REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Właściciele e-sklepów nie obawiaja się kryzysu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

40 proc. właścicieli sklepów internetowych nie odczuwa skutków kryzysu. 20 proc., jeśli nawet je zauważa, to wie, jaka na kryzys jest recepta: obniżka marż, wyprzedaż zapasów i mniejsze wydatki na marketing - wynika z raportu "e-commerce 2009" przeprowadzonego przez portal Internet Standard. W badaniu, zrealizowanym we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu, wzięło udział 409 sklepów.

W 2008 r. przychody ankietowanych sklepów wzrosły średnio o 33,8 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jednak pierwsza połowa tego roku charakteryzowała się już niższą dynamiką sprzedaży. Obroty wzrosły średnio o 24 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r., a prawie jedna czwarta badanych przyznała się do spadku przychodów.

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 50 proc. e-sklepów deklaruje, że w ubiegłym roku ich sprzedaż netto nie przekroczyła 100 tys. zł; ok. 10 proc. mogło się pochwalić przychodami rzędu 1-5 mln zł, a niecałe 5 proc. miało obroty większe niż 10 mln zł.

Prawie trzy czwarte respondentów deklaruje, że ich sklepy osiągnęły w ubiegłym roku zysk netto. Najlepiej wypadły pod tym względem sklepy z grup "Foto, RTV, AGD" oraz "Zdrowie i uroda". Ankietowani poprawili swoje wyniki średnio o 24 proc. w stosunku do 2007 r.

Roczny budżet marketingowy 80 proc. badanych sklepów nie przekroczył 25 tys. zł, ale prawie 5 proc. przeznaczyło na ten cel więcej niż 250 tys. zł.

REKLAMA

Z raportu wynika, że wiele firm oprócz internetu wykorzystuje też inne kanały sprzedaży. Prawie trzy czwarte badanych firm w 2008 r. prowadziło sprzedaż na aukcjach, a około 40 proc. sprzedaż hurtową i sklepy tradycyjne. Już prawie połowa polskich sklepów internetowych obsługuje zamówienia zagraniczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2008 r. ponad 96 proc. badanych sklepów przyjmowało płatności w formie przelewu na konto, a 92 proc. oferowało swoim klientom możliwość zapłaty przy odbiorze towaru. Choć płatność kartą udostępniało 55 proc. ankietowanych, tylko 8 proc. deklaruje, że ta forma płatności cieszyła się wśród klientów sporą popularnością.

Przesyłka pocztowa to nadal najpopularniejsza opcja dostawy zamówionych towarów. Ponad trzy czwarte respondentów oferowało klientom również przesyłkę kurierską i odbiór osobisty, ale obie te opcje spotkały się z mniejszym zainteresowaniem. W zakresie obsługi logistycznej badane sklepy najchętniej współpracowały z Pocztą Polską, UPS Polska i DPD Polska.

Z raportu wynika, że prawie 40 proc. respondentów skarżyło się na dostawców, a jedna trzecia wskazała problemy z firmami kurierskimi.

W rankingu przychodów pierwsze miejsce należy do sklepu z elektroniką i AGD Agito.pl, który sprzedał w 2008 r. towary o wartości 180 mln zł. Tuż za nim uplasował się Euro.com.pl., "internetowe ramię sieci RTV Euro AGD", które według szacunków autorów raportu osiągnęło w ubiegłym roku przychody rzędu 160 mln zł. Na trzecim miejscu uplasował się Merlin.pl (internetowy sklep z książkami i multimediami), który zwiększył swoją sprzedaż z 80 do 119 mln zł.

Recesja daje się we znaki sklepom komputerowym, których sprzedaż wzrośnie w tym roku tylko o niecałe 11 proc. Pogorszenia koniunktury nie zauważyły internetowe apteki i perfumerie - te spodziewają się wzrostu obrotów o ponad 30 proc. Ogół badanych sklepów spodziewa się zwiększenia tegorocznej sprzedaży o 24 proc. w stosunku do 2008 r.

Internet Standard to serwis kierowany do osób zajmujących się internetowym biznesem oraz zainteresowanych tematyką związaną z polskim i światowym rynkiem internetowym, e-commerce, rynkiem wyszukiwarek, reklamą online. Działa od 2000 roku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA