REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czworo przedsiębiorców zachęca do pracy na swoim

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Wizerunek i historie czworga mieszkańców woj. śląskiego, którzy skorzystali z różnych form dotacji, aby otworzyć swoje własne firmy, z początkiem czerwca znalazły się na dwustu nośnikach reklamy ulicznej umieszczonych w największych miastach tego regionu.

To część realizowanego od lutego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach projektu "Promocja przedsiębiorczości w województwie śląskim". Projekt ma pokazywać drogi do otwarcia własnej działalności gospodarczej - od prezentacji dostępnych na rynku form wsparcia, do konkretnych wskazówek prowadzenia takiej firmy.

REKLAMA

"Szczególnie po audycjach telewizyjnych odebraliśmy falę telefonów od osób, na których wrażenie zrobił jeden z naszych bohaterów. Zapadło im w pamięć, że dzięki pracy na swoim z powodzeniem zaczął utrzymywać swoją rodzinę i może sobie pozwolić na wypad z bliskimi na weekend do Zakopanego" - powiedziała PAP w środę koordynatorka projektu Paulina Cius.

Takie pozytywne i prawdziwe wzorce przedsiębiorczości Wojewódzki Urząd Pracy pokazuje od początku czerwca na dwustu podświetlanych nośnikach reklamy zewnętrznej, tzw. citylightach, na ulicach największych miast woj. śląskiego.

REKLAMA

Na citylightach znalazły się cztery osoby. Wśród nich jest Agnieszka Pluszyńska-Książek z Rudy Śląskiej, która kilka lat temu uległa wypadkowi. Dzięki dotacji z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zaczęła zarabiać na rodzinnej pasji - importuje cygara i organizuje z mężem prezentacje.

Monika Janas z Żor korzysta z umiejętności zdobytych w szkole baletowej. Dotacja 40 tys. zł z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki umożliwiła jej otwarcie szkoły tańca. Damian Tauliczek z Tychów, który wrócił do kraju z emigracji zarobkowej, dzięki dotacji z Funduszu Pracy otworzył szkółkę piłkarską, a Krzysztof Żurawski z Częstochowy, który przekonał urzędników zdjęciami swoich wcześniejszych prac, z Funduszu Pracy dostał ponad 15 tys. zł na otwarcie studia tatuażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kampania uliczna potrwa dwa tygodnie, potem - z innymi bohaterami - zostanie powtórzona we wrześniu. W lipcu gotowe mają być reklamówki, które będą emitowane w regionalnych stacjach telewizyjnych. W najbliższym czasie do 300 tys. skrzynek poczty elektronicznej w woj. śląskim trafią też sygnowane przez bohaterów kampanii e-maile zachęcające do zostania przedsiębiorcą i skorzystania z różnych form wsparcia.

REKLAMA

Listy te otrzymają przede wszystkim osoby będące grupą docelową całego projektu - szczególnie kobiety, które chciałyby powrócić na rynek pracy po urlopie macierzyńskim czy wychowawczym, osoby do 25. roku życia, stojące przed wyborem swej przyszłości zawodowej, a także osoby niepełnosprawne, osoby po 45. roku życia i mieszkańcy wsi.

W ramach projektu działa już strona internetowa www.przedsiebiorczosc.wup-katowice.pl m.in. z konkretnymi informacjami o możliwościach uzyskania dotacji na własną firmę i informacjami nt. rejestracji i prowadzenia działalności gospodarczej.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA