REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Takiej popularności, lub jak młodzi mówią „hype’u” na AI nikt się nie spodziewał jeszcze rok temu. O ChatGPT i OpenAI, które za nim stoi, słyszeli chyba już wszyscy, którzy przeglądają internet. Najwięcej mówi się w tym kontekście o zagrożeniach związanych z likwidacją miejsc pracy, “świadomością” maszyn, przejmowaniem danych i opcją zagłady świata.
Rosnące stopy procentowe, wysoka inflacja i wolne tempo wzrostu gospodarczego uderzają w inwestycje w Internet Rzeczy. Nie ma znaczenia szerokość geograficzna, każdy region boryka się z tymi samymi wyzwaniami. Jak podają eksperci, wysokie koszty pieniądza najbardziej uderzają w rynek europejski. Co to oznacza w praktyce?
Presja rosnących wynagrodzeń, rekrutacja pracowników to obszary, które zarządzający firmami IT postrzegają jako najtrudniejsze dla swojej działalności w 2023 r. Dla co czwartego respondenta kluczowe będzie zmniejszenie rotacji w zespole i efektywne pozyskiwanie nowych pracowników.
Cyfrowa transformacja z roku na rok nabiera coraz większego tempa. Mimo nienajlepszej koniunktury gospodarczej, firmy i instytucje na całym świecie nie zamierzają przerywać swojej cyfrowej podróży i planują kolejne inwestycje.
REKLAMA
Jaki będzie 2023 w branży data centers? Ze względu na panujące trendy i geopolitykę w ciągu najbliższych 12 miesięcy możemy spodziewać się wzrostu wartości rynku i weryfikacji działalności starszych serwerowni bez certyfikacji. W centrum uwagi znajdą się: przetwarzanie brzegowe, redukcja śladu węglowego, kolokacja i bezpieczeństwo danych w kontekście kryzysu energetycznego.
Wg ekspertów specjalizujących się w merchandisingu, tylko co trzeci produkt (29 proc.) znajduje się tam, gdzie chce producent. Image Recognition - technologia rozpoznawania obrazu – to innowacyjny sposób na stałą kontrolę standardu ekspozycyjnego, określonego w umowie między producentem a właścicielem sklepu.
Handel w sieci nadal jest rynkiem przyszłości, który skutecznie wpisuje się w potrzeby e-konsumentów. Już teraz stanowi uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży, a w wielu aspektach nawet ją wyprzedza. Jak wynika z badania „Narzędzia i wtyczki w e-commerce 2022”, ponad 80% sklepów internetowych w Polsce sięga po rozwiązania technologiczne, wspierające handel online. 14% planuje natomiast digitalizację procesów sprzedażowych.
Można dziś odnieść wrażenie, że niemal w każdej dziedzinie życia dzieje się rewolucja. Nie inaczej jest w przypadku edukacji. Do czego więc należy dążyć w sferze edukacyjno-rozwojowej? Jakie trendy będą królować w 2023 roku?
REKLAMA
Jak wynika z najnowszego raportu komórki ONZ, jeżeli chodzi o innowacyjność, od lat stoimy w miejscu. W najnowszej edycji za 2022 r. Polska zajęła 38. miejsce na 132 sklasyfikowane kraje. To kolejny rok z rzędu, gdy zamykamy czwartą dziesiątkę prestiżowego rankingu GII.
Polacy nie chcą plastiku — tak wynika z najnowszego sondażu Ekobarometr. Badanie IBRIS wskazuje, że 90% Polaków jest za wprowadzeniem systemu kaucyjnego, umożliwiającego i promującego zwracanie pustych opakowań po napojach.
Prawie 5 mld EUR na działania B+R, efektywność energetyczną czy technologie dostępne już w tym roku
Powstanie kopia kwantowego komputera działającego na Uniwersytecie Technicznym Chalmersa, która umożliwi przedsiębiorstwom, a także innym naukowcom dostęp do kwantowych obliczeń. Do korzystania z maszyny nie będzie potrzebna specjalistyczna wiedza - informuje uczelnia.
Monitoring parametrów, precyzyjne pomiary oraz dbałość o każdy detal produktu. Gwarancja sukcesu w branży biotechnologicznej wymaga kompleksowego podejścia do produkcji, tym bardziej że przedsiębiorstwa każdego dnia stawiają czoła nowym wyzwaniom i muszą na nie reagować. Przyczyna tkwi zarówno w globalizacji produkcji, jak i jej złożoności.
REKLAMA