REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymizm w przedsiębiorstwach usługowych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

 W lipcu w większości badanych grup przedsiębiorstw usługowych koniunktura oceniana jest pozytywnie - wynika z badania GUS. Najbardziej optymistyczne, nieco lepsze niż przed miesiącem i bardziej korzystne niż przed rokiem oceny koniunktury zgłaszają jednostki usługowe z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa.

 

REKLAMA

Z kolei najbardziej pesymistycznie, gorzej niż przed rokiem, choć mniej niekorzystnie niż w czerwcu, oceniają koniunkturę jednostki z sekcji pozostała działalność usługowa.

REKLAMA

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa kształtuje się na poziomie plus 35 (przed miesiącem plus 33). Poprawę koniunktury odnotowuje 39 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 4 proc. (w czerwcu odpowiednio 38 proc. i 5 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja w tym zakresie nie ulega zmianie" - napisano w raporcie.

"Dyrektorzy odnotowują wzrost bieżącego popytu i sprzedaży usług oraz poprawę sytuacji finansowej. Prognozy w tym zakresie są również korzystne, choć nieco ostrożniejsze od formułowanych przed miesiącem. Dyrektorzy jednostek sygnalizują szybszy niż w czerwcu wzrost bieżących i przyszłych cen. Przedsiębiorcy zamierzają zwiększyć zatrudnienie w nieco mniejszym stopniu niż planowali przed miesiącem" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji informacja i komunikacja kształtuje się, podobnie jak przed miesiącem, na poziomie plus 13. Poprawę koniunktury odnotowuje 20 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 7 proc. (w czerwcu odpowiednio 19 proc. i 6 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Zgłaszany jest niewielki wzrost bieżącego popytu, sprzedaży usług oraz poprawa sytuacji finansowej, również przewidywania w tym zakresie są korzystne. Dyrektorzy jednostek zgłaszają spadek zarówno bieżących jak i przyszłych cen. Przedsiębiorcy zamierzają zwiększyć zatrudnienie w nieco większym stopniu niż zapowiadali w czerwcu" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w sekcji zakwaterowanie i gastronomia kształtuje się na poziomie plus 4 (w czerwcu plus 9). Poprawę koniunktury odnotowuje 19 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 15 proc. (w czerwcu odpowiednio 22 proc. i 13 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano w raporcie.

"Zarówno bieżący jak i przewidywany popyt oraz sprzedaż usług są oceniane mniej korzystnie niż przed miesiącem. Również oceny aktualnej i przyszłej sytuacji finansowej są mniej optymistyczne niż w czerwcu. Przedsiębiorcy zgłaszają nieco wolniejszy niż przed miesiącem wzrost bieżących i przyszłych cen usług. W najbliższych trzech miesiącach planowane są niewielkie redukcje zatrudnienia" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji transport i gospodarka magazynowa kształtuje się na poziomie minus 5 (w czerwcu minus 3). Poprawę koniunktury odnotowuje 15 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 20 proc. (w czerwcu odpowiednio 16 proc. i 19 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano.

"Mimo że oceny bieżącego popytu i sprzedaży usług są nieco mniej korzystne niż w czerwcu, sytuacja finansowa jest oceniana mniej pesymistycznie. Po raz pierwszy od stycznia br. prognozy popytu i sprzedaży są negatywne, a przewidywania dotyczące sytuacji finansowej są bardziej pesymistyczne niż oczekiwano w czerwcu. Sygnalizowany jest niewielki wzrost zarówno bieżących, jak i przyszłych cen usług. Planowane są większe niż zapowiadano przed miesiącem redukcje zatrudnienia" - dodano.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA