Elektronizacja procesów kadrowych zwiększy satysfakcję z pracy
REKLAMA
Świadomość przynależności do sprawnie zarządzanej organizacji, poczucie, że firma na bieżąco reaguje na potrzeby zatrudnionych i inwestuje w ich rozwój, to klucz do wzrostu satysfakcji pracowników, a tym samym do większej efektywności wykonywanej pracy.
REKLAMA
REKLAMA
Składanie wniosków urlopowych, kontrola godzin nadliczbowych czy rozliczanie delegacji to chleb powszedni dla pracowników każdej organizacji. W firmach, które te procesy realizują za pomocą papierowych dokumentów, trwa to długo i wymaga zaangażowania wielu osób, w tym samego pracownika, jego przełożonych i działu HR. Tymczasem dzięki zastosowaniu narzędzi IT do zarządzania kadrami wiele z tych czasochłonnych i uciążliwych procedur można zoptymalizować, tym samym odciążając pracownika i stwarzając mu bardziej przyjazne środowisko pracy.
Możliwości rozwoju zawodowego i awansu to dla polskich pracowników jedne z ważniejszych czynników wpływających na poziom satysfakcji z pracy. Tutaj z pomocą przychodzą odpowiednie rozwiązania informatyczne, które ułatwią pracownikowi planowanie i realizację własnego rozwoju zawodowego w ramach organizacji. Przykładowo, oprogramowanie SAP HCM (SAP ERP Human Capital Management) umożliwia przygotowanie i uruchomienie serwisu szkoleniowego, dzięki któremu pracownik szybko zweryfikuje niedobory kwalifikacji wymaganych na jego stanowisku. Co więcej, system zapewni bieżący dostęp do aktualnych propozycji szkoleniowych lub rozwojowych, które mogą uzupełnić braki kompetencyjne. System IT umożliwi także elektroniczne zawnioskowanie do przełożonego o zgodę na udział w danym szkoleniu lub pozwoli zrealizować odpowiednie szkolenie e-learningowe.
REKLAMA
Wykorzystanie systemu IT daje pracownikowi pewność, że jego kompetencje i talent będą odpowiednio zarządzane i promowane przez pracodawcę. Wystarczy, aby za pomocą narzędzia informatycznego pracownik określił swoje zainteresowania dotyczące kierunku rozwoju. Gdy w firmie pojawią się wolne stanowiska odpowiadające jego preferencjom, pracodawca zaproponuje mu realizację nowych działań.
Zastosowanie systemu IT ułatwi pracownikowi także codzienne funkcjonowanie w organizacji. Dzięki narzędziom do elektronicznego zarządzania czasem pracy osoba zatrudniona ma stały dostęp do informacji o swoim harmonogramie. Zlecenia godzin nadliczbowych przesyłane są przez przełożonego w formie elektronicznej, a pracownik sam proponuje sposób ich rekompensaty w postaci czasu do odbioru lub wynagrodzenia, co skraca czas rozliczania nadgodzin. Co ważne, pracownik nie musi też znać się na przepisach dotyczących czasu pracy, gdyż system informatyczny sam kontroluje prawidłowość w tym zakresie.
Dla codziennego funkcjonowania pracownika w przedsiębiorstwie niezwykle ważne są narzędzia samoobsługi pracowniczej. Wykorzystanie tej funkcji pozwala pracownikowi samodzielnie wykonać wiele działań związanych z procesami kadrowymi bez angażowania osób trzecich i zbędnej papierkowej roboty. Doskonałym przykładem są tu czynności związane z zatwierdzaniem wniosków urlopowych. Podobnie jest w przypadku konieczności weryfikacji czy aktualizacji danych osobowych np. samodzielnej zmiany numeru rachunku. System usprawnia także rozliczanie delegacji. Wszystkie formalności (wniosek, a potem rozliczenie) pracownik wykonuje samodzielnie w sposób elektroniczny.
REKLAMA
REKLAMA