REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Assistance i IT – wzajemna współpraca

Subskrybuj nas na Youtube
Assistance i IT – wzajemna współpraca
Assistance i IT – wzajemna współpraca

REKLAMA

REKLAMA

Nowe technologie, które niemal codziennie pojawiają się na światowym rynku, nieustannie wpływają na jego kształt. Rolą IT w firmach assistance stało się więc wsparcie działalności w kilku kluczowych obszarach: realizacji pomocy, rozwoju oferty i prowadzeniu analiz, decydujących o kierunku działalności całej firmy.

Potencjał biznesowy

Świadczenie usług assistance na rzecz klientów indywidualnych jest działalnością wymagającą specjalistycznych kompetencji i zaplecza technologicznego. Na jakość pomocy, z której korzystają ubezpieczeni, mają wpływ rozwiązania teleinformatyczne, w tym kanały komunikacyjne z rozbudowaną siecią podwykonawców i klientami instytucjonalnymi. Dzięki sprawnej wymianie informacji ze wszystkimi elementami w tym procesie, możliwe jest zapewnienie klientowi pomocy dopasowanej do jego potrzeb, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje. W oparciu o sprawnie działające zaplecze firmy assistance ubezpieczyciele, banki i firmy leasingowe mogą ulepszać swoją ofertę, gwarantując np. 30 minutowy czas dojazdu pomocy drogowej w razie problemów podczas podróży.

REKLAMA

Rozwój technologii konsumenckich, chociażby wzrost popularności telefonów komórkowych, dodatkowo ułatwia realizację pomocy, jak również zwiększa jej dostępność. Pozwalają one nie tylko połączyć się z centrum operacyjnym firmy assistance wprost z miejsca zdarzenia. Umożliwiają także szybkie zlokalizowanie ubezpieczonego oparciu o wbudowaną technologię GPS, ewentualnie za pomocą komórkowych stacji bazowych BTS. Coraz większe możliwości aparatów pozwalają również na instalację dodatkowych aplikacji. Dzięki nim użytkownik może wybierać potrzebną usługę spośród świadczeń pomocowych, przysługujących mu w ramach wszystkich jego ubezpieczeń, przeglądając menu w swoim telefonie.

Dowiedz się także: Kradzież samochodu finansowanego poprzez leasing – i co dalej

Popularyzacja nowych technologii stwarza firmom assistance możliwości rozwoju oferty, jak i stawia przed nimi nowe wyzwania.

Przykładowo w dobie coraz łatwiejszego dostępu do Internetu, klienci mają możliwość radzenia sobie z wyzwaniami