REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Właściciele e-sklepów nie obawiaja się kryzysu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

40 proc. właścicieli sklepów internetowych nie odczuwa skutków kryzysu. 20 proc., jeśli nawet je zauważa, to wie, jaka na kryzys jest recepta: obniżka marż, wyprzedaż zapasów i mniejsze wydatki na marketing - wynika z raportu "e-commerce 2009" przeprowadzonego przez portal Internet Standard. W badaniu, zrealizowanym we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu, wzięło udział 409 sklepów.

W 2008 r. przychody ankietowanych sklepów wzrosły średnio o 33,8 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jednak pierwsza połowa tego roku charakteryzowała się już niższą dynamiką sprzedaży. Obroty wzrosły średnio o 24 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r., a prawie jedna czwarta badanych przyznała się do spadku przychodów.

REKLAMA

Ponad 50 proc. e-sklepów deklaruje, że w ubiegłym roku ich sprzedaż netto nie przekroczyła 100 tys. zł; ok. 10 proc. mogło się pochwalić przychodami rzędu 1-5 mln zł, a niecałe 5 proc. miało obroty większe niż 10 mln zł.

Prawie trzy czwarte respondentów deklaruje, że ich sklepy osiągnęły w ubiegłym roku zysk netto. Najlepiej wypadły pod tym względem sklepy z grup "Foto, RTV, AGD" oraz "Zdrowie i uroda". Ankietowani poprawili swoje wyniki średnio o 24 proc. w stosunku do 2007 r.

Roczny budżet marketingowy 80 proc. badanych sklepów nie przekroczył 25 tys. zł, ale prawie 5 proc. przeznaczyło na ten cel więcej niż 250 tys. zł.

REKLAMA

Z raportu wynika, że wiele firm oprócz internetu wykorzystuje też inne kanały sprzedaży. Prawie trzy czwarte badanych firm w 2008 r. prowadziło sprzedaż na aukcjach, a około 40 proc. sprzedaż hurtową i sklepy tradycyjne. Już prawie połowa polskich sklepów internetowych obsługuje zamówienia zagraniczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2008 r. ponad 96 proc. badanych sklepów przyjmowało płatności w formie przelewu na konto, a 92 proc. oferowało swoim klientom możliwość zapłaty przy odbiorze towaru. Choć płatność kartą udostępniało 55 proc. ankietowanych, tylko 8 proc. deklaruje, że ta forma płatności cieszyła się wśród klientów sporą popularnością.

Przesyłka pocztowa to nadal najpopularniejsza opcja dostawy zamówionych towarów. Ponad trzy czwarte respondentów oferowało klientom również przesyłkę kurierską i odbiór osobisty, ale obie te opcje spotkały się z mniejszym zainteresowaniem. W zakresie obsługi logistycznej badane sklepy najchętniej współpracowały z Pocztą Polską, UPS Polska i DPD Polska.

Z raportu wynika, że prawie 40 proc. respondentów skarżyło się na dostawców, a jedna trzecia wskazała problemy z firmami kurierskimi.

REKLAMA

W rankingu przychodów pierwsze miejsce należy do sklepu z elektroniką i AGD Agito.pl, który sprzedał w 2008 r. towary o wartości 180 mln zł. Tuż za nim uplasował się Euro.com.pl., "internetowe ramię sieci RTV Euro AGD", które według szacunków autorów raportu osiągnęło w ubiegłym roku przychody rzędu 160 mln zł. Na trzecim miejscu uplasował się Merlin.pl (internetowy sklep z książkami i multimediami), który zwiększył swoją sprzedaż z 80 do 119 mln zł.

Recesja daje się we znaki sklepom komputerowym, których sprzedaż wzrośnie w tym roku tylko o niecałe 11 proc. Pogorszenia koniunktury nie zauważyły internetowe apteki i perfumerie - te spodziewają się wzrostu obrotów o ponad 30 proc. Ogół badanych sklepów spodziewa się zwiększenia tegorocznej sprzedaży o 24 proc. w stosunku do 2008 r.

Internet Standard to serwis kierowany do osób zajmujących się internetowym biznesem oraz zainteresowanych tematyką związaną z polskim i światowym rynkiem internetowym, e-commerce, rynkiem wyszukiwarek, reklamą online. Działa od 2000 roku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA