj takie działania jak kampanie promocyjne mogą mieć istotny wpływ na kreowanie odpowiednich postaw czy budowanie kapitału społecznego" - powiedziała Lublińska-Kasprzak.

"Musimy pokazać, jakie korzyści dla przedsiębiorców, jednostek naukowych płyną z innowacji" - podkreśliła wiceprezes Agencji Aneta Wilmańska, dodając, że PARP w ramach kampanii chce również pokazać swoje możliwości wspierania innowacyjnej działalność w Polsce. Wilmańska wyjaśniała, że głównymi adresatami kampanii są przedsiębiorcy, którzy - jak pokazują badania - w niewielkim stopniu stawiają na nowe rozwiązania w swojej działalności. Kolejną grupą mają być naukowcy i przekonanie ich do bliższej współpracy z biznesem.

REKLAMA

W ramach kampanii PARP wykorzysta m.in. specjalny portal internetowy pi.gov.pl, który ma być szeroko reklamowany w internecie. Planowane jest ponad 100 publikacji w prasie regionalnej, opowiadających historie przedsiębiorców, wdrażających innowacje oraz emisja w TV serii krótkich filmów, pokazujących historię od ciekawego pomysłu po jego wdrożenie. Przedstawiciele PARP podkreślali, że chcą również zaktywizować media, by częściej informowały o ciekawych pomysłach. Gadżetem kampanii jest zestaw 216 neodymowych kulek-magnesów, które można formować w niemal dowolny kształt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak mówił wicepremier Waldemar Pawlak, przedsięwzięcie PARP będzie wspierało pomysłowych ludzi, którzy "są bardzo przebojowi i potrafią pięknie wygrywać". Podkreślił, że jest to też inne spojrzenie na Polskę. Jak mówił, jeden z zagranicznych przedsiębiorców powiedział mu, iż w Polsce nie powinno się szukać jakiegoś charakterystycznego produktu z przeszłości, tylko szukać Polaków, którzy mają wyjątkowe osiągnięcia.

"W czasie okresu po kryzysie widać wyraźnie, że jest coś wyjątkowego w Polakach, co pozwala znacznie lepiej radzić sobie w trudnych burzliwych czasach. To łączy w sobie kreatywność, odporność na stres, wielką pomysłowość i wtedy kiedy inni +odpuszczają+, kiedy wydaje się, że nic już nie da się zrobić, to Polacy wygrywają końcówkę zadziwiając wszystkich, a często nawet zadziwiając samych siebie" - mówił Pawlak.

Przypomniał, że w ministerstwie gospodarki również prezentowano różne ciekawe pomysły, jak łazik marsjański, urządzenia ułatwiające korzystanie z komputera osobom ze zmniejszonymi możliwościami ruchowymi, aplikacje m.in. do rozpoznawania obrazu czy superoszczędny samochód skonstruowany przez studentów Politechniki Warszawskiej.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA