REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czworo przedsiębiorców zachęca do pracy na swoim

REKLAMA

Wizerunek i historie czworga mieszkańców woj. śląskiego, którzy skorzystali z różnych form dotacji, aby otworzyć swoje własne firmy, z początkiem czerwca znalazły się na dwustu nośnikach reklamy ulicznej umieszczonych w największych miastach tego regionu.

To część realizowanego od lutego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach projektu "Promocja przedsiębiorczości w województwie śląskim". Projekt ma pokazywać drogi do otwarcia własnej działalności gospodarczej - od prezentacji dostępnych na rynku form wsparcia, do konkretnych wskazówek prowadzenia takiej firmy.

REKLAMA

"Szczególnie po audycjach telewizyjnych odebraliśmy falę telefonów od osób, na których wrażenie zrobił jeden z naszych bohaterów. Zapadło im w pamięć, że dzięki pracy na swoim z powodzeniem zaczął utrzymywać swoją rodzinę i może sobie pozwolić na wypad z bliskimi na weekend do Zakopanego" - powiedziała PAP w środę koordynatorka projektu Paulina Cius.

Takie pozytywne i prawdziwe wzorce przedsiębiorczości Wojewódzki Urząd Pracy pokazuje od początku czerwca na dwustu podświetlanych nośnikach reklamy zewnętrznej, tzw. citylightach, na ulicach największych miast woj. śląskiego.

REKLAMA

Na citylightach znalazły się cztery osoby. Wśród nich jest Agnieszka Pluszyńska-Książek z Rudy Śląskiej, która kilka lat temu uległa wypadkowi. Dzięki dotacji z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zaczęła zarabiać na rodzinnej pasji - importuje cygara i organizuje z mężem prezentacje.

Monika Janas z Żor korzysta z umiejętności zdobytych w szkole baletowej. Dotacja 40 tys. zł z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki umożliwiła jej otwarcie szkoły tańca. Damian Tauliczek z Tychów, który wrócił do kraju z emigracji zarobkowej, dzięki dotacji z Funduszu Pracy otworzył szkółkę piłkarską, a Krzysztof Żurawski z Częstochowy, który przekonał urzędników zdjęciami swoich wcześniejszych prac, z Funduszu Pracy dostał ponad 15 tys. zł na otwarcie studia tatuażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kampania uliczna potrwa dwa tygodnie, potem - z innymi bohaterami - zostanie powtórzona we wrześniu. W lipcu gotowe mają być reklamówki, które będą emitowane w regionalnych stacjach telewizyjnych. W najbliższym czasie do 300 tys. skrzynek poczty elektronicznej w woj. śląskim trafią też sygnowane przez bohaterów kampanii e-maile zachęcające do zostania przedsiębiorcą i skorzystania z różnych form wsparcia.

REKLAMA

Listy te otrzymają przede wszystkim osoby będące grupą docelową całego projektu - szczególnie kobiety, które chciałyby powrócić na rynek pracy po urlopie macierzyńskim czy wychowawczym, osoby do 25. roku życia, stojące przed wyborem swej przyszłości zawodowej, a także osoby niepełnosprawne, osoby po 45. roku życia i mieszkańcy wsi.

W ramach projektu działa już strona internetowa www.przedsiebiorczosc.wup-katowice.pl m.in. z konkretnymi informacjami o możliwościach uzyskania dotacji na własną firmę i informacjami nt. rejestracji i prowadzenia działalności gospodarczej.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA