REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Korespondencja, Korespondencja mailowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

E-mail czy rozmowa

Niezależnie od sposobu, w jaki korzysta się z poczty elektronicznej, nie powinno się wysyłać e-maila, jeśli bardziej adekwatna forma przekazu informacji okaże się rozmowa przez telefon lub osobiste spotkanie.

Gdy postanowimy napisać maila

Wydawać by się mogło, że najważniejsza w e-mailu jest treść wiadomości. W rzeczywistości przed przystąpieniem do jej napisania konieczne jest jeszcze podjecie pewnych czynności przygotowawczych. Przede wszystkim należy zastanowić się, czy na pewno poczta elektroniczna będzie najlepsza formą przekazu danej informacji.

Zasady redagowania pism

Umiejętność redagowania pism przydaje się nie tylko w relacjach z potencjalnym klientem czy partnerem biznesowym, ale także w korespondencji firmowej.

Reklama zawarta w mailu na tle aktualnych wydarzeń

Skuteczność ofert reklamowych wysłanych pocztą elektroniczną można zwiększyć nawiązując do aktualnych wydarzeń. Pokazując tym samym, że Twoja oferta może znaleźć praktyczne zastosowanie i sprawdzić się w konkretnej sytuacji.

REKLAMA

Jak zdobyć zaufanie klienta wysyłając ofertę e-mailem?

Korzystając z sieci możemy dotrzeć do nieograniczonej liczby potencjalnych partnerów firmy. Jest to jednak dopiero pierwszy krok w budowaniu sieci odbiorców. Aby zwiększyć grono swoich klientów warto jest poświęcić uwagę na dokładne przygotowanie oferty biznesowej.

Komunikację e-mailową wspomoże Skype

W przypadku gdy klient Twojej firmy woli komunikować się za pomocą sieci do utrzymania ciągłego kontaktu nie wystarczą same e-maile. Warto jest zatem korzystać z takich narzędzi jak Skype czy Gadu-Gadu.

Rozmowa telefoniczna zamiast e-maila

Za pomocą poczty elektronicznej szybko i wygodnie możemy przekazywać informacje. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze jest to najlepszy sposób komunikowania się z kontrahentem. Istnieją bowiem sytuacje, kiedy lepiej jest zadzwonić i zaprosić partnera biznesowego na spotkanie.

Wstęp jako główna część e-maila

Dobrze przemyślany wstęp wiadomości zwiększy prawdopodobieństwo, że wysłany mail zainteresuje odbiorcę i zostanie on przeczytany do końca. Dlatego warto jest poświęcić szczególną uwagę pierwszym zdaniom, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę adresata.

REKLAMA

Jak uniknąć błędów w korespondencji elektronicznej?

Wysyłanie maili często jest głównym narzędziem pracy pracownika biurowego. Zaledwie kilka podstawowych zasad pomogą uniknąć najczęściej popełnianych błędów w korespondencji elektronicznej.

Zasady redagowania maili

Aby treść wiadomości była czytelna należy pamiętać o jednej prostej zasadzie - nikt nie lubi czytać długich maili. Istnieją zatem proste sposoby, które pomogą nam tak zredagować nawet bardzo długą wiadomość, żeby przy jej czytaniu odbiorca się nie zmęczył.

Zasady skutecznej korespondencji

Kształtowanie wizerunku firmy to proces, który nie zawsze kończy się sukcesem. Z reguły stosowane są różnego rodzaju działania promocyjne, które mają sprawić, że to właśnie my a nie konkurencja zostaniemy zauważeni i umocnimy swoją pozycję na rynku. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że jednym ze skuteczniejszych sposobów kreowania wizerunku jest umiejętne prowadzenie korespondencji handlowej.

Podpis w korespondencji handlowej

Równie ważny jak właściwe zaadresowanie pisma, jest podpis składany pod zwrotem kończącym list przy zachowaniu czterech odstępów. Jeżeli korespondencja nie jest zbyt obszerna wskazane jest podpisywanie listów odręcznie.

Zwroty grzecznościowe w korespondencji

W każdej korespondencji stosujemy zwroty grzecznościowe. Te rozpoczynające list, zazwyczaj umieszczone są pod adresem z podwójnym odstępem, jeżeli nie umieściliśmy wcześniej znaków powoławczych. W przeciwnym razie zwrot grzecznościowy znajdzie się pod znakami z tym samym odstępem.

Mail do przełożonego

Jak powinno redagować się maile do swojego przełożonego? Czy mogą mieć one formę mniej formalną?

REKLAMA