REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uczestnik musi być bezpieczny

REKLAMA

Organizatorzy imprez masowych, sportowych czy kulturalnych muszą uzyskać zezwolenie od władz samorządowych na ich przeprowadzenie. Wcześniej są zobowiązani spełnić wiele wymagań, które zagwarantują bezpieczeństwo uczestników imprezy.
W Polsce każdego dnia odbywa się co najmniej kilkaset imprez masowych, zarówno sportowych, jak i kulturalnych, np. koncertów. Jeżeli nie są organizowane w obiektach, przeznaczonych do tego typu imprez, np. teatrach – organizator musi spełnić wiele wymagań, aby uzyskać zgodę na ich przeprowadzenie. Wymagania te określa ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych, która wskazuje standardy techniczne dla obiektów oraz środki bezpieczeństwa, jakie musi zagwarantować organizator.
Wymogi dotyczące obiektu

REKLAMA

Obowiązkiem organizatora jest przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa uczestników imprezy. W tym celu obiekt musi spełnić wszelkie wymagania wynikające z prawa budowlanego, sanitarnego czy ochrony przeciwpożarowej. W szczególności w obiekcie, w którym odbywa się impreza, muszą być wyznaczone m.in. drogi ewakuacyjne, a także drogi umożliwiające dojazd pojazdom służb ratowniczych i policji.

REKLAMA

Na miejscu powinien być zabezpieczony sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze niezbędne przy zabezpieczeniu działań ratowniczo-gaśniczych. Obowiązkiem organizatora jest również zapewnienie obecności służb porządkowych wyposażonych w środki łączności. Ich liczba uzależniona jest od liczby uczestników imprezy. W tym przypadku przyjmuje się przelicznik – co najmniej 10 porządkowych na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie, i co najmniej 1 porządkowy na każde następne 100 osób. W przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą odpowiednio 15 porządkowych na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 porządkowych na każde następne 100 osób.

Organizator musi spełnić wiele wymagań, aby uzyskać zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej.

Obowiązkiem organizatora imprezy masowej jest też udostępnienie uczestnikom regulaminu obiektu lub regulaminu imprezy, a także uzgodnienie z właściwym miejscowo komendantem powiatowym (miejskim) Państwowej Straży Pożarnej szczegółowych zasad postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w obiekcie, w którym planuje się rozpoczęcie imprezy.

Potrzebne zezwolenie

REKLAMA

Nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy organizator powinien wystąpić do wójta, burmistrza albo prezydenta miasta, właściwego ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy, z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej. Do wniosku zobowiązany jest dołączyć wiele dokumentów, m.in. opinie policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego i inspektora sanitarnego, regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy, terminarz imprez (program imprezy) oraz polisę ubezpieczeniową.

Organizator – również nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem imprezy – powinien przekazać – właściwym ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy – komendantom powiatowym (miejskim) Policji i Państwowej Straży Pożarnej, terenowemu inspektorowi sanitarnemu oraz kierownikowi pogotowia ratunkowego informacje, w tym m.in. graficzny plan obiektu lub terenu (wraz z opisem), dróg ewakuacyjnych, lokalizacji hydrantów. Należy również dołączyć informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, liczbie i rozmieszczeniu służb porządkowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ubezpieczenia

Organizator imprezy masowej ma obowiązek ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny. Odpowiedzialność za szkody obejmie także te szkody, które poniosły straże i służby w trakcie akcji porządkowej. Polisę ubezpieczeniową należy dołączyć do wniosku o wydanie zezwolenia na organizację imprezy.


Tomasz Pietryga
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA