REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy przeciwni likwidacji ryczałtów

REKLAMA

Zapowiedź wprowadzenia dwóch stawek PIT dopiero w 2009 roku, a także propozycje likwidacji opodatkowania w formie karty podatkowej i ryczałtu zostały negatywnie ocenione przez organizacje przedsiębiorców.
Zaproponowane przez Ministerstwo Finansów propozycje zmian podatkowych są niekorzystne dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz całej polskiej gospodarki –alarmuje Krajowa Izba Gospodarcza. KIG krytycznie ocenia zapowiedź likwidacji opodatkowania w formie karty podatkowej oraz ryczałtu. Przypomina, że utrzymanie i uatrakcyjnienie ryczałtowych form opodatkowania postulowano w przesłanym Ministerstwu Finansów w grudniu 2005 roku raporcie.

– W naszej ocenie większość korzystnych dla przedsiębiorców propozycji zmian podatkowych ma charakter głównie porządkujący lub niepriorytetowy z punktu widzenia ograniczenia barier rozwoju przedsiębiorczości – podkreśla Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

REKLAMA

Bez zmian systemowych

Tylko z niektórych rozwiązań przedstawionych przez resort finansów zadowolona jest Konfederacja Pracodawców Polskich (KPP).

REKLAMA

– Proponowane zmiany nie satysfakcjonują nas w pełni, choć część z nich – zwłaszcza propozycje, które spowodują uproszczenie i uporządkowanie systemu podatkowego, oceniamy pozytywnie – podkreśla Andrzej Malinowski, prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich. Uważa, że zabrakło zmian systemowych, które mogłyby stanowić silny impuls dla rozwoju przedsiębiorczości.

KPP z aprobatą przyjęła propozycje dotyczące samochodów. Umożliwienie odliczenia VAT od wszystkich samochodów wykorzystywanych w działalności gospodarczej jest od dawna postulowanym rozwiązaniem. Pozytywnie ocenia też m.in. zapowiedź odmrożenia progów podatkowych.

KPP krytycznie natomiast odnosi się do zapowiedzi wprowadzenia dwóch stawek PIT dopiero w 2009 roku. Uważa, że tak długi okres oczekiwania jest nieuzasadniony. Negatywnie ocenia również zapowiedź podniesienia akcyzy na olej opałowy i jednoczesną propozycję refundacji zwiększonych wydatków dla osób wykorzystujących to paliwo do celów grzewczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Waloryzacja progów

REKLAMA

Niektóre propozycje zmian podatkowych zyskały uznanie Business Centre Club. BCC pozytywnie ocenia m.in. zapowiedzi waloryzacji progów dochodowych w ramach obecnych stawek podatkowych, wprowadzenie ryczałtowego VAT i przywilejów dla tzw. solidnych podatników. Korzystną ocenę BCC uzyskały również propozycje zmiany zasad opodatkowania sprzedaży nieruchomości, uproszczenia amortyzacji czy walki z szarą strefą w gospodarce.

Negatywnie natomiast ocenia BCC zapowiedzi zniesienia preferencji w kosztach uzyskania przychodu w umowach zlecenia, umowach o dzieło i umowach autorskich. Powód? Podniesie to koszty przedsiębiorstw, których działalność oparta jest na tego typu umowach. Business Centre Club krytykuje zamiar wprowadzenia opodatkowania użytkowania do celów prywatnych samochodów służbowych. Uważa, że przedstawiony mechanizm będzie zachęcał do nadużyć.

Przedstawiciele BCC negatywnie odnoszą się do perspektywy powrotu do wyższych stawek akcyzy na paliwa silnikowe, a także do utworzenia czterech tzw. centrów informacji podatkowej.

Obniżka PIT

Z kolei Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan twierdzi, że barierą w przyspieszeniu wzrostu gospodarczego są obowiązujące obecnie skale w podatku dochodowym od wynagrodzeń. Należy więc obniżyć górną stawkę PIT oraz podwyższyć zryczałtowany koszt uzyskania przychodu z pracy i ewentualnie kwotę wolną od podatku.

W opinii PKPP Lewiatan, niezwykle istotne jest także zmniejszenie kosztów obsługi podatków.


Krzysztof Tomaszewski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA