REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy chcą współfinansować promocję Polski za granicą

REKLAMA

Przedsiębiorcy zrzeszeni w Kongresie Przedsiębiorczości postulują powołanie wyspecjalizowanej agencji, która zajmowałaby się promocją polskiej gospodarki za granicą. Uważają, że powinna być ona finansowana przez rząd, ale sami też są skłonni przeznaczyć na ten cel dodatkowe pieniądze.

Na poniedziałkowej konferencji prasowej przedsiębiorcy zaapelowali o opracowanie i przyjęcie przez rząd kompleksowej strategii promocji naszego kraju za granicą. Dotychczasowe działania rządu w tym zakresie ocenili negatywnie. Ich zdaniem, nie pozwalają one zmienić postrzegania Polski "jako kraju skorumpowanego, zbiurokratyzowanego, w którym nie są respektowane swobody obywatelskie".

REKLAMA

REKLAMA

"Przeznaczane na promocję Polski ok. 100 mln zł rocznie przynosi mizerne wyniki, a wiele firm, szczególnie tych mniejszych, w ogóle nie jest w stanie się wypromować" - powiedziała PAP prezydent PKPP Lewiatan Henryka Bochniarz. Zaznaczyła, że przedsiębiorcy są gotowi przeznaczyć znaczne pieniądze na promocję za granicą, ale musi być to robione w sposób profesjonalny i zinstytucjonalizowany.

Przewodniczący Kongresu Przedsiębiorczości Roman Rewald przypomniał, że już dwa lata temu organizacje pracodawców opiniowały założenia rządowej strategii promocji, przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki, ale projekt ustawy utknął w Sejmie i żaden inny go nie zastąpił.

Przedsiębiorcy podkreślali, że według Światowego Forum Ekonomicznego pod względem konkurencyjności gospodarki Polska zajmuje dopiero 53. miejsce. W branży turystycznej jest to miejsce 32. na 44 państwa. "Znajdujemy się w grupie państw przeznaczających najmniej środków na działalność promocyjną w skali międzynarodowej" - powiedział Rewald.

REKLAMA

Zdaniem członków Kongresu, poprawa promocji Polski i naszej gospodarki wymaga aktywnego współdziałania przedsiębiorców z sektora prywatnego oraz organizacji, które je zrzeszają, takich jak np. izby gospodarcze czy organizacje pracodawców. Ich zdaniem, promocja naszego kraju powinna koncentrować się na stałej grupie najważniejszych lub obiecujących partnerów, takich jak np.: UE, Rosja, Ukraina, Chiny, Japonia, Indie, USA, Kanada, kraje śródziemnomorskie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rewald podkreślił, że przy tworzeniu strategii promocji polskiej gospodarki za granicą powinniśmy uwzględniać doświadczenia innych państw, np. Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych.

Podczas konferencji wskazywano, że np. w Wielkiej Brytanii wydaje się rocznie ponad 200 mln funtów na promocję gospodarki kraju za granicą, ale każdy wydany funt przynosi dodatkowe 6 funtów zysku.

Obecny na konferencji przedstawiciel Niemieckiej Izby Przemysłowej Lars Bosse poinformował, że w Niemczech przedsiębiorcy biorą czynny udział w podejmowaniu decyzji o tym, które dziedziny gospodarki czy konkretne przedsięwzięcia mają być proponowane. Państwo albo władze landu przeznaczają na ten cel środki pochodzące z podatków płaconych przez przedsiębiorców. Mają one też stały dostęp do informacji o rynkach zagranicznych, które zapewniają im Niemieckie Izby Zagraniczne znajdujące się w 80 krajach świata.

Kongres Przedsiębiorczości powstał 28 lipca 2008 r. Tworzą go: Amerykańska Izba Handlowa, Konfederacja Pracodawców Polskich, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polska Rada Biznesu, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa i Związek Rzemiosła Polskiego. Celem działania Kongresu jest reprezentowanie interesów społecznych i gospodarczych zrzeszonych w nim organizacji, podejmowanie inicjatyw i działań wspierających rozwój gospodarczy kraju.

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA