REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymizm w przedsiębiorstwach usługowych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

 W lipcu w większości badanych grup przedsiębiorstw usługowych koniunktura oceniana jest pozytywnie - wynika z badania GUS. Najbardziej optymistyczne, nieco lepsze niż przed miesiącem i bardziej korzystne niż przed rokiem oceny koniunktury zgłaszają jednostki usługowe z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa.

 

REKLAMA

Z kolei najbardziej pesymistycznie, gorzej niż przed rokiem, choć mniej niekorzystnie niż w czerwcu, oceniają koniunkturę jednostki z sekcji pozostała działalność usługowa.

REKLAMA

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa kształtuje się na poziomie plus 35 (przed miesiącem plus 33). Poprawę koniunktury odnotowuje 39 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 4 proc. (w czerwcu odpowiednio 38 proc. i 5 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja w tym zakresie nie ulega zmianie" - napisano w raporcie.

"Dyrektorzy odnotowują wzrost bieżącego popytu i sprzedaży usług oraz poprawę sytuacji finansowej. Prognozy w tym zakresie są również korzystne, choć nieco ostrożniejsze od formułowanych przed miesiącem. Dyrektorzy jednostek sygnalizują szybszy niż w czerwcu wzrost bieżących i przyszłych cen. Przedsiębiorcy zamierzają zwiększyć zatrudnienie w nieco mniejszym stopniu niż planowali przed miesiącem" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji informacja i komunikacja kształtuje się, podobnie jak przed miesiącem, na poziomie plus 13. Poprawę koniunktury odnotowuje 20 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 7 proc. (w czerwcu odpowiednio 19 proc. i 6 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Zgłaszany jest niewielki wzrost bieżącego popytu, sprzedaży usług oraz poprawa sytuacji finansowej, również przewidywania w tym zakresie są korzystne. Dyrektorzy jednostek zgłaszają spadek zarówno bieżących jak i przyszłych cen. Przedsiębiorcy zamierzają zwiększyć zatrudnienie w nieco większym stopniu niż zapowiadali w czerwcu" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w sekcji zakwaterowanie i gastronomia kształtuje się na poziomie plus 4 (w czerwcu plus 9). Poprawę koniunktury odnotowuje 19 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 15 proc. (w czerwcu odpowiednio 22 proc. i 13 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano w raporcie.

"Zarówno bieżący jak i przewidywany popyt oraz sprzedaż usług są oceniane mniej korzystnie niż przed miesiącem. Również oceny aktualnej i przyszłej sytuacji finansowej są mniej optymistyczne niż w czerwcu. Przedsiębiorcy zgłaszają nieco wolniejszy niż przed miesiącem wzrost bieżących i przyszłych cen usług. W najbliższych trzech miesiącach planowane są niewielkie redukcje zatrudnienia" - dodano.

"W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu w sekcji transport i gospodarka magazynowa kształtuje się na poziomie minus 5 (w czerwcu minus 3). Poprawę koniunktury odnotowuje 15 proc. badanych firm, a jej pogorszenie 20 proc. (w czerwcu odpowiednio 16 proc. i 19 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano.

"Mimo że oceny bieżącego popytu i sprzedaży usług są nieco mniej korzystne niż w czerwcu, sytuacja finansowa jest oceniana mniej pesymistycznie. Po raz pierwszy od stycznia br. prognozy popytu i sprzedaży są negatywne, a przewidywania dotyczące sytuacji finansowej są bardziej pesymistyczne niż oczekiwano w czerwcu. Sygnalizowany jest niewielki wzrost zarówno bieżących, jak i przyszłych cen usług. Planowane są większe niż zapowiadano przed miesiącem redukcje zatrudnienia" - dodano.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA