REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PHARE 2000: program wykorzystany prawie w 100 proc.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Z programu PHARE, realizowanego w trakcie ostatnich dwóch lat przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Ministerstwo Gospodarki i Pracy, skorzystało ponad 9 tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw.
Wykorzystano prawie 100 proc. przydzielonych w ramach PHARE 2000 środków.
Firmy – beneficjenci programu, otrzymały wsparcie finansowe na inwestycje i usługi doradcze na łączną kwotę ponad 284 mln złotych, natomiast 15 tys. pracowników skorzystało ze szkoleń podnoszących ich kwalifikacje zawodowe.
– Bez doświadczeń PHARE i innych programów przedakcesyjnych znacznie trudniej byłoby nam wdrażać nowe programy operacyjne w okresie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej – powiedziała podczas wczorajszej konferencji podsumowującej realizację programu PHARE 2000 Krystyna Gurbiel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy.

Jak powiedział Mirosław Marek, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w ramach programu PHARE 2000 Spójność Społeczno-Gospodarcza (SSG) realizowanego w trzech obszarach: rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, rozwój zasobów ludzkich oraz projekty rozbudowy sieci infrastrukturalnej, do ostatecznych beneficjentów trafiło prawie 600 mln złotych. PHARE 2000 SSG był realizowany w 5 województwach: podlaskim, podkarpackim, lubelskim, warmińsko-mazurskim i śląskim.

Oprócz tego na terenie całego kraju działały cztery programy dotacji na usługi doradcze dla małych i średnich firm w ramach PHARE 2000 Krajowy Rozwój MSP oraz Krajowe Instrumenty Rozwoju Eksportu, których łączny budżet wynosił 96 mln zł. W sektorze MSP większość funduszy pomocowych (74 proc. łącznych dotacji inwestycyjnych) trafiło do małych firm zatrudniających do 50 osób. Najbardziej aktywnymi odbiorcami unijnych funduszy okazały się firmy przetwórstwa przemysłowego, w dalszej kolejności była to branża usług w zakresie handlu hurtowego i detalicznego oraz sektor naprawy pojazdów mechanicznych.

Znaczna część projektów inwestycyjnych została zrealizowana w sektorze transportowym i budowlanym. 60 proc. dotacji zostało wykorzystanych na zakup maszyn produkcyjnych, 14 proc. – na zakup środków transportu, zaś 9 proc. na kupno sprzętu komputerowego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA