REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż w sieci może poprawić kondycję każdej firmy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Internetowe programy ułatwiające sprzedaż o­n-line stają się coraz bardziej popularnym narzędziem wspierającym działalność firmy.

Sprzedaż realizowana za pomocą tradycyjnych metod dawno przestała być jedyną formą dokonywania transakcji biznesowych. Sporo firm dostrzegło już opłacalność wykorzystywania internetu do rozwijania własnego biznesu i prowadzenia przez sieć www skutecznej reklamy swoich produktów i usług. Jedną z form wykorzystania światowej sieci www do handlu jest uruchomienie tzw. programów afiliacyjnych, które są specyficzną odmianą programów partnerskich.

REKLAMA

Modele opłat

Program afiliacyjny polega na wykorzystaniu przez bazową witrynę przedsiębiorstwa innych, obcych serwisów do sprzedawania produktów. Platforma programów partnerskich zakłada utworzenie kilku rodzajów relacji pomiędzy bazowym serwisem przedsiębiorstwa a innymi witrynami, poprzez które będzie realizowany handel w internecie. Zwykle wyróżnia się cztery najważniejsze relacje.

Sprzedaż on-line pozwoli firmie na wyselekcjonowanie kluczowych nabywców

REKLAMA

Pierwszą jest tzw. opłata za działanie. Witryna należąca do programu uzyskuje odpowiednio w umowach skalkulowane opłaty. Jednak opłaty te wiążą się nie z dokonywaną za pośrednictwem witryny sprzedażą towarów lub usług, ale z tym, że użytkownik witryny dokona określonego działania, np. weźmie udział w krótkim głosowaniu, wypełni ankietę i ją prześle, kliknie w banner.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugą relacją jest tzw. opłata za zakup towaru lub usługi poprzez witrynę. W tej relacji do usług lub towarów zamieszczonych na stronie bazowej sprzedawcy umieszczane są linki. Wówczas za każdy zakup linkowanego towaru lub usługi – witryna należąca do programu partnerskiego otrzymuje procent z transakcji.

Kolejnym modelem jest tzw. opłata za klikanie. Sprzedawca, który się promuje, płaci należącej do jego programu witrynie zawsze wtedy, gdy użytkownik kliknie w banner reklamowy skierowujący do strony bazowej firmy. Skala opłat zależy od rodzaju produktu. W tej relacji witryna promująca produkty i usługi otrzymuje opłatę bez względu na to, czy użytkownik dokonał na witrynie sprzedawcy zakupu czy nie.

REKLAMA

W czwartej relacji opłata jest dokonywana za samo wyświetlenie bannera reklamowego. Jednak ten bardzo popularny rodzaj programu partnerskiego obecnie nie ma już takiej siły biznesowej jak w okresie rozwoju internetu. Samo oglądanie nic nie kosztuje.

Obecnie z tych czterech modeli najbardziej pasującym do skali rozwoju biznesu elektronicznego w Polsce jest model drugi, czyli system opłat za zakupy towarów lub usług. System opłat za zakupy wspiera czy raczej powinien być zintegrowany z podstawowymi modułami operacyjnymi przedsiębiorstwa, takimi jak system dokumentacji handlowej, ofertowania, zamówień, wysyłki, serwisu i z modułem zarządzania. Nie można zapominać, że elektroniczna aktywność firmy musi być dostępna dla klientów 24 godziny na dobę, bo zamówienia mogą spływać nawet w o 3-6 rano.

