REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymizm w przedsiębiorstwach usługowych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

 W lipcu w większości badanych grup przedsiębiorstw usługowych koniunktura oceniana jest pozytywnie - wynika z badania GUS. Najbardziej optymistyczne, nieco lepsze niż przed miesiącem i bardziej korzystne niż przed rokiem oceny koniunktury zgłaszają jednostki usługowe z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa.

 

REKLAMA

Z kolei najbardziej pesymistycznie, gorzej niż przed rokiem, choć mniej niekorzystnie niż w czerwcu, oceniają koniunkturę jednostki z sekcji pozostała działalność usługowa.

REKLAMA

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa kształtuje się na poziomie plus 35 (przed miesiącem plus 33). Poprawę koniunktury odnotowuje 39 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 4 proc. (w czerwcu odpowiednio 38 proc. i 5 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja w tym zakresie nie ulega zmianie" - napisano w raporcie.

"Dyrektorzy odnotowują wzrost bieżącego popytu i sprzedaży usług oraz poprawę sytuacji finansowej. Prognozy w tym zakresie są również korzystne, choć nieco ostrożniejsze od formułowanych przed miesiącem. Dyrektorzy jednostek sygnalizują szybszy niż w czerwcu wzrost bieżących i przyszłych cen. Przedsiębiorcy zamierzają zwiększyć zatrudnienie w nieco mniejszym stopniu niż planowali przed miesiącem" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji informacja i komunikacja kształtuje się, podobnie jak przed miesiącem, na poziomie plus 13. Poprawę koniunktury odnotowuje 20 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 7 proc. (w czerwcu odpowiednio 19 proc. i 6 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Zgłaszany jest niewielki wzrost bieżącego popytu, sprzedaży usług oraz poprawa sytuacji finansowej, również przewidywania w tym zakresie są korzystne. Dyrektorzy jednostek zgłaszają spadek zarówno bieżących jak i przyszłych cen. Przedsiębiorcy zamierzają zwiększyć zatrudnienie w nieco większym stopniu niż zapowiadali w czerwcu" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w sekcji zakwaterowanie i gastronomia kształtuje się na poziomie plus 4 (w czerwcu plus 9). Poprawę koniunktury odnotowuje 19 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 15 proc. (w czerwcu odpowiednio 22 proc. i 13 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano w raporcie.

"Zarówno bieżący jak i przewidywany popyt oraz sprzedaż usług są oceniane mniej korzystnie niż przed miesiącem. Również oceny aktualnej i przyszłej sytuacji finansowej są mniej optymistyczne niż w czerwcu. Przedsiębiorcy zgłaszają nieco wolniejszy niż przed miesiącem wzrost bieżących i przyszłych cen usług. W najbliższych trzech miesiącach planowane są niewielkie redukcje zatrudnienia" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji transport i gospodarka magazynowa kształtuje się na poziomie minus 5 (w czerwcu minus 3). Poprawę koniunktury odnotowuje 15 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 20 proc. (w czerwcu odpowiednio 16 proc. i 19 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano.

"Mimo że oceny bieżącego popytu i sprzedaży usług są nieco mniej korzystne niż w czerwcu, sytuacja finansowa jest oceniana mniej pesymistycznie. Po raz pierwszy od stycznia br. prognozy popytu i sprzedaży są negatywne, a przewidywania dotyczące sytuacji finansowej są bardziej pesymistyczne niż oczekiwano w czerwcu. Sygnalizowany jest niewielki wzrost zarówno bieżących, jak i przyszłych cen usług. Planowane są większe niż zapowiadano przed miesiącem redukcje zatrudnienia" - dodano.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

REKLAMA

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

JDG a spółka z o.o. Którą formę działalności wybrać? [Porównanie]

Podejmując decyzję o własnym biznesie, każdy przedsiębiorca staje przed wyborem formy działalności. Większość z nas waha się pomiędzy jednoosobową działalnością gospodarczą (JDG) a spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.). Każda z tych form ma swoje plusy i minusy. W artykule spróbuję przybliżyć czym się różnią.

REKLAMA

Pożyczka dla firm: Szansa na rozwój czy ryzyko?

Prowadzisz firmę? Na pewno doświadczasz różnych wyzwań związanych z zarządzaniem własnym biznesem. Zmieniające się trendy, rosnąca konkurencja, potrzeba implementowania nowych technologii – to tylko niektóre z powodów, dla których musisz stale szukać sposobów na rozwój i reklamę. Pytanie nierzadko brzmi, skąd wziąć na to pieniądze?

Prognozy: zamiast powrotu Koniunktury, europejskie firmy może dotknąć fala bankructw na niespotykaną dotąd skalę

Po kilku latach wysokiej inflacji i restrykcyjnej polityki pieniężnej banków centralnych, europejskie przedsiębiorstwa z nadzieją patrzyły na rok 2025, oczekując wreszcie wzrostu gospodarczego. W obecnej sytuacji geopolitycznej trudno jednak zachować optymizm.

REKLAMA