REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Assistance i IT – wzajemna współpraca

Assistance i IT – wzajemna współpraca
Assistance i IT – wzajemna współpraca

REKLAMA

REKLAMA

Nowe technologie, które niemal codziennie pojawiają się na światowym rynku, nieustannie wpływają na jego kształt. Rolą IT w firmach assistance stało się więc wsparcie działalności w kilku kluczowych obszarach: realizacji pomocy, rozwoju oferty i prowadzeniu analiz, decydujących o kierunku działalności całej firmy.

Potencjał biznesowy

REKLAMA

Świadczenie usług assistance na rzecz klientów indywidualnych jest działalnością wymagającą specjalistycznych kompetencji i zaplecza technologicznego. Na jakość pomocy, z której korzystają ubezpieczeni, mają wpływ rozwiązania teleinformatyczne, w tym kanały komunikacyjne z rozbudowaną siecią podwykonawców i klientami instytucjonalnymi. Dzięki sprawnej wymianie informacji ze wszystkimi elementami w tym procesie, możliwe jest zapewnienie klientowi pomocy dopasowanej do jego potrzeb, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje. W oparciu o sprawnie działające zaplecze firmy assistance ubezpieczyciele, banki i firmy leasingowe mogą ulepszać swoją ofertę, gwarantując np. 30 minutowy czas dojazdu pomocy drogowej w razie problemów podczas podróży.

REKLAMA

Rozwój technologii konsumenckich, chociażby wzrost popularności telefonów komórkowych, dodatkowo ułatwia realizację pomocy, jak również zwiększa jej dostępność. Pozwalają one nie tylko połączyć się z centrum operacyjnym firmy assistance wprost z miejsca zdarzenia. Umożliwiają także szybkie zlokalizowanie ubezpieczonego oparciu o wbudowaną technologię GPS, ewentualnie za pomocą komórkowych stacji bazowych BTS. Coraz większe możliwości aparatów pozwalają również na instalację dodatkowych aplikacji. Dzięki nim użytkownik może wybierać potrzebną usługę spośród świadczeń pomocowych, przysługujących mu w ramach wszystkich jego ubezpieczeń, przeglądając menu w swoim telefonie.

Dowiedz się także: Kradzież samochodu finansowanego poprzez leasing – i co dalej

Popularyzacja nowych technologii stwarza firmom assistance możliwości rozwoju oferty, jak i stawia przed nimi nowe wyzwania.

Przykładowo w dobie coraz łatwiejszego dostępu do Internetu, klienci mają możliwość radzenia sobie z wyzwaniami, których rozwiązywanie było do tej pory domeną świadczeń pomocowych. Możliwość wyszukania przez specjalistę assistance najbliższej restauracji, lekarza, czy hotelu nie stanowi już tak dużej wartości dodanej jak dawniej. Choć pomoc w tego typu sprawach to tylko niewielki wycinek możliwości, jakie daje assistance, to w tym obszarze wyróżnikiem profesjonalnych usługodawców jest wciąż gwarancja jakości i czasu realizacji. Dzięki nim klient ma pewność, że asystor wskaże mu np. sprawdzonego lekarza i zrobi to szybko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

IT kluczem do rozwoju branży assistance

Przy obecnym zaawansowaniu technologicznym rozwiązań biznesowych, jak i konsumenckich, dział IT w firmie assistance zaangażowany jest we wszystkie kluczowe procesy, w tym tworzenie nowych produktów i wdrażanie nowych kontraktów. Specjaliści IT uczestniczą w pracach koncepcyjnych, wspierając rozwój pionierskich ofert na miarę najnowszych osiągnięć technologicznych. Dzieje się tak dlatego, że w branży assistance większość ofert tworzy się z myślą o konkretnym partnerze biznesowym tj. firmie ubezpieczeniowej, banku, firmie leasingowej ale także np. dostawcy energii elektrycznej. Jednak o przebiegu współpracy z każdą z tych firm decyduje również poziom ich zaawansowania technologicznego. Niekiedy zdarza się, że możliwości partnerów biznesowych są niewystarczające do wdrożenia nowoczesnego produktu. Wielokrotnie firmy assistance są stroną, która skłania ich do inwestycji w swoje zaplecze IT, pozwalające na obsługę klientów na najwyższym poziomie. 

Polecamy: Zakup samochodów oraz paliwa a prawo do odliczenia VAT 2012

Autor: Jerzy Badowski Dyrektor Departamentu IT Inter Partner Assistance Polska S.A.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA