Czworo przedsiębiorców zachęca do pracy na swoim
REKLAMA
To część realizowanego od lutego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach projektu "Promocja przedsiębiorczości w województwie śląskim". Projekt ma pokazywać drogi do otwarcia własnej działalności gospodarczej - od prezentacji dostępnych na rynku form wsparcia, do konkretnych wskazówek prowadzenia takiej firmy.
REKLAMA
"Szczególnie po audycjach telewizyjnych odebraliśmy falę telefonów od osób, na których wrażenie zrobił jeden z naszych bohaterów. Zapadło im w pamięć, że dzięki pracy na swoim z powodzeniem zaczął utrzymywać swoją rodzinę i może sobie pozwolić na wypad z bliskimi na weekend do Zakopanego" - powiedziała PAP w środę koordynatorka projektu Paulina Cius.
Takie pozytywne i prawdziwe wzorce przedsiębiorczości Wojewódzki Urząd Pracy pokazuje od początku czerwca na dwustu podświetlanych nośnikach reklamy zewnętrznej, tzw. citylightach, na ulicach największych miast woj. śląskiego.
REKLAMA
Na citylightach znalazły się cztery osoby. Wśród nich jest Agnieszka Pluszyńska-Książek z Rudy Śląskiej, która kilka lat temu uległa wypadkowi. Dzięki dotacji z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zaczęła zarabiać na rodzinnej pasji - importuje cygara i organizuje z mężem prezentacje.
Monika Janas z Żor korzysta z umiejętności zdobytych w szkole baletowej. Dotacja 40 tys. zł z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki umożliwiła jej otwarcie szkoły tańca. Damian Tauliczek z Tychów, który wrócił do kraju z emigracji zarobkowej, dzięki dotacji z Funduszu Pracy otworzył szkółkę piłkarską, a Krzysztof Żurawski z Częstochowy, który przekonał urzędników zdjęciami swoich wcześniejszych prac, z Funduszu Pracy dostał ponad 15 tys. zł na otwarcie studia tatuażu.
Kampania uliczna potrwa dwa tygodnie, potem - z innymi bohaterami - zostanie powtórzona we wrześniu. W lipcu gotowe mają być reklamówki, które będą emitowane w regionalnych stacjach telewizyjnych. W najbliższym czasie do 300 tys. skrzynek poczty elektronicznej w woj. śląskim trafią też sygnowane przez bohaterów kampanii e-maile zachęcające do zostania przedsiębiorcą i skorzystania z różnych form wsparcia.
REKLAMA
Listy te otrzymają przede wszystkim osoby będące grupą docelową całego projektu - szczególnie kobiety, które chciałyby powrócić na rynek pracy po urlopie macierzyńskim czy wychowawczym, osoby do 25. roku życia, stojące przed wyborem swej przyszłości zawodowej, a także osoby niepełnosprawne, osoby po 45. roku życia i mieszkańcy wsi.
W ramach projektu działa już strona internetowa www.przedsiebiorczosc.wup-katowice.pl m.in. z konkretnymi informacjami o możliwościach uzyskania dotacji na własną firmę i informacjami nt. rejestracji i prowadzenia działalności gospodarczej.
REKLAMA
REKLAMA