REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwiększenie aktywności w internecie korzystne dla firm

REKLAMA

Obecność firm w internecie zwiększa możliwość bezpośredniego kontaktu między partnerami, przedsiębiorcami i klientami - powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak. Zachęcał firmy do większej aktywności w internecie.

Według wicepremiera obecność i aktywność w internecie pozwala na poszerzenie oferty, znalezienie nowych klientów i rozszerzenie działalności. Resort gospodarki jest patronem akcji "Rewolucja Internetowa", pozwalającej firmom m.in. na bezpłatne stworzenie ich strony internetowej.

REKLAMA

Z trwającej od roku akcji skierowanej do małych i średnich firm, przygotowanej wspólnie przez Google Polska, PKPP Lewiatan i dostawcę usług internetowych home.pl skorzystało już 30 tys. firm - poinformował Pawlak na konferencji prasowej w Warszawie. Co 20 minut do programu przystępuje nowa firma - podał.

REKLAMA

Oprócz rejestracji domeny, stworzenia pierwszej strony internetowej i umieszczenia wizytówki na mapach prezentowanych w internecie przedsiębiorcy mogą wypróbować kampanię reklamową w sieci. Prowadzone są też bezpłatne szkolenia, jak wykorzystać internet w działalności firm.

Pawlak podał, że wartość rynku informatycznego osiągnęła ok. 20 mld zł, a 15 mld zł wart jest polski rynek zakupów w sieci. "Obroty sklepów internetowych wzrosły o 18 proc., co pokazuje, że to najbardziej dynamiczny segment naszej gospodarki" - mówił wicepremier. "Z badań wynika, że najbardziej +internetowe+ są duże firmy. Im mniejsza firma, tym mniejsza aktywność w internecie, stąd pomysł, by wspierać je w korzystaniu z sieci" - dodał.

Dyrektor Google Polska Artur Waliszewski uczestniczył w konferencji poprzez przekaz wideofoniczny. Podkreślał, że intencją inicjatorów akcji jest to, by każda polska firma nie tylko miała swoją wizytówkę w internecie, ale też umiała korzystać z możliwości, które daje sieć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Chcemy przekonać przedsiębiorcę, że to działa, że to ma dla niego sens. Żeby sprawdził jak to działa, co nie działa i wtedy mógł zdecydować, czy inwestuje w ten rodzaj działalności" - podkreślił Waliszewski.

REKLAMA

Pytany o koszty korzystania z proponowanych w programie rozwiązań po pierwszym bezpłatnym okresie powiedział, że będą one zależały od samych firm. "Umieszczenie wizytówki firmy na mapach nie wymaga żadnych kosztów - wymaga tylko 10 minut przy komputerze. Natomiast wyobraźmy sobie turystów przyjeżdżających na EURO 2012. Każdy z nich przed przyjazdem zajrzy do internetu, obejrzy mapy, będzie chciał zobaczyć gdzie jedzie, wiedzieć gdzie zamieszka, czy wokół są jakieś fajne restauracje, czy sklepy" - przekonywał.

"Dla firm, które chcą skorzystać z większych możliwości, które daje internet, będą jakieś koszty, ale koszty skalowalne - można je dostosować do potrzeb firmy. Internet daje jedną różnicę - można bardzo skutecznie i na bieżąco mierzyć efekty tych wydatków i dopiero wtedy, gdy te efekty przekładają się na dochody i zyski firmy, reinwestować część tych zysków i uzyskiwać jeszcze większe przychody" - tłumaczył dyrektor Google Polska.

Według Zbigniewa Gajewskiego z PKPP Lewiatan zwiększenie aktywności w internecie daje duże szanse przedsiębiorstwom. "Chcemy, żeby przedsiębiorca zrozumiał, że dzięki internetowi może stać się eksporterem do końcowego odbiorcy w Azji, Afryce, czy Europie Zachodniej - do każdego kraju na świecie" - mówił. "Taki model istnieje np. w Izraelu, w Polsce przedsiębiorcom brak jeszcze odwagi, by sprzedawać swoje produkty, czy nawet usługi z ominięciem granic do końcowego odbiorcy" - podkreślał. "W konsekwencji chodzi o zwiększenie efektywności naszej gospodarki, dlatego w taką inicjatywę jesteśmy zaangażowani" - wyjaśnił.

Pawlak powiedział, że nie obawia się zarzutów o promowanie konkretnych firm. "Ministerstwo Gospodarki promuje wszelkie darmowe przedsięwzięcia, gdzie dostęp jest za darmo, gdzie oprogramowanie jest za darmo" - podkreślił. "Otwartym projektem jest Wikipedia, otwarte oprogramowanie Open Source, dystrybuowane za darmo, może być podstawą do rozpoczęcia działania firmy" - dodał.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA