Kategorie

Ochrona praw autorskich

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zgodnie z treścią art. 4 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej (dalej u.d.i.p). można wymienić katalog podmiotów obowiązanych do udostępniania obywatelom informacji publicznej.
W społecznym ujęciu Internet wydaje się "ziemią niczyją" gdzie ochrona prawna jest mocno iluzoryczna. Stąd masowość kradzieży intelektualnej do niedawna pozostającej na dobrą sprawę bez echa. Ostatnio (zwłaszcza w zakresie dziennikarstwa internetowego) twórcy coraz częściej sięgają do instrumentów ochrony prawnej broniąc własnej własności intelektualnej.
Problematyka tzw. linkowania jest problematyką, z którą coraz częściej mamy do czynienia. Czy prawo autorskie zakazuje linkowania, czy też na nie zezwala?
Problematyka kodów źródłowych coraz częściej pojawia się w kontekście prawa autorskiego. Czy tworząc na zamówienie np. System Zarządzania Treścią winno się również przekazać kod źródłowy jeśli nie wynika to z umowy? Aby przedstawić kwestie związane z kodem źródłowym należy przede wszystkich pokrótce scharakteryzować kod źródłowy.
Prosta informacja prasowa, jako jeden z typów utworów nie korzystających z ochrony praw autorskich wymyka się jednoznacznym definicjom. Posiłkować należy się w tym wypadku orzecznictwem sądów i zwyczajem.
To, co najczęściej kojarzy się z promocją czy reklamą danego produktu, to krótkie, acz treściwe i wpadające w pamięć hasło całej kampanii czy też pojedyncze hasło promocyjne. Właściwe hasło może przybliżyć dany produkt, spowodować iż produkt będziemy lepiej kojarzyć itp.Wymyślenie hasła promocyjnego, które będzie charakteryzowało całą kampanię czy też pojedynczą działalność promocyjną, to niezwykle trudne zadanie.