REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GUS. W lipcu optymistycznie w przemyśle

REKLAMA

W lipcu ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym kształtuje się na poziomie plus 17 (w czerwcu - plus 16). Poprawę koniunktury sygnalizuje 29% badanych przedsiębiorstw, jej pogorszenie - 12% (w czerwcu odpowiednio: 28% i 12%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie

REKLAMA

Ogólny klimat koniunktury w budownictwie jest oceniany w lipcu optymistycznie (plus 38) i lepiej niż w poprzednim miesiącu (plus 32). Wśród badanych przedsiębiorstw 43% sygnalizuje poprawę koniunktury, a 5% - jej pogorszenie (w czerwcu odpowiednio 38% i 6%).

REKLAMA

W lipcu ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym oceniany jest negatywnie (minus 2), nieznacznie lepiej niż w czerwcu (minus 3). Wśród badanych przedsiębiorstw 18% sygnalizuje poprawę koniunktury, a 20% - jej pogorszenie (w czerwcu odpowiednio 19% i 22%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

W lipcu 2006 r. 7,3% badanych przedsiębiorstw w sektorze przetwórstwa przemysłowego deklaruje, że nie napotyka na bariery w prowadzeniu swojej bieżącej działalności (w II kwartale 2006 r. odsetek ten wyniósł 5,0%, a przed rokiem 4,2%). W pozostałych firmach najsilniej odczuwanymi barierami są: wysokie obciążenia na rzecz budżetu (58% przedsiębiorstw w III kwartale br. i przed rokiem wobec 57% w II kwartale 2006 r.), niedostateczny popyt na rynku krajowym (barierę tę zgłasza 50% przedsiębiorstw wobec 57% w II kwartale br. i 61% - przed rokiem, co oznacza, że uciążliwość tej bariery systematycznie zmniejsza się), niejasne i niespójne przepisy prawne (45% przedsiębiorstw w III kwartale br. i przed rokiem wobec 42% w II kwartale br.), niepewność ogólnej sytuacji gospodarczej (44% przedsiębiorstw wobec 45% w II kwartale br. i 47% przed rokiem), niedostateczny popyt zagraniczny (29% przedsiębiorstw wobec 32% w II kwartale br. i 36% przed rokiem). Częściej niż przed rokiem przedsiębiorcy sygnalizują też uciążliwość bariery wynikającej z niedoboru wykwalifikowanych pracowników (18% wobec 10% przed rokiem).

REKLAMA

Spośród badanych jednostek z budownictwa 3,5% deklaruje, że nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu działalności budowlano-montażowej (3,3% w czerwcu br. i 2,2% w lipcu ub. roku). Największe trudności napotykane przez przedsiębiorstwa związane są z konkurencją ze strony innych firm (barierę tę zgłasza 66% przedsiębiorstw wobec 69% w czerwcu br. i 75% w lipcu ub. roku). Drugą najczęściej zgłaszaną barierą są koszty zatrudnienia (50% badanych przedsiębiorstw w lipcu br. wobec 49% w czerwcu br. i 46% w lipcu ub. roku). W porównaniu z lipcem ubiegłego roku w najbardziej znaczącym stopniu zmalała uciążliwość bariery związanej z niedostatecznym popytem (z 51% do 28%). Zdecydowanie wzrosło znaczenie bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników (z 14% do 39%).

Spośród badanych jednostek handlowych 4,6% deklaruje, że nie napotyka na bariery w prowadzeniu bieżącej działalności (w czerwcu 4,9%). W pozostałych przedsiębiorstwach największe bariery stanowią: konkurencja na rynku (sygnalizowana przez 74% jednostek), koszty zatrudnienia (55% jednostek), wysokie obciążenia na rzecz budżetu (53% jednostek) i niedostateczny popyt (47% jednostek). Nasilenie poszczególnych barier od roku nie ulega istotnym zmianom.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GUS

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA