REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja "Nowe możliwości restrukturyzacji przedsiębiorstw w 2017 r."

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.
Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.
Konferencja
Konferencja "Nowe możliwości restrukturyzacji przedsiębiorstw w 2017 r." /Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy do udziału w konferencji "Nowe możliwości restrukturyzacji przedsiębiorstw w 2017 r.", która odbędzie się w dniach 7-8 marca 2017 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących przeprowadzania procesów restrukturyzacyjnych skutkuje znacznym zwiększeniem szans na zachowanie przedsiębiorstwa w sytuacji niewypłacalność  bądź zagrożenia niewypłacalności dłużnika poprzez wprowadzenie skutecznych instrumentów pozwalających na przeprowadzenie restrukturyzacji przedsiębiorstwa dłużnika w celu zapobieżenia jego likwidacji. Kontynuacja działalności przedsiębiorstwa dłużnika pozwala na zachowanie miejsc pracy, możliwość nieprzerwanego realizowania kontraktów oraz przywrócenie rentowności prowadzonej działalności gospodarczej.

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy na konferencję na której specjaliści Russell Bedford omówią korzyści oraz zagrożenia dla biznesu na tle nowego prawa restrukturyzacyjnego oraz upadłościowego. Restrukturyzacja w oparciu o przepisy prawa handlowego i bilansowego.

Spotkanie praktyków z zakresu restrukturyzacji będzie szansą na znalezienie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób procesy restrukturyzacji wspierają organizację i jej pracowników i dlaczego warto inwestować w ich profesjonalne wdrożenie.

Nowa restrukturyzacja zostanie omówiona w oparciu o przepisy prawa handlowego i bilansowego.

REKLAMA

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

PROGRAM KONFERENCJI

Dzień 1: Nowe prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe przedsiębiorstw, upadłość konsumencka po nowelizacji.

1. Nowa odsłona prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego w Polsce :

  • możliwości nowego prawa restrukturyzacyjnego dla odzyskania rentowności przedsiębiorstwa,
  • podstawy otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego,
  • nowe przesłanki wszczęcia postępowania upadłościowego,
  • zbieg postępowania restrukturyzacyjnego i upadłościowego,
  • rola planu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji przedsiębiorstwa

2. Rodzaje postępowań restrukturyzacyjnych, różnice, korzyści i ich skutki:

  • prawidłowy wybór postępowania restrukturyzacyjnego,
  • zastosowanie wybranych postepowań restrukturyzacyjnych w praktyce i ich skutki,
  • postępowanie restrukturyzacyjne a postępowanie sanacyjne,

3. Propozycje układowe w postępowaniu restrukturyzacyjnym:

  • konstruowanie i składanie propozycji układowych,
  • zatwierdzenie i skutki układu,
  • zmiana i uchylenie układu,
  • układ częściowy,

4. Uczestnicy postępowania restrukturyzacyjnego :

  • wpływ dłużnika na powodzenie postępowania restrukturyzacyjnego,
  • wpływ wierzycieli na przebieg postępowania restrukturyzacyjnego,
  • ustawowa ochrona praw wierzycieli,

5. Bezskuteczne czynności dłużnika w celu pokrzywdzenia wierzycieli

  • działanie z pokrzywdzeniem wierzycieli,
  • nieważność oraz bezskuteczność czynności,
  • skutki działań niedozwolonych,
  • odpowiedzialność za działania z pokrzywdzeniem wierzycieli,

7. Upadłość konsumencka

  • przesłanki ogłoszenie upadłości osoby fizycznej,
  • umorzenie zobowiązań wynikających z prowadzonej działalności gospodarczej,
  • sytuacja upadłego w trakcie postępowania upadłościowego ,
  • plan spłaty wierzycieli i umorzenie zobowiązań,

8. Nowe wymogi dotyczące dokumentacji finansowej w zakresie procedury restrukturyzacyjnej

  • Cash Flow a faktyczna zdolność finansowa przedsiębiorstwa,
  • wyłączenie zobowiązań,
  • zaciąganie nowych zobowiązań,
  • sprawozdanie finansowe oraz wycena zobowiązań

9. Aspekty podatkowe i bilansowe związane z restrukturyzacją

  • korzyści podatkowe związane z restrukturyzacją zobowiązań przedsiębiorstwa
  • Aspekty bilansowe prezentacji kapitałów własnych, zobowiązań i rezerw
  • konwersja zobowiązań na kapitał
  • współczynniki wypłacalności a zdolność kredytowa

Dzień 2: Restrukturyzacja przedsiębiorstwa w oparciu o przepisy prawa handlowego i bilansowego – podwyższenia kapitałów, podziały i połączenia podmiotów

1. Podwyższenia kapitałów własnych w spółkach kapitałowych i osobowych

  • konwersja zobowiązań na kapitał
  • aporty przedsiębiorstwa i zorganizowanych części przedsiębiorstwa (ZCP)
  • konsekwencje podatkowe i bilansowe aportów – możliwe przeszacowania

2. Poprawa kondycji finansowej przedsiębiorstwa poprzez podział podmiotu

  • alokacja zobowiązań do innego podmiotu
  • ograniczenie odpowiedzialności za długi
  • przeszacowanie majątku przy podziale przez wydzielenie

3. Możliwe działania w zakresie fuzji i przejęć a korzyści podatkowe i bilansowe dla przedsiębiorstwa i właścicieli

  • zakup udziałów a zakup przedsiębiorstwa
  • wycena przedsiębiorstwa dla celów bilansowych, podatkowych oraz określenia parytetu wymiany
  • rozliczenie połączenia i podziału podmiotów metodą nabycia i metodą łączenia udziałów

4. Możliwe działania optymalizacyjne w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw

  • przeszacowanie wartości aktywów dla celów podatkowych
  • wycena i amortyzacja znaków towarowych
  • klauzula obejścia prawa podatkowego a działania restrukturyzacyjne

5. Nowe możliwości pozyskania finansowania działalności i pozyskania kapitału

  • finansowanie kapitałem dłużnym
  • emisja obligacji i obligacji zamiennych na akcje
  • wykorzystanie alternatywnych funduszy inwestycyjnych w działalności

6. Podsumowanie. Restrukturyzacja – wyzwania i możliwości

  • nowe formy prowadzenia działalności gospodarczej
  • ZAFI / AFI – bezterminowe zwolnienie podmiotowe z podatku dochodowego od osób prawnych

Więcej szczegółów na stronie poświęconej konferencji: Nowe możliwości restrukturyzacji przedsiębiorstw w 2017 r.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie 2025 r. i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [checklista] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

REKLAMA

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA