REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia Europejska zaostrza normy emisji CO2 z samochodów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
John Reed

REKLAMA

Nowe normy emisji dwutlenku węgla z samochodów mogą być ostrzejsze od spodziewanych, ale za to producenci samochodów dostaną trzy lata więcej na ich wprowadzenie.


REKLAMA

Parlament ma też zalecić wprowadzenie ostrzejszych zasad reklamy samochodów, podobnych do ostrzeżeń o szkodliwości dla zdrowia na opakowaniach papierosów. Projekt przewiduje, że producenci będą musieli przeznaczyć co najmniej 20 proc. powierzchni reklamowej na informację o emisji CO2.


Ustawodawcy są gotowi rozpocząć dziś debatę nad raportem w sprawie unijnej strategii ograniczenia emisji CO2 z pojazdów mechanicznych i do głosowania nad tym dokumentem w środę. Wynik głosowania nie ma mocy wiążącej, ale płynące z niego wnioski mają istotne znaczenie, ponieważ ostatecznie przyjęte akty prawne podlegają zatwierdzeniu przez Parlament Europejski.

REKLAMA


Chris Davies, brytyjski eurodeputowany odpowiedzialny za przygotowanie raportu, przedstawił dziennikarzom swoją propozycję. Przewiduje ona, że koncerny samochodowe zostaną zobowiązane do redukcji emisji CO2 średnio do 125 g/km, wyłącznie poprzez rozwiązania technologiczne.


Wcześniej KE zgodziła się na zobowiązanie producentów samochodów do ograniczenia średniej emisji do 130 g/km tylko poprzez zmiany technologii i - dodatkowo - o 10 g/km poprzez uzupełniające rozwiązania, takie jak wskaźniki zmiany biegów czy wzrost zużycia biopaliw. Ostateczny projekt zostanie ogłoszony w grudniu i będzie wymagał zatwierdzenia przez Parlament Europejski i rządy krajów członkowskich.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


- Część przypadająca na przemysł będzie ambitna - zapowiedział Davies, zwolennik przedłużenia ostatecznego terminu z 2012 do 2015 roku.


- Chcę, by było jasne, czego oczekujemy od przemysłu, ale uważam, że 2012 rok to zbyt wcześnie - oświadczył.


Raport zawiera także wniosek o wprowadzenie planu obrotu emisjami CO2, z karami za przekroczenie przyznanej kwoty i punktami dla tych, którzy zmieścili się poniżej limitu. Uważa się, że Komisja wolałaby ryczałtowe kary, naliczane za każdy samochód.


Bruksela wprowadza przepisy dotyczące redukcji emisji CO2 w produkcji samochodów po tym, jak koncerny samochodowe nie sprostały dobrowolnym ograniczeniom.


Obecnie średnia emisja w przemyśle motoryzacyjnym wynosi około 160 g/km.


Acea, europejskie lobby producentów samochodów, nie chce wypowiadać się na temat raportu do czasu głosowania w środę.

REKLAMA


Przemysł twierdzi, że projekt przepisu o redukcji emisji CO2 nie uwzględnia dostatecznie gustów konsumentów, którzy wolą duże samochody, i że spowoduje utratę miejsc pracy. Oczekuje się, że producenci samochodów zgłoszą sprzeciw wobec proponowanych ograniczeń reklamy.


Niektóre europejskie kraje zaczynają pracę nad dobrowolnymi kodeksami reklamy albo przepisami regulującymi zasady reklamowania samochodów jako przyjaznych środowisku. W ubiegłym tygodniu Norwegia ograniczyła prawo producentów do posługiwania się w reklamie określeniami takimi, jak ekologiczny i czysty.


John Reed

Tłum. E.G.

 
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA