Kategorie

Paliwo, Eksploatacja

Zimą, na stacjach paliw jest dostępne paliwo zimowe o obniżonych temperaturach mętnienia i blokowania filtra. Dotyczy to zarówno oleju napędowego, jak i benzyny. Jednak paliwa zimowe mogą przegrać walkę z naprawdę srogim mrozem. Okazuje się, że w Polsce dostępne jest również paliwo "arktyczne".
Wtrysk paliwa jest sposobem dostarczenia paliwa do silnika spalinowego - tak można to określić ogólnie rzecz ujmując. W silnikach wysokoprężnych stosuje się układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa, natomiast w silnikach o zapłonie iskrowym (zasilane benzyną, CNG, LPG, etanolem itp.) sprawa ma się nieco inaczej.
Auta, jak każda rzecz, zużywa się podczas eksploatacji. Jeśli jednak samochód służy nam jedynie do sezonowych przejażdżek lub wypadów na weekend, nie oznacza to, że nie wymaga dbałości i systematycznej kontroli jego stanu technicznego.
Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu - jedna z głównych zasad ecodrivingu - może dawać mizerne efekty, gdy nasze auto jest niesprawne. Żeby jeździć ekonomicznie i ekologicznie trzeba o samochód zadbać. Dawno nie serwisowane hamulce, brudny filtr powietrza, a nawet niedopompowane koła mogą negatywnie wpłynąć na spalanie.
W poradniku tym przedstawimy całą charakterystykę i obsługę gaźnika Pierburg 2E2 w Volkswagenie MK2. Poniżej znajduje się opis poszczególnych czynności serwisowych w gaźniku Volkswagena Golfa drugiej generacji.
Mazda zdobyła nagrodę Fleet World Honours’ Innovation za technologię Skyactiv. Wręczona została ona 11 maja 2011 w Królewskim Klubie Samochodowym na londyńskiej ulicy Pall Mall.
Coraz więcej mówi się nie tylko w Polsce o biopaliwach. Benzyna E10 i biodiesel pojawiają się na coraz większej ilości stacji i kuszą niższa ceną. Tylko czy biopaliwa są bezpieczne, czy nie zniszczą silnika naszego auta i czy tankowanie biopaliw pozwala odciążyć nasz portfel?
Bezobsługowe stacje paliw są dla jednych dobrodziejstwem, ponieważ mają najniższe ceny paliw, innych odstraszają koniecznością obsługi dystrybutorów i automatów, pobierających należność za zatankowane paliwo. Jak korzystać z samoobsługowych stacji benzynowych?
Zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym każde bez wyjątku paliwo, używane do zasilania silników pojazdów mechanicznych, musi być opodatkowane. Paliwa, nabywane w legalnie działających stacjach paliw są opodatkowane podatkiem akcyzowym.
W przypadku napędu pojazdów, pod pojęciem paliw alternatywnego rozumiemy wszystkie substancje ciekłe lub gazowe, zastępujące tradycyjne produkty ropopochodne, takie jak benzyny i oleje napędowe.
Od czasu, gdy ceny ropy naftowej zaczęły lawinowo rosnąć, użytkownicy samochodów a także domorośli wynalazcy oraz poważne laboratoria naukowo-badawcze głowią się, jak obniżyć koszty eksploatacji pojazdów. Jednym z prostszych rozwiązań stało się przejście z paliw płynnych na gazowe.
Jak ważny jest stan wtryskiwaczy nie trzeba nikomu tłumaczyć. W artykule tym pokażemy jak samemu skontrolować wtryskiwacze w Maździe 323. Cała operacja nie jest trudna i warto przeprowadzić ją samemu.
Zdarzyło Ci się zatankować do baku więcej niż ma on pojemności? To wcale nie musi oznaczać, że dystrybutor na stacji benzynowej kłamie i ktoś próbuje nas naciągnąć. Teoretycznie i praktycznie możliwe jest zatankowanie więcej niż bak ma pojemności.
Silniki większości pojazdów produkowanych w krajach europejskich przed pół wiekiem i wcześniej, były dostosowane do paliw o innych właściwościach, niż stosowane obecnie. Dotyczy to głównie silników z zapłonem iskrowym.
Jak zły sen prześladuje wielu kierowców myśl o tym, że silnik w ich oldtimerze nie da się uruchomić, gdy wystygnie podczas dłuższego postoju, zwłaszcza na mrozie.
Aby sprawdzić, czy naprawy i regulacje zapłonu, gaźnika lub wtryskiwaczy przyniosły spodziewane efekty w postaci oszczędności paliwa, wcale nie trzeba czekać, aż wypali się całe paliwo ze zbiornika. Można zastosować zbiornik zastępczy o bardzo małej pojemności.
Na stacjach benzynowych, w marketach motoryzacyjnych, ale i w internecie znajdziemy dziesiątki, jak nie setki, preparatów „uszlachetniających” paliwo. Ich wytwórcy obiecują, że specyfiki usuwają szkodliwe osady, zakonserwują elementy ruchome, a nawet usuną wodę. Ale czy w przypadku każdego silnika wolno je stosować?
Benzyna 98-oktanowa jest często nawet o złotówkę droższa niż popularna 95. Co daje jej tankowanie? Czy nasze auto będzie miało lepsze osiągi, spadnie spalanie? A może to tylko bezsensowne wydawanie pieniędzy?
Zmieniaj bieg na wyższy tak wcześnie, jak to możliwe i bezpieczne dla silnika – to jedna z głównych zasad ekojazdy. W praktyce oznacza to, że jednostkę napędową należy rozkręcać do 2500 obr./min w przypadku silnika benzynowego lub 2000 obr./min w dieslu. To optymalny moment na zmianę biegu.
Naturalną konsekwencją postępu w konstrukcji silników spalinowych jest zmiana zadań stawianych zasilającym ich paliwom. Oto, jakie paliwa powinno stosować się do samochodów zabytkowych.
Pomiar ilości pobieranego przez silnik powietrza ma ogromne znaczenie dla doboru odpowiedniej dawki paliwa. We współczesnych silnikach spalinowych tę odpowiedzialną rolę spełnia czujnik przepływu, zwany przepływomierzem.
Niskie, zimowe temperatury stawiają podwyższone wymagania wielu materiałom eksploatacyjnym, stosowanym w samochodach. By silnik pracował w jak najbardziej optymalnych warunkach, w okresie zimowym stosowane jest specjalne paliwo.
Termin przydatności do użycia zależy od rodzaju paliwa. Przechowywane w dobrych warunkach może się nadawać do użytku nawet po dwóch latach.
Zasada jest prosta: im nowsze auto, tym poważniejsze konsekwencje pomyłki. Najbezpieczniej nie uruchamiać silnika i prosić o odessanie go jeszcze na stacji benzynowej
Pompa paliwa jest jednym z elementów układu paliwowego. Zapewnia paliwo niezbędne do pracy silnika. Wymiana pompy, przy odpowiednim przygotowaniu, jest niezwykle prosta.
Ogniwa paliwowe to być może przyszłość samochodów elektrycznych. Są przyjazne środowisku, a w przypadku ogniw wodorowo-tlenowych, jedynym produktem ich pracy jest woda. Przybliżamy, jak działa takie ogniwo.
Samodzielna wymiana filtr paliwa nie należy do trudnych, a pozwala dodatkowo zaoszczędzić czas potrzebny na oczekiwanie w serwisie i pieniądze, które byśmy na to wydali.
Trzylitrowy, czyli podręczny kanister na paliwo kosztuje w przeciętnym markecie kilkadziesiąt złotych. Może się przydać, o ile nie będzie z plastiku.
Uważa się, że zwiększanie mocy silnika jest zabiegiem kosztownym, pracochłonnym, wymagającym sporej wiedzy teoretycznej oraz dostępu do wielu narzędzi i urządzeń warsztatowych. Tymczasem na zwiększeniu mocy silnika można  oszczędzić sporo pieniędzy.
Dziwny hałas, bądź charakterystyczne wycie, dochodzące z okolic tylnego rzędu siedzeń może świadczyć o zbliżającym się końcu pompy paliwowej.
Podjeżdżasz na stację benzynową i znów zastanawiasz się po której stronie jest wlew paliwa? Odpowiedź poniżej - przyda się na pewno osobom często zmieniającym samochód.
Ceny paliw rosną nieprzerwanie i nie zanosi się na to, że w najbliższej przyszłości spadną. Dobrze jest więc zacząć jeździć bardziej oszczędnie.