REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzrosła sprzedaż piwa w Polsce

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Sprzedaż piwa w Polsce w I kwartale 2005 roku wzrosła o 4,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku i wyniosła 5,66 mln hektolitrów - poinformowali przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.
"W I kwartale mieliśmy tendencję wzrostową. Utrzymanie pozytywnego trendu pokazuje, że polski konsument nadal jest zainteresowany piwem" - powiedział Nico Nusmeier, prezes Grupy Żywiec, na konferencji prasowej.

W pierwszym kwartale 2004 roku sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 5,42 mln hektolitrów. W całym zeszłym roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1,43 proc., do 26,8 mln hl. "Gdyby w tym roku udało się osiągnąć 3 proc., byłoby optymistycznie. Wszystko ponadto byłoby szczególnie zadowalające" - powiedziała Danuta Gut, dyrektor generalny ZPPP.

Udział w rynku piwa członków ZPPP i browarów raportujących wynosi 90 proc. Liderem wzrostu była Kompania Piwowarska, która zanotowała blisko 20-proc. wzrost sprzedaży. Sprzedaż w I kwartale wyniosła 2,05 mln hl. KP szacuje swój udział w rynku na 37,2-proc.

"Odpowiadamy na zapotrzebowanie konsumenta i trafiamy w jego potrzeby. Realizujemy też konsekwentnie plany na rzecz konkretnych marek" - ocenia Karl Lippert, dyrektor generalny KP. Lippert dodał, że w zeszłym roku Kompania zwiększała sprzedaż do hoteli i restauracji, chcąc poprawić swoją pozycję w tym segmencie. W marcu zakończył się rok obrachunkowy Kompanii Piwowarskiej.

W ciągu 12 miesięcy sprzedaż firmy wyniosła 10,3 mln hl. 7-proc. wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku zanotował Carlsberg. Sprzedaż wyniosła w tym czasie 772.000 hl wobec 718.000 hl. Spółka szacuje swój udział w rynku na ok. 15 proc.

"Ważne, by nasz wzrost był wyższy niż wzrost branży. Zależy nam na tym, by nasze marki rosły kosztem konkurencji" - powiedział dziennikarzom Marcin Piróg, prezes Carlsberga, dodając, że wzrost sprzedaży przekłada się na wyniki finansowe firmy.

Szczegółów dotyczących sprzedaży w I kwartale nie podała Grupa Żywiec. Prezes Nico Nusmeier ocenił, że spółce trudno jest porównywać dane za I kwartał tego roku z danymi za I kwartał 2004 r., który był dla firmy wyjątkowo dobry.

"W I kwartale tego roku rozwój wolumenowy nie był łatwy. Jednak pod względem finansowym był to okres zadowalający - dały tu o sobie znać m.in. efekty integracji z Brau Union Polska" - powiedział Nusmeier.

O 2 proc. zwiększył sprzedaż w okresie styczeń-marzec Browar Belgia. Wyniosła ona 204 tys. hl. "Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo zahamowana została tendencja spadkowa z III i IV kwartału 2004 roku" - powiedziała Zofia Kurek reprezentująca Browar Belgia.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA