REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy chcą współfinansować promocję Polski za granicą

REKLAMA

Przedsiębiorcy zrzeszeni w Kongresie Przedsiębiorczości postulują powołanie wyspecjalizowanej agencji, która zajmowałaby się promocją polskiej gospodarki za granicą. Uważają, że powinna być ona finansowana przez rząd, ale sami też są skłonni przeznaczyć na ten cel dodatkowe pieniądze.

Na poniedziałkowej konferencji prasowej przedsiębiorcy zaapelowali o opracowanie i przyjęcie przez rząd kompleksowej strategii promocji naszego kraju za granicą. Dotychczasowe działania rządu w tym zakresie ocenili negatywnie. Ich zdaniem, nie pozwalają one zmienić postrzegania Polski "jako kraju skorumpowanego, zbiurokratyzowanego, w którym nie są respektowane swobody obywatelskie".

REKLAMA

REKLAMA

"Przeznaczane na promocję Polski ok. 100 mln zł rocznie przynosi mizerne wyniki, a wiele firm, szczególnie tych mniejszych, w ogóle nie jest w stanie się wypromować" - powiedziała PAP prezydent PKPP Lewiatan Henryka Bochniarz. Zaznaczyła, że przedsiębiorcy są gotowi przeznaczyć znaczne pieniądze na promocję za granicą, ale musi być to robione w sposób profesjonalny i zinstytucjonalizowany.

Przewodniczący Kongresu Przedsiębiorczości Roman Rewald przypomniał, że już dwa lata temu organizacje pracodawców opiniowały założenia rządowej strategii promocji, przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki, ale projekt ustawy utknął w Sejmie i żaden inny go nie zastąpił.

Przedsiębiorcy podkreślali, że według Światowego Forum Ekonomicznego pod względem konkurencyjności gospodarki Polska zajmuje dopiero 53. miejsce. W branży turystycznej jest to miejsce 32. na 44 państwa. "Znajdujemy się w grupie państw przeznaczających najmniej środków na działalność promocyjną w skali międzynarodowej" - powiedział Rewald.

REKLAMA

Zdaniem członków Kongresu, poprawa promocji Polski i naszej gospodarki wymaga aktywnego współdziałania przedsiębiorców z sektora prywatnego oraz organizacji, które je zrzeszają, takich jak np. izby gospodarcze czy organizacje pracodawców. Ich zdaniem, promocja naszego kraju powinna koncentrować się na stałej grupie najważniejszych lub obiecujących partnerów, takich jak np.: UE, Rosja, Ukraina, Chiny, Japonia, Indie, USA, Kanada, kraje śródziemnomorskie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rewald podkreślił, że przy tworzeniu strategii promocji polskiej gospodarki za granicą powinniśmy uwzględniać doświadczenia innych państw, np. Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych.

Podczas konferencji wskazywano, że np. w Wielkiej Brytanii wydaje się rocznie ponad 200 mln funtów na promocję gospodarki kraju za granicą, ale każdy wydany funt przynosi dodatkowe 6 funtów zysku.

Obecny na konferencji przedstawiciel Niemieckiej Izby Przemysłowej Lars Bosse poinformował, że w Niemczech przedsiębiorcy biorą czynny udział w podejmowaniu decyzji o tym, które dziedziny gospodarki czy konkretne przedsięwzięcia mają być proponowane. Państwo albo władze landu przeznaczają na ten cel środki pochodzące z podatków płaconych przez przedsiębiorców. Mają one też stały dostęp do informacji o rynkach zagranicznych, które zapewniają im Niemieckie Izby Zagraniczne znajdujące się w 80 krajach świata.

Kongres Przedsiębiorczości powstał 28 lipca 2008 r. Tworzą go: Amerykańska Izba Handlowa, Konfederacja Pracodawców Polskich, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polska Rada Biznesu, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa i Związek Rzemiosła Polskiego. Celem działania Kongresu jest reprezentowanie interesów społecznych i gospodarczych zrzeszonych w nim organizacji, podejmowanie inicjatyw i działań wspierających rozwój gospodarczy kraju.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA