REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzrosła sprzedaż piwa w Polsce

REKLAMA

Sprzedaż piwa w Polsce w I kwartale 2005 roku wzrosła o 4,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku i wyniosła 5,66 mln hektolitrów - poinformowali przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.
"W I kwartale mieliśmy tendencję wzrostową. Utrzymanie pozytywnego trendu pokazuje, że polski konsument nadal jest zainteresowany piwem" - powiedział Nico Nusmeier, prezes Grupy Żywiec, na konferencji prasowej.

W pierwszym kwartale 2004 roku sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 5,42 mln hektolitrów. W całym zeszłym roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1,43 proc., do 26,8 mln hl. "Gdyby w tym roku udało się osiągnąć 3 proc., byłoby optymistycznie. Wszystko ponadto byłoby szczególnie zadowalające" - powiedziała Danuta Gut, dyrektor generalny ZPPP.

Udział w rynku piwa członków ZPPP i browarów raportujących wynosi 90 proc. Liderem wzrostu była Kompania Piwowarska, która zanotowała blisko 20-proc. wzrost sprzedaży. Sprzedaż w I kwartale wyniosła 2,05 mln hl. KP szacuje swój udział w rynku na 37,2-proc.

"Odpowiadamy na zapotrzebowanie konsumenta i trafiamy w jego potrzeby. Realizujemy też konsekwentnie plany na rzecz konkretnych marek" - ocenia Karl Lippert, dyrektor generalny KP. Lippert dodał, że w zeszłym roku Kompania zwiększała sprzedaż do hoteli i restauracji, chcąc poprawić swoją pozycję w tym segmencie. W marcu zakończył się rok obrachunkowy Kompanii Piwowarskiej.

W ciągu 12 miesięcy sprzedaż firmy wyniosła 10,3 mln hl. 7-proc. wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku zanotował Carlsberg. Sprzedaż wyniosła w tym czasie 772.000 hl wobec 718.000 hl. Spółka szacuje swój udział w rynku na ok. 15 proc.

"Ważne, by nasz wzrost był wyższy niż wzrost branży. Zależy nam na tym, by nasze marki rosły kosztem konkurencji" - powiedział dziennikarzom Marcin Piróg, prezes Carlsberga, dodając, że wzrost sprzedaży przekłada się na wyniki finansowe firmy.

Szczegółów dotyczących sprzedaży w I kwartale nie podała Grupa Żywiec. Prezes Nico Nusmeier ocenił, że spółce trudno jest porównywać dane za I kwartał tego roku z danymi za I kwartał 2004 r., który był dla firmy wyjątkowo dobry.

"W I kwartale tego roku rozwój wolumenowy nie był łatwy. Jednak pod względem finansowym był to okres zadowalający - dały tu o sobie znać m.in. efekty integracji z Brau Union Polska" - powiedział Nusmeier.

O 2 proc. zwiększył sprzedaż w okresie styczeń-marzec Browar Belgia. Wyniosła ona 204 tys. hl. "Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo zahamowana została tendencja spadkowa z III i IV kwartału 2004 roku" - powiedziała Zofia Kurek reprezentująca Browar Belgia.
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA