REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy chcą współfinansować promocję Polski za granicą

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przedsiębiorcy zrzeszeni w Kongresie Przedsiębiorczości postulują powołanie wyspecjalizowanej agencji, która zajmowałaby się promocją polskiej gospodarki za granicą. Uważają, że powinna być ona finansowana przez rząd, ale sami też są skłonni przeznaczyć na ten cel dodatkowe pieniądze.

Na poniedziałkowej konferencji prasowej przedsiębiorcy zaapelowali o opracowanie i przyjęcie przez rząd kompleksowej strategii promocji naszego kraju za granicą. Dotychczasowe działania rządu w tym zakresie ocenili negatywnie. Ich zdaniem, nie pozwalają one zmienić postrzegania Polski "jako kraju skorumpowanego, zbiurokratyzowanego, w którym nie są respektowane swobody obywatelskie".

REKLAMA

REKLAMA

"Przeznaczane na promocję Polski ok. 100 mln zł rocznie przynosi mizerne wyniki, a wiele firm, szczególnie tych mniejszych, w ogóle nie jest w stanie się wypromować" - powiedziała PAP prezydent PKPP Lewiatan Henryka Bochniarz. Zaznaczyła, że przedsiębiorcy są gotowi przeznaczyć znaczne pieniądze na promocję za granicą, ale musi być to robione w sposób profesjonalny i zinstytucjonalizowany.

Przewodniczący Kongresu Przedsiębiorczości Roman Rewald przypomniał, że już dwa lata temu organizacje pracodawców opiniowały założenia rządowej strategii promocji, przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki, ale projekt ustawy utknął w Sejmie i żaden inny go nie zastąpił.

Przedsiębiorcy podkreślali, że według Światowego Forum Ekonomicznego pod względem konkurencyjności gospodarki Polska zajmuje dopiero 53. miejsce. W branży turystycznej jest to miejsce 32. na 44 państwa. "Znajdujemy się w grupie państw przeznaczających najmniej środków na działalność promocyjną w skali międzynarodowej" - powiedział Rewald.

REKLAMA

Zdaniem członków Kongresu, poprawa promocji Polski i naszej gospodarki wymaga aktywnego współdziałania przedsiębiorców z sektora prywatnego oraz organizacji, które je zrzeszają, takich jak np. izby gospodarcze czy organizacje pracodawców. Ich zdaniem, promocja naszego kraju powinna koncentrować się na stałej grupie najważniejszych lub obiecujących partnerów, takich jak np.: UE, Rosja, Ukraina, Chiny, Japonia, Indie, USA, Kanada, kraje śródziemnomorskie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rewald podkreślił, że przy tworzeniu strategii promocji polskiej gospodarki za granicą powinniśmy uwzględniać doświadczenia innych państw, np. Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych.

Podczas konferencji wskazywano, że np. w Wielkiej Brytanii wydaje się rocznie ponad 200 mln funtów na promocję gospodarki kraju za granicą, ale każdy wydany funt przynosi dodatkowe 6 funtów zysku.

Obecny na konferencji przedstawiciel Niemieckiej Izby Przemysłowej Lars Bosse poinformował, że w Niemczech przedsiębiorcy biorą czynny udział w podejmowaniu decyzji o tym, które dziedziny gospodarki czy konkretne przedsięwzięcia mają być proponowane. Państwo albo władze landu przeznaczają na ten cel środki pochodzące z podatków płaconych przez przedsiębiorców. Mają one też stały dostęp do informacji o rynkach zagranicznych, które zapewniają im Niemieckie Izby Zagraniczne znajdujące się w 80 krajach świata.

Kongres Przedsiębiorczości powstał 28 lipca 2008 r. Tworzą go: Amerykańska Izba Handlowa, Konfederacja Pracodawców Polskich, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polska Rada Biznesu, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa i Związek Rzemiosła Polskiego. Celem działania Kongresu jest reprezentowanie interesów społecznych i gospodarczych zrzeszonych w nim organizacji, podejmowanie inicjatyw i działań wspierających rozwój gospodarczy kraju.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA