REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia Europejska zaostrza normy emisji CO2 z samochodów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
John Reed

REKLAMA

Nowe normy emisji dwutlenku węgla z samochodów mogą być ostrzejsze od spodziewanych, ale za to producenci samochodów dostaną trzy lata więcej na ich wprowadzenie.


REKLAMA

Parlament ma też zalecić wprowadzenie ostrzejszych zasad reklamy samochodów, podobnych do ostrzeżeń o szkodliwości dla zdrowia na opakowaniach papierosów. Projekt przewiduje, że producenci będą musieli przeznaczyć co najmniej 20 proc. powierzchni reklamowej na informację o emisji CO2.


Ustawodawcy są gotowi rozpocząć dziś debatę nad raportem w sprawie unijnej strategii ograniczenia emisji CO2 z pojazdów mechanicznych i do głosowania nad tym dokumentem w środę. Wynik głosowania nie ma mocy wiążącej, ale płynące z niego wnioski mają istotne znaczenie, ponieważ ostatecznie przyjęte akty prawne podlegają zatwierdzeniu przez Parlament Europejski.

REKLAMA


Chris Davies, brytyjski eurodeputowany odpowiedzialny za przygotowanie raportu, przedstawił dziennikarzom swoją propozycję. Przewiduje ona, że koncerny samochodowe zostaną zobowiązane do redukcji emisji CO2 średnio do 125 g/km, wyłącznie poprzez rozwiązania technologiczne.


Wcześniej KE zgodziła się na zobowiązanie producentów samochodów do ograniczenia średniej emisji do 130 g/km tylko poprzez zmiany technologii i - dodatkowo - o 10 g/km poprzez uzupełniające rozwiązania, takie jak wskaźniki zmiany biegów czy wzrost zużycia biopaliw. Ostateczny projekt zostanie ogłoszony w grudniu i będzie wymagał zatwierdzenia przez Parlament Europejski i rządy krajów członkowskich.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


- Część przypadająca na przemysł będzie ambitna - zapowiedział Davies, zwolennik przedłużenia ostatecznego terminu z 2012 do 2015 roku.


- Chcę, by było jasne, czego oczekujemy od przemysłu, ale uważam, że 2012 rok to zbyt wcześnie - oświadczył.


Raport zawiera także wniosek o wprowadzenie planu obrotu emisjami CO2, z karami za przekroczenie przyznanej kwoty i punktami dla tych, którzy zmieścili się poniżej limitu. Uważa się, że Komisja wolałaby ryczałtowe kary, naliczane za każdy samochód.


Bruksela wprowadza przepisy dotyczące redukcji emisji CO2 w produkcji samochodów po tym, jak koncerny samochodowe nie sprostały dobrowolnym ograniczeniom.


Obecnie średnia emisja w przemyśle motoryzacyjnym wynosi około 160 g/km.


Acea, europejskie lobby producentów samochodów, nie chce wypowiadać się na temat raportu do czasu głosowania w środę.

REKLAMA


Przemysł twierdzi, że projekt przepisu o redukcji emisji CO2 nie uwzględnia dostatecznie gustów konsumentów, którzy wolą duże samochody, i że spowoduje utratę miejsc pracy. Oczekuje się, że producenci samochodów zgłoszą sprzeciw wobec proponowanych ograniczeń reklamy.


Niektóre europejskie kraje zaczynają pracę nad dobrowolnymi kodeksami reklamy albo przepisami regulującymi zasady reklamowania samochodów jako przyjaznych środowisku. W ubiegłym tygodniu Norwegia ograniczyła prawo producentów do posługiwania się w reklamie określeniami takimi, jak ekologiczny i czysty.


John Reed

Tłum. E.G.

 
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA