REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwiększenie aktywności w internecie korzystne dla firm

REKLAMA

Obecność firm w internecie zwiększa możliwość bezpośredniego kontaktu między partnerami, przedsiębiorcami i klientami - powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak. Zachęcał firmy do większej aktywności w internecie.

Według wicepremiera obecność i aktywność w internecie pozwala na poszerzenie oferty, znalezienie nowych klientów i rozszerzenie działalności. Resort gospodarki jest patronem akcji "Rewolucja Internetowa", pozwalającej firmom m.in. na bezpłatne stworzenie ich strony internetowej.

REKLAMA

REKLAMA

Z trwającej od roku akcji skierowanej do małych i średnich firm, przygotowanej wspólnie przez Google Polska, PKPP Lewiatan i dostawcę usług internetowych home.pl skorzystało już 30 tys. firm - poinformował Pawlak na konferencji prasowej w Warszawie. Co 20 minut do programu przystępuje nowa firma - podał.

Oprócz rejestracji domeny, stworzenia pierwszej strony internetowej i umieszczenia wizytówki na mapach prezentowanych w internecie przedsiębiorcy mogą wypróbować kampanię reklamową w sieci. Prowadzone są też bezpłatne szkolenia, jak wykorzystać internet w działalności firm.

Pawlak podał, że wartość rynku informatycznego osiągnęła ok. 20 mld zł, a 15 mld zł wart jest polski rynek zakupów w sieci. "Obroty sklepów internetowych wzrosły o 18 proc., co pokazuje, że to najbardziej dynamiczny segment naszej gospodarki" - mówił wicepremier. "Z badań wynika, że najbardziej +internetowe+ są duże firmy. Im mniejsza firma, tym mniejsza aktywność w internecie, stąd pomysł, by wspierać je w korzystaniu z sieci" - dodał.

REKLAMA

Dyrektor Google Polska Artur Waliszewski uczestniczył w konferencji poprzez przekaz wideofoniczny. Podkreślał, że intencją inicjatorów akcji jest to, by każda polska firma nie tylko miała swoją wizytówkę w internecie, ale też umiała korzystać z możliwości, które daje sieć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Chcemy przekonać przedsiębiorcę, że to działa, że to ma dla niego sens. Żeby sprawdził jak to działa, co nie działa i wtedy mógł zdecydować, czy inwestuje w ten rodzaj działalności" - podkreślił Waliszewski.

Pytany o koszty korzystania z proponowanych w programie rozwiązań po pierwszym bezpłatnym okresie powiedział, że będą one zależały od samych firm. "Umieszczenie wizytówki firmy na mapach nie wymaga żadnych kosztów - wymaga tylko 10 minut przy komputerze. Natomiast wyobraźmy sobie turystów przyjeżdżających na EURO 2012. Każdy z nich przed przyjazdem zajrzy do internetu, obejrzy mapy, będzie chciał zobaczyć gdzie jedzie, wiedzieć gdzie zamieszka, czy wokół są jakieś fajne restauracje, czy sklepy" - przekonywał.

"Dla firm, które chcą skorzystać z większych możliwości, które daje internet, będą jakieś koszty, ale koszty skalowalne - można je dostosować do potrzeb firmy. Internet daje jedną różnicę - można bardzo skutecznie i na bieżąco mierzyć efekty tych wydatków i dopiero wtedy, gdy te efekty przekładają się na dochody i zyski firmy, reinwestować część tych zysków i uzyskiwać jeszcze większe przychody" - tłumaczył dyrektor Google Polska.

Według Zbigniewa Gajewskiego z PKPP Lewiatan zwiększenie aktywności w internecie daje duże szanse przedsiębiorstwom. "Chcemy, żeby przedsiębiorca zrozumiał, że dzięki internetowi może stać się eksporterem do końcowego odbiorcy w Azji, Afryce, czy Europie Zachodniej - do każdego kraju na świecie" - mówił. "Taki model istnieje np. w Izraelu, w Polsce przedsiębiorcom brak jeszcze odwagi, by sprzedawać swoje produkty, czy nawet usługi z ominięciem granic do końcowego odbiorcy" - podkreślał. "W konsekwencji chodzi o zwiększenie efektywności naszej gospodarki, dlatego w taką inicjatywę jesteśmy zaangażowani" - wyjaśnił.

Pawlak powiedział, że nie obawia się zarzutów o promowanie konkretnych firm. "Ministerstwo Gospodarki promuje wszelkie darmowe przedsięwzięcia, gdzie dostęp jest za darmo, gdzie oprogramowanie jest za darmo" - podkreślił. "Otwartym projektem jest Wikipedia, otwarte oprogramowanie Open Source, dystrybuowane za darmo, może być podstawą do rozpoczęcia działania firmy" - dodał.

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

REKLAMA

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA