REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze na informatyzację przedsiębiorstw

REKLAMA

12 września mija kolejny termin składania wniosków o dotacje z PHARE 2003 - Technologie Informatyczne dla Przedsiębiorstw. Małe i średnie firmy z siedmiu województw mają szanse na dofinansowanie usług doradczych związanych z informatyzacją - nawet do 10 tys. euro.
Z programu Technologie Informatyczne dla Przedsiębiorstw mogą być finansowane m.in.: audyt technologiczny, doradztwo w negocjacjach związanych z nabywaniem sprzętu i oprogramowania, wsparcie i pomoc techniczna dotycząca wdrażanych rozwiązań, tworzenie w przedsiębiorstwie działu do spraw technologii informatycznych, doradztwo w wyborze narzędzi informatycznych ulepszających zarządzanie.

Dofinansowaniu podlegają wyłącznie usługi doradcze, świadczone przez kwalifikowanych wykonawców usług, czyli firmy doradcze akredytowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) do realizacji działań tego programu (lista akredytowanych wykonawców jest dostępna pod adresem http://www.parp.gov.pl). Dofinansowane nie będą czynności typowo techniczne, związane z wdrożeniem i obsługą danego narzędzia informatycznego (np. instalacja i konfiguracja oprogramowania, sprzętu), a także szkolenia.

Jakie wsparcie

Wsparcie na indywidualne projekty nie może być niższe od 500 euro i przekraczać 10 tys. euro. Poza tym nie może przekraczać 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Za takie uznaje się koszty, jeśli spełniają następujące warunki:

• są kosztami niezbędnymi do realizacji projektu, zostaną uwzględnione w umowie wsparcia, są zgodne z zasadami gospodarki finansowej opartej na zasadach bilansowych,
• zostały poniesione przez beneficjentów w okresie przewidzianym na realizację przedsięwzięcia,
• zostały wykazane w ewidencji lub dokumentacji podatkowej beneficjenta w sposób umożliwiający ich identyfikację oraz weryfikację,
• odpowiadają stawkom rynkowym.

Wszystkie koszty muszą być rzeczywiście poniesione, opisane w raporcie finansowym oraz potwierdzone przez dokumenty: kopie faktur od wykonawców usług, kopie przelewów lub wyciągów bankowych potwierdzające dokonanie zapłaty. Muszą być też potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy.

Najpierw umowa

Realizacja działań może rozpocząć się dopiero po podpisaniu umowy wsparcia. Proces rozpatrywania wniosków trwa około 68 dni od wyznaczonego terminu ich składania. Okres, w którym projekt będzie realizowany, nie może być dłuższy niż 8 miesięcy. Wszystkie działania muszą być zakończone do 31 maja 2006 r.

Przedsiębiorca otrzymuje dofinansowanie po przedstawieniu i zatwierdzeniu końcowego raportu finansowego i technicznego. Może też uzyskać wcześniej zaliczkę – 50 proc. przyznanego wsparcia, którą zabezpiecza się wekslem. Wypłacana jest na ustanowiony specjalnie do tego celu rachunek.

Środki na program

Województwa, w których realizowany jest Program Technologie Informatyczne dla Przedsiębiorstw i wysokość budżetów w euro:

kujawsko-pomorskie 272 000
łódzkie 134 000
mazowieckie 533 000
podkarpackie 235 000
pomorskie 105 000
warmińsko-mazurskie 240 000
wielkopolskie 480 000

Gdzie i kiedy składać wnioski

Wnioski można składać: 12 września, 14 października, 19 grudnia 2005 r. i 30 stycznia 2006 r. – do godz. 15.00. w regionalnej instytucji finansującej właściwej dla siedziby wnioskodawcy (adresy na stronie PARP: www.parp.gov.pl).
Teresa Siudem
Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA