Marszałek województwa wyda zaświadczenie o pracy w Polsce
REKLAMA
NOWE PRAWO
REKLAMA
REKLAMA
Od dziś przedsiębiorcy oraz pracownicy zatrudnieni w Polsce, którzy chcą rozpocząć działalność zawodową w innych krajach członkowskich UE, mogą starać się o zaświadczenie dotyczące działalności lub zatrudnieni w RP. W życie weszło bowiem rozporządzenie ministra gospodarki z 7 maja 2008 r. w sprawie zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. nr 90, poz. 549).
Wspomniany dokument będzie zawierał informacje o przebiegu doświadczenia zawodowego w Polsce z podziałem na wykonywanie działalności na własny rachunek oraz zatrudnienie na podstawie umowy o pracę lub innych stosunków prawnych (np. umów cywilnoprawnych). Do wniosku o wydanie zaświadczenia trzeba będzie dołączyć m.in. uwierzytelnioną kserokopię strony dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo wnioskodawcy oraz uwierzytelnione kserokopie dokumentów potwierdzających świadczenie pracy lub prowadzenie działalności gospodarczej w danym zawodzie lub branży (np. świadectwo pracy lub umowę o pracę, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowę cywilnoprawną).
Wnioski o wydanie zaświadczenia należy składać w urzędach marszałkowskich właściwych ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek, a jeśli mieszka ona poza granicami RP - w urzędzie właściwym ze względu na ostatnie miejsce wykonywania działalności lub ostatnie miejsce zatrudnienia. Wydanie zaświadczenia podlega opłacie w wysokości 50 zł.
ŁUKASZ GUZA
lukasz.guza@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA