REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzrosła sprzedaż piwa w Polsce

REKLAMA

Sprzedaż piwa w Polsce w I kwartale 2005 roku wzrosła o 4,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku i wyniosła 5,66 mln hektolitrów - poinformowali przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.
"W I kwartale mieliśmy tendencję wzrostową. Utrzymanie pozytywnego trendu pokazuje, że polski konsument nadal jest zainteresowany piwem" - powiedział Nico Nusmeier, prezes Grupy Żywiec, na konferencji prasowej.

W pierwszym kwartale 2004 roku sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 5,42 mln hektolitrów. W całym zeszłym roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1,43 proc., do 26,8 mln hl. "Gdyby w tym roku udało się osiągnąć 3 proc., byłoby optymistycznie. Wszystko ponadto byłoby szczególnie zadowalające" - powiedziała Danuta Gut, dyrektor generalny ZPPP.

Udział w rynku piwa członków ZPPP i browarów raportujących wynosi 90 proc. Liderem wzrostu była Kompania Piwowarska, która zanotowała blisko 20-proc. wzrost sprzedaży. Sprzedaż w I kwartale wyniosła 2,05 mln hl. KP szacuje swój udział w rynku na 37,2-proc.

"Odpowiadamy na zapotrzebowanie konsumenta i trafiamy w jego potrzeby. Realizujemy też konsekwentnie plany na rzecz konkretnych marek" - ocenia Karl Lippert, dyrektor generalny KP. Lippert dodał, że w zeszłym roku Kompania zwiększała sprzedaż do hoteli i restauracji, chcąc poprawić swoją pozycję w tym segmencie. W marcu zakończył się rok obrachunkowy Kompanii Piwowarskiej.

W ciągu 12 miesięcy sprzedaż firmy wyniosła 10,3 mln hl. 7-proc. wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku zanotował Carlsberg. Sprzedaż wyniosła w tym czasie 772.000 hl wobec 718.000 hl. Spółka szacuje swój udział w rynku na ok. 15 proc.

"Ważne, by nasz wzrost był wyższy niż wzrost branży. Zależy nam na tym, by nasze marki rosły kosztem konkurencji" - powiedział dziennikarzom Marcin Piróg, prezes Carlsberga, dodając, że wzrost sprzedaży przekłada się na wyniki finansowe firmy.

Szczegółów dotyczących sprzedaży w I kwartale nie podała Grupa Żywiec. Prezes Nico Nusmeier ocenił, że spółce trudno jest porównywać dane za I kwartał tego roku z danymi za I kwartał 2004 r., który był dla firmy wyjątkowo dobry.

"W I kwartale tego roku rozwój wolumenowy nie był łatwy. Jednak pod względem finansowym był to okres zadowalający - dały tu o sobie znać m.in. efekty integracji z Brau Union Polska" - powiedział Nusmeier.

O 2 proc. zwiększył sprzedaż w okresie styczeń-marzec Browar Belgia. Wyniosła ona 204 tys. hl. "Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo zahamowana została tendencja spadkowa z III i IV kwartału 2004 roku" - powiedziała Zofia Kurek reprezentująca Browar Belgia.
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
"Umowa z Mercosurem korzystna dla Polski" Jest jeden warunek [WYWIAD]

Jak Polska może stać się liderem wzrostu gospodarczego w Europie? Czy płaca minimalna zabija klasę średnią? Czy umowa z Mercosurem jest zagrożeniem, a może szansą dla Polski? Czy Polska zyska na prezydenturze Trumpa i niestabilnym świecie? Gość Infor.pl - prof. Marcin Piątkowski.

Architekci nowej ery pracy. Zmiana paradygmatu roli działu HR w organizacji

Sztuczna inteligencja wkrótce zmieni to, jak żyjemy, spędzamy wolny czas, a już na pewno to, jak pracujemy. Warto zadać sobie pytanie, kto w erze AI będzie kierował organizacjami i zapewni, że funkcjonowanie pracowników stanie się lepsze niż dotychczas? Odpowiedzią są działy HR. W erze, gdy pracownicy oczekują od firm większego zaangażowania w kwestie społeczne, dział HR powinien wrócić do swoich korzeni i położyć większy nacisk na słowo human, stając się tym samym strażnikiem ludzkości poprzez działania koncentrujące się w równym stopniu na człowieku, jak i na biznesie. Jednak te poczynania należy zacząć od siebie.

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców. Wielkimi krokami nadchodzi Europejski Akt o Dostępności (European Accessibility Act – EAA), który zacznie obowiązywać już od czerwca 2025 roku. Dyrektywa drastycznie zmieni sposób funkcjonowania produktów w przestrzeni cyfrowej.

ZUS: 1,4 mln przedsiębiorców z ulgami w ramach wakacji składkowych

Ponad 1,6 mln przedsiębiorców złożyło wnioski o zwolnienie z obowiązku opłacenia składek za wskazany miesiąc. Chodzi o wakacje składkowe. ZUS poinformował, że do tej pory przyznano już 1,4 mln ulg. Informacje o tym widnieją na profilach płatnika na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

REKLAMA

Jakie benefity dla pracowników oferują najczęściej małe i średnie firmy?

Ubezpieczenie na życie, spotkania integracyjne i prywatna opieka medyczna to trzy najczęstsze benefity oferowane pracownikom w sektorze MŚP. Choć ponad 90% firm w tej kategorii zapewnia świadczenia pozapłacowe, ich zakres wciąż odbiega od tego, co oferują duże przedsiębiorstwa. Jakie benefity są dostępne dla zatrudnionych w małych i średnich firmach?

Każda podwyżka najniższej krajowej to nowa fala bankructw. Teraz wypadają z rynku te, dla których ciężarem były ubiegłoroczne. Ile upadnie przez wzrost płacy minimalnej 2025 przekonamy się za rok

Przedsiębiorcy uważają, że tak dynamiczne podwyżki płacy minimalnej są na dłuższą metę zabójcze dla gospodarki. Tempa nie wytrzymują mikro i małe firmy, które przez trzy dekady były motorem napędowym polskiej gospodarki. Upadają i lada moment pociągną za sobą te większe i całe branże.

Co przyniesie rok 2025 w branży TSL?

Rok 2025 będzie przełomowy dla sektora transportu, spedycji i logistyki, przynosząc szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych. Nowe regulacje celne, wdrożenie innowacyjnych technologii oraz rosnące wymagania środowiskowe zmuszą firmy do adaptacji, by pozostały konkurencyjne w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Szablon raportu ESG z omówieniem. Darmowy przewodnik dla MŚP

Darmowa publikacja dla małych i średnich przedsiębiorstw jest już gotowa. Można pobrać szablon raportu ESG z omówieniem. Rzecznik MŚP wspiera przedsiębiorców w raportowaniu niefinansowym.

REKLAMA

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany?

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany? Prezes Związku Pracodawców BCC Łukasz Bernatowicz wskazał, kiedy kwestia niedziel handlowych będzie mogła zostać uregulowana na nowo.

Nowość na stronie Rzecznika MŚP. 2 nowe zakładki

Na stronie internetowej Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw pojawiła się nowość - zakładka "Dla przedsiębiorcy" oraz "ESG". Celem zakładek jest dostarczenie mikro, małym i średnim firmom niezbędnych narzędzi oraz wiedzy, które pomogą im efektywniej prowadzić działalność oraz sprostać dynamicznie zmieniającym się wymaganiom rynku.

REKLAMA