REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GUS. W lipcu optymistycznie w przemyśle

REKLAMA

W lipcu ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym kształtuje się na poziomie plus 17 (w czerwcu - plus 16). Poprawę koniunktury sygnalizuje 29% badanych przedsiębiorstw, jej pogorszenie - 12% (w czerwcu odpowiednio: 28% i 12%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie

REKLAMA

Ogólny klimat koniunktury w budownictwie jest oceniany w lipcu optymistycznie (plus 38) i lepiej niż w poprzednim miesiącu (plus 32). Wśród badanych przedsiębiorstw 43% sygnalizuje poprawę koniunktury, a 5% - jej pogorszenie (w czerwcu odpowiednio 38% i 6%).

REKLAMA

W lipcu ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest negatywnie (minus 2), nieznacznie lepiej niż w czerwcu (minus 3). Wśród badanych przedsiębiorstw 18% sygnalizuje poprawę koniunktury, a 20% - jej pogorszenie (w czerwcu odpowiednio 19% i 22%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

W lipcu 2006 r. 7,3% badanych przedsiębiorstw w sektorze przetwórstwa przemysłowego deklaruje, że nie napotyka na bariery w prowadzeniu swojej bieżącej działalności (w II kwartale 2006 r. odsetek ten wyniósł 5,0%, a przed rokiem 4,2%). W pozostałych firmach najsilniej odczuwanymi barierami są: wysokie obciążenia na rzecz budżetu (58% przedsiębiorstw w III kwartale br. i przed rokiem wobec 57% w II kwartale 2006 r.), niedostateczny popyt na rynku krajowym (barierę tę zgłasza 50% przedsiębiorstw wobec 57% w II kwartale br. i 61% - przed rokiem, co oznacza, że uciążliwość tej bariery systematycznie zmniejsza się), niejasne i niespójne przepisy prawne (45% przedsiębiorstw w III kwartale br. i przed rokiem wobec 42% w II kwartale br.), niepewność ogólnej sytuacji gospodarczej (44% przedsiębiorstw wobec 45% w II kwartale br. i 47% przed rokiem), niedostateczny popyt zagraniczny (29% przedsiębiorstw wobec 32% w II kwartale br. i 36% przed rokiem). Częściej niż przed rokiem przedsiębiorcy sygnalizują też uciążliwość bariery wynikającej z niedoboru wykwalifikowanych pracowników (18% wobec 10% przed rokiem).

REKLAMA

Spośród badanych jednostek z budownictwa 3,5% deklaruje, że nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu działalności budowlano-montażowej (3,3% w czerwcu br. i 2,2% w lipcu ub. roku). Największe trudności napotykane przez przedsiębiorstwa związane są z konkurencją ze strony innych firm (barierę tę zgłasza 66% przedsiębiorstw wobec 69% w czerwcu br. i 75% w lipcu ub. roku). Drugą najczęściej zgłaszaną barierą są koszty zatrudnienia (50% badanych przedsiębiorstw w lipcu br. wobec 49% w czerwcu br. i 46% w lipcu ub. roku). W porównaniu z lipcem ubiegłego roku w najbardziej znaczącym stopniu zmalała uciążliwość bariery związanej z niedostatecznym popytem (z 51% do 28%). Zdecydowanie wzrosło znaczenie bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników (z 14% do 39%).

Spośród badanych jednostek handlowych 4,6% deklaruje, że nie napotyka na bariery w prowadzeniu bieżącej działalności (w czerwcu 4,9%). W pozostałych przedsiębiorstwach największe bariery stanowią: konkurencja na rynku (sygnalizowana przez 74% jednostek), koszty zatrudnienia (55% jednostek), wysokie obciążenia na rzecz budżetu (53% jednostek) i niedostateczny popyt (47% jednostek). Nasilenie poszczególnych barier od roku nie ulega istotnym zmianom.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GUS

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

REKLAMA

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Dlaczego premiera kontraktów na Ethereum jest ważną chwilą dla kryptowalut

Debiut funduszy ETF na największą z kryptowalut, czyli bitcoin, okazał się absolutnym sukcesem. Premiera tego instrumentu inwestycyjnego opartego o kryptowalutę pozwoliła na dostęp do zakupów BTC inwestorom instytucjonalnym, a to podbiło cenę do kryptowaluty do rekordowych poziomów. Choć regulacyjna saga i batalia banków inwestycyjnych oraz emitentów funduszy trwała kilka lat, zakończyła się sukcesem. W marcu bitcoin osiągnął rekordową cenę ponad $73 000 i choć od tamtej pory jego kurs uległ korekcie, to nadal utrzymuje się powyżej $63 000, a więc znacznie wyżej niż w ubiegłych latach. 

Zadbaj o siebie i swoje przywództwo, czyli wyzwania współczesnego menedżera

Dzisiejszy świat zarządzania wymaga od menedżerów nieustannej ewolucji. Hasło „menedżer od nowa” może oznaczać zarówno rozpoczęcie czegoś od początku, jak i wprowadzenie zmian poprawiających istniejący stan rzeczy. W obliczu dzisiejszych wyzwań, pełnych zawirowań i rozlicznych ścieżek, nowoczesne zarządzanie staje się sztuką balansowania między tradycją a innowacją.

Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

REKLAMA

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

REKLAMA