Warunki powodzenia

Należy pamiętać, że zyski z wdrożenia programu partnerskiego będą jednak dostępne pod pewnymi warunkami. Przedsiębiorca, chcąc w pełni wykorzystać ten system wsparcia biznesowego, musi przede wszystkim zadbać o jego zareklamowanie na wielu nie tylko lokalnych witrynach biznesowych, ale także wśród różnych firm prowadzących serwisy biznesowe o zasięgu ponadregionalnym. Drugim warunkiem niezbędnym jest wiarygodność. Żadna firma prowadząca witryny www nie zdecyduje się na współpracę z przedsiębiorstwem o wątpliwym pochodzeniu z prostego powodu – niepewności w opłacaniu ustalonych umowami kwot. Trzecim warunkiem jest wdrożenie zautomatyzowanego systemu raportującego, który będzie umożliwiał rozliczanie partnerów programu afiliacyjnego. Czwartym niezbędnym warunkiem przy korzystaniu z programu wspomagającego sprzedaż online jest jakość i dbałość o rozwój grupy klientów w programie. Wymaga to zatrudnienia pracownika, który będzie się na stałe zajmował tylko rozwojem programu.

PEWNOŚĆ KLIENTA I KORZYŚCI

Nie bez znaczenia dla rozwijania aktywności biznesowej przedsiębiorstwa w handlu elektronicznym jest stworzenie w programie handlu realizowanego on-line modelu zaufania klientów do firmy. Ważnym elementem wpływającym na budowanie pewności i zaufania klientów jest m.in. jakość rozwiązań technicznych zastosowanych przy budowie witryny. Poza elementami służącymi zapewnieniu bezpieczeństwa istotne jest zapewnienie dostępu do witryny siedem dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę i to bez zakłóceń. Witryna, której zdarzają się chwilowe przestoje, która będzie czasowo niedostępna, szybko zniechęci internautów.

Wyspecjalizowane firmy

Ze względu na fakt, że małe firmy nie zawsze mają fundusze, aby spełnić wszystkie te warunki, niezbędne do uruchomienia i utrzymania programu partnerskiego, mogą one korzystać z usług wyspecjalizowanych firm pośredniczących. Firmy te, z jednej strony, umożliwiają właścicielom witryn szybkie i łatwe wejście do udostępnianych przez siebie programów partnerskich, z drugiej strony, mogą dostarczać przedsiębiorcom specjalnego typu oprogramowania do raportowania i rozliczeń.

Silnie posunięta specjalizacja działań firmy i nastawienie na stworzenie systemu sprzedaży on-line ma na celu zwiększenie rentowności firmy poprzez wzmocnienie zadowolenia klienta, ale także wyselekcjonowanie kluczowych nabywców i zaoferowanie im specjalnych korzyści. Satysfakcja klientów może wynikać z jakości oferowanych produktów i usług świadczonych przez firmę, a możliwych do zrealizowania poprzez system sprzedaży on-line. Każdy klient będzie się czuł kimś wyjątkowym dla firmy, która zna jego osobiste upodobania i trafnie je zaspokaja. Korzyścią dla odbiorcy jest więc spełnianie jego potrzeb, a dla firmy prowadzenie długoterminowych relacji z zadowolonym klientem. Z kolei narzędziem, które będzie miał w ręku przedsiębiorca do wspomagania sprzedaży, będą właśnie systemy afiliacyjne.

DZIĘKI WYSZUKIWARCE KLIENT ZNAJDZIE CIĘ SAM

W poszukiwaniu sposobów precyzyjnego dotarcia do swoich potencjalnych klientów przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z reklamy w wyszukiwarkach internetowych.

Większość małych i średnich przedsiębiorstw dysponuje relatywnie niewielkim budżetem reklamowym. Tym bardziej im zależy, by każda złotówka wydana na promocję mogła bezpośrednio przełożyć się na pozyskanie nowych klientów. Wielu przedsiębiorców podkreśla również, jak bardzo ważna jest dla nich możliwość stałego kontrolowania przebiegu kampanii i wydatków na nią przeznaczanych. Internet spełnia te wymagania.

W roku 2005 na promocję w wyszukiwarkach polskie firmy wydały dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Co więcej, takie tempo może się utrzymać w najbliższych latach. O ile bowiem w USA 40 proc. wydatków na reklamę w internecie przeznaczane jest na poprawienie obecności firmy w wyszukiwarkach, to w Polsce liczba ta przekracza zaledwie 10 proc.

Tomasz Kozłowski

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA