Kategorie

Sprzedaż w sieci może poprawić kondycję każdej firmy

Internetowe programy ułatwiające sprzedaż o­n-line stają się coraz bardziej popularnym narzędziem wspierającym działalność firmy.

Sprzedaż realizowana za pomocą tradycyjnych metod dawno przestała być jedyną formą dokonywania transakcji biznesowych. Sporo firm dostrzegło już opłacalność wykorzystywania internetu do rozwijania własnego biznesu i prowadzenia przez sieć www skutecznej reklamy swoich produktów i usług. Jedną z form wykorzystania światowej sieci www do handlu jest uruchomienie tzw. programów afiliacyjnych, które są specyficzną odmianą programów partnerskich.

Modele opłat

Program afiliacyjny polega na wykorzystaniu przez bazową witrynę przedsiębiorstwa innych, obcych serwisów do sprzedawania produktów. Platforma programów partnerskich zakłada utworzenie kilku rodzajów relacji pomiędzy bazowym serwisem przedsiębiorstwa a innymi witrynami, poprzez które będzie realizowany handel w internecie. Zwykle wyróżnia się cztery najważniejsze relacje.

Sprzedaż on-line pozwoli firmie na wyselekcjonowanie kluczowych nabywców

Reklama

Pierwszą jest tzw. opłata za działanie. Witryna należąca do programu uzyskuje odpowiednio w umowach skalkulowane opłaty. Jednak opłaty te wiążą się nie z dokonywaną za pośrednictwem witryny sprzedażą towarów lub usług, ale z tym, że użytkownik witryny dokona określonego działania, np. weźmie udział w krótkim głosowaniu, wypełni ankietę i ją prześle, kliknie w banner.

Drugą relacją jest tzw. opłata za zakup towaru lub usługi poprzez witrynę. W tej relacji do usług lub towarów zamieszczonych na stronie bazowej sprzedawcy umieszczane są linki. Wówczas za każdy zakup linkowanego towaru lub usługi – witryna należąca do programu partnerskiego otrzymuje procent z transakcji.

Kolejnym modelem jest tzw. opłata za klikanie. Sprzedawca, który się promuje, płaci należącej do jego programu witrynie zawsze wtedy, gdy użytkownik kliknie w banner reklamowy skierowujący do strony bazowej firmy. Skala opłat zależy od rodzaju produktu. W tej relacji witryna promująca produkty i usługi otrzymuje opłatę bez względu na to, czy użytkownik dokonał na witrynie sprzedawcy zakupu czy nie.

Reklama

W czwartej relacji opłata jest dokonywana za samo wyświetlenie bannera reklamowego. Jednak ten bardzo popularny rodzaj programu partnerskiego obecnie nie ma już takiej siły biznesowej jak w okresie rozwoju internetu. Samo oglądanie nic nie kosztuje.

Obecnie z tych czterech modeli najbardziej pasującym do skali rozwoju biznesu elektronicznego w Polsce jest model drugi, czyli system opłat za zakupy towarów lub usług. System opłat za zakupy wspiera czy raczej powinien być zintegrowany z podstawowymi modułami operacyjnymi przedsiębiorstwa, takimi jak system dokumentacji handlowej, ofertowania, zamówień, wysyłki, serwisu i z modułem zarządzania. Nie można zapominać, że elektroniczna aktywność firmy musi być dostępna dla klientów 24 godziny na dobę, bo zamówienia mogą spływać nawet w o 3-6 rano.

Warunki powodzenia

Należy pamiętać, że zyski z wdrożenia programu partnerskiego będą jednak dostępne pod pewnymi warunkami. Przedsiębiorca, chcąc w pełni wykorzystać ten system wsparcia biznesowego, musi przede wszystkim zadbać o jego zareklamowanie na wielu nie tylko lokalnych witrynach biznesowych, ale także wśród różnych firm prowadzących serwisy biznesowe o zasięgu ponadregionalnym. Drugim warunkiem niezbędnym jest wiarygodność. Żadna firma prowadząca witryny www nie zdecyduje się na współpracę z przedsiębiorstwem o wątpliwym pochodzeniu z prostego powodu – niepewności w opłacaniu ustalonych umowami kwot. Trzecim warunkiem jest wdrożenie zautomatyzowanego systemu raportującego, który będzie umożliwiał rozliczanie partnerów programu afiliacyjnego. Czwartym niezbędnym warunkiem przy korzystaniu z programu wspomagającego sprzedaż online jest jakość i dbałość o rozwój grupy klientów w programie. Wymaga to zatrudnienia pracownika, który będzie się na stałe zajmował tylko rozwojem programu.

PEWNOŚĆ KLIENTA I KORZYŚCI

Nie bez znaczenia dla rozwijania aktywności biznesowej przedsiębiorstwa w handlu elektronicznym jest stworzenie w programie handlu realizowanego on-line modelu zaufania klientów do firmy. Ważnym elementem wpływającym na budowanie pewności i zaufania klientów jest m.in. jakość rozwiązań technicznych zastosowanych przy budowie witryny. Poza elementami służącymi zapewnieniu bezpieczeństwa istotne jest zapewnienie dostępu do witryny siedem dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę i to bez zakłóceń. Witryna, której zdarzają się chwilowe przestoje, która będzie czasowo niedostępna, szybko zniechęci internautów.

Wyspecjalizowane firmy

Ze względu na fakt, że małe firmy nie zawsze mają fundusze, aby spełnić wszystkie te warunki, niezbędne do uruchomienia i utrzymania programu partnerskiego, mogą one korzystać z usług wyspecjalizowanych firm pośredniczących. Firmy te, z jednej strony, umożliwiają właścicielom witryn szybkie i łatwe wejście do udostępnianych przez siebie programów partnerskich, z drugiej strony, mogą dostarczać przedsiębiorcom specjalnego typu oprogramowania do raportowania i rozliczeń.

Silnie posunięta specjalizacja działań firmy i nastawienie na stworzenie systemu sprzedaży on-line ma na celu zwiększenie rentowności firmy poprzez wzmocnienie zadowolenia klienta, ale także wyselekcjonowanie kluczowych nabywców i zaoferowanie im specjalnych korzyści. Satysfakcja klientów może wynikać z jakości oferowanych produktów i usług świadczonych przez firmę, a możliwych do zrealizowania poprzez system sprzedaży on-line. Każdy klient będzie się czuł kimś wyjątkowym dla firmy, która zna jego osobiste upodobania i trafnie je zaspokaja. Korzyścią dla odbiorcy jest więc spełnianie jego potrzeb, a dla firmy prowadzenie długoterminowych relacji z zadowolonym klientem. Z kolei narzędziem, które będzie miał w ręku przedsiębiorca do wspomagania sprzedaży, będą właśnie systemy afiliacyjne.

DZIĘKI WYSZUKIWARCE KLIENT ZNAJDZIE CIĘ SAM

W poszukiwaniu sposobów precyzyjnego dotarcia do swoich potencjalnych klientów przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z reklamy w wyszukiwarkach internetowych.

Większość małych i średnich przedsiębiorstw dysponuje relatywnie niewielkim budżetem reklamowym. Tym bardziej im zależy, by każda złotówka wydana na promocję mogła bezpośrednio przełożyć się na pozyskanie nowych klientów. Wielu przedsiębiorców podkreśla również, jak bardzo ważna jest dla nich możliwość stałego kontrolowania przebiegu kampanii i wydatków na nią przeznaczanych. Internet spełnia te wymagania.

W roku 2005 na promocję w wyszukiwarkach polskie firmy wydały dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Co więcej, takie tempo może się utrzymać w najbliższych latach. O ile bowiem w USA 40 proc. wydatków na reklamę w internecie przeznaczane jest na poprawienie obecności firmy w wyszukiwarkach, to w Polsce liczba ta przekracza zaledwie 10 proc.

Tomasz Kozłowski

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej publikacji
Kasy fiskalne 2021
Kasy fiskalne 2021
Tylko teraz
Źródło: GP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    27 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Ekspres kapsułkowy czy ciśnieniowy – który i dla kogo sprawdzi się lepiej?

    Ostatnimi czasy picie kawy przeniosło się z kawiarni pod strzechy. Nic dziwnego więc, że wiele osób stoi przed niezwykle trudnym wyborem – jaki ekspres do domu wybrać? Wśród wielu firm i modeli łatwo się zagubić. Jednak nie obawiajcie się! Odpowiadając na kilka prostych pytań, możemy łatwo stwierdzić, jaki ekspres będzie dla nas odpowiedni.

    Firmy szukają nowych pracowników

    Firmy szukają coraz więcej nowych pracowników. Liczba ofert pracy w urzędach pracy rośnie. Jakie są przyczyny?

    Dostępność infrastruktury miejskiej dla niepełnosprawnych - raport NIK

    Dostępność infrastruktury miejskiej dla niepełnosprawnych. Z przeprowadzonej przez Delegaturę Najwyższej Izby Kontroli w Gdańsku kontroli wynika, że miasta Gdynia, Kartuzy i Tczew inwestowały w infrastrukturę miejską, jednak nie w pełni zapewniły dostęp do niej osobom z utrudnionym poruszaniem się. Analizowały potrzeby i konsultowały je z mieszkańcami, jednak nie potrafiły egzekwować właściwych rekomendacji. Każda ze zbadanych przez NIK inwestycji miała jakąś przeszkodę, utrudniającą samodzielne przemieszczanie się po mieście.

    Ilu Polaków mieszka w domach jednorodzinnych a ilu w blokach?

    Dom jednorodzinny a mieszkanie w bloku. Marzenia o wyprowadzce z bloku do domu nie są w Polsce nowością. Już dziś w domach jednorodzinnych mieszka 55% rodaków – wynika z danych Eurostatu. Problem w tym, aby decyzję o wyprowadzce podjąć świadomie.

    Nie tylko negatywne skutki pandemii? [BADANIE]

    Według co czwartego Polaka pandemia przyniosła tyle samo następstw pozytywnych, co negatywnych. Tak wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InforMonitor.

    Kooperatywy mieszkaniowe - projekt ustawy w konsultacjach

    Kooperatywy mieszkaniowe. Projekt ustawy regulujący tworzenie kooperatyw mieszkaniowych zamieszczono 22 lipca 2021 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji i skierowano do konsultacji publicznych. Jego celem jest upowszechnienie kooperatyw mieszkaniowych, a przez to zwiększenie dostępności mieszkań. W projekcie zrezygnowano niestety z propozycji ulgi podatkowej dla członków kooperatywy mieszkaniowej.

    Mieszkanie Plus znów w ogniu politycznego sporu. Co to oznacza dla najemców?

    Mieszkanie Plus - Koalicja Obywatelska domaga się zwiększenia ochrony najemców programu. Jednak objęci nią byliby także najemcy mieszkań oferowanych przez prywatne firmy i fundusze. Istnieje ryzyko, że więcej by na tym stracili niż zyskali.

    Jakie są długi spółek giełdowych w 2021 r.?

    Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, iż zmniejszyło się zadłużenie spółek notowanych na giełdzie. Ile wynosi obecnie?

    Branża opakowań rośnie dzięki e-commerce [BADANIE]

    Pomimo wzrostu cen surowców branża opakowań rośnie w rekordowym tempie. Ważnym impulsem rozwoju pozostaje e-commerce.

    Społeczne agencje najmu od 23 lipca. Kto i jak może skorzystać z SAN?

    Społeczne agencje najmu. 23 lipca 2021 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. Dzięki nowym przepisom mogą już powstawać społeczne agencje najmu (SAN) – podmioty pośredniczące między właścicielami mieszkań na wynajem i osobami, którym dochody lub sytuacja życiowa utrudniają najem mieszkania w warunkach rynkowych. Kto i jak może skorzystać na działalności SAN?

    Ważny termin dla najemców centrów handlowych

    Covidowe prolongaty umów najmu można anulować tylko do 6 sierpnia 2021 r. Co z najemcami, którzy płacili czynsze?

    Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze?

    Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze na inwestycję? Z jakich programów korzystają Polacy? Czy fotowoltaika to oszczedności?

    Jak firmy MŚP oceniają wpływ pandemii na ich branże? [BADANIE]

    Co czwarta firma MŚP uważa, że pandemia pomoże rozwinąć ich branżę, a w produkcji – co druga. Tak wynika z 8. edycji Barometru COVID-19, realizowanego przez EFL.

    Budownictwo mieszkaniowe w 2021 roku – rekordowe 6 miesięcy

    Budownictwo mieszkaniowe w 2021 roku. Pierwsze półrocze 2021 roku było dla deweloperów najlepszym półroczem w historii. Notują oni rekordową sprzedaż i budują najwięcej mieszkań. Potężny popyt na mieszkania powoduje, że chociaż deweloperzy budują najwięcej w historii, to i tak ceny mieszkań idą w górę. Bardzo prawdopodobne, że deweloperów czeka najlepszy rok w historii.

    Lokalizacja mieszkania - co warto sprawdzić przed zakupem?

    Lokalizacja mieszkania. Tak naprawdę nie ma jednej definicji dobrej lokalizacji. W zależności od naszych potrzeb, miejsca pracy, etapu życia, na którym się znajdujemy czy jego stylu, sami możemy zdefiniować, czym jest tak naprawdę dobra lokalizacja. Nie ma jednego rozwiązania. Zupełnie inne potrzeby będą miały rodziny z małymi dziećmi, inne – ludzie już dojrzali, a jeszcze inne młodzi single. Jest jednak kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę. Czym się kierować, szukając idealnego miejsca do zamieszkania?

    Domy do 70 m2 bez pozwolenia na budowę - założenia projektu

    Domy do 70 m2 bez pozwolenia na budowę. W Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo budowlane oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, którego celem ma być umożliwienie budowy budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2 (do 90 m2 powierzchni użytkowej) bez konieczności uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę (ale w procedurze zgłoszenia), bez konieczności ustanawiania kierownika budowy oraz prowadzenia dziennika budowy. Nowe przepisy mają wejść w życie w IV kwartale 2021 roku.

    Zmiana pozwolenia na budowę po 19 września 2020 r. - skutki

    Zmiana pozwolenia na budowę. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego udzielił wyjaśnień odnośnie stosowania dotychczasowych przepisów Prawa budowlanego (obowiązujących przed nowelizacją, która weszła w życie 19 września 2020 r.) w zakresie zmiany pozwolenia na budowę.

    Kompleksowa informacja o wyrobach budowlanych

    Główny Urząd Nadzoru Budowlanego zaprasza do odwiedzenia nowej strony internetowej Punktu kontaktowego do spraw wyrobów budowlanych pod adresem punkt-kontaktowy.gunb.gov.pl. Jak zadać pytanie?

    E-commerce wpływa na rozwój transakcji bezgotówkowych

    Co sprawia, że rynek płatności bezgotówkowych stale rośnie? Odpowiedź jest prosta: e-commerce.

    Audyt energetyczny przedsiębiorstwa - kto i jak powinien go przeprowadzić?

    Audyt energetyczny przedsiębiorstwa to procedura mającą na celu przeprowadzenie szczegółowych i potwierdzonych obliczeń dotyczących przedsięwzięć realizowanych na terytorium Polski, służących poprawie efektywności energetycznej oraz dostarczenie informacji o potencjalnych oszczędnościach energii osiągniętych w wyniku ich realizacji. Kto ma obowiązek przeprowadzić audyt energetyczny przedsiębiorstwa? Jaki jest zakres i termin tego audytu i jakie obowiązki informacyjne ciążą na obowiązanych przedsiębiorcach? Jakie kary grożą za brak audytu energetycznego przedsiębiorstwa?

    Tomasz Sętowski: W Polsce jest boom na sztukę [PODCAST]

    Czy pandemia zachwiała rynkiem dóbr luksusowych? Jak wygląda sytuacja na rynku dzieł sztuki? Czy Polacy chętnie w nią inwestują? W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl), malarz Tomasz Sętowski wyjaśnia te kwestie i tłumaczy dlaczego udział w aukcjach młodej sztuki to dobry pomysł na inwestycje. Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

    Branża turystyczna - długi i obawa przed lockdownem

    Branża turystyczna wciąż z długami obawia się kolejnego lockdownu. Przed wyjazdem na wakacje sprawdź organizatora wycieczki. Czy grozi mu opadłość?

    Nowa polityka klimatyczna UE (Fit for 55) to wyższe ceny energii

    Komisja Europejska przyjęła pakiet Fit for 55, aby dostosować politykę unijną do obniżenia emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55 proc. do 2030 roku w porównaniu z poziomami z 1990 roku. Efektem zmian w polityce klimatycznej UE będzie dalszy wzrost cen energii. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego dla najuboższych gospodarstw unijnych koszty emisji w transporcie i budynkach wzrosną średnio o 4,3 proc., w Polsce – aż o 14,3 proc. – Ceny wzrosną tym bardziej, im wolniej i bardziej ospale będziemy prowadzić transformację energetyczną – ocenia Izabela Zygmunt, starsza analityczka ds. energii i klimatu z WiseEuropa.

    Membrana dachowa na krokwiach czy papa na pełnym deskowaniu?

    Membrana dachowa na krokwiach czy papa na pełnym deskowaniu? Ten budowlany dylemat dyskutowany był już wielokrotnie. Przede wszystkim od strony technicznej. Zagadnieniu warto jednak przyjrzeć się bliżej, także pod kątem finansowym i skalkulować rzeczywiste koszty jednego i drugiego rozwiązania. Zwłaszcza, że obecna sytuacja rynkowa zmusza do tego, by na nowo przeliczyć wydatki związane z konstrukcją dachu. Kluczowe są tu zwłaszcza dwie kwestie: rosnące ceny drewna oraz usług dekarskich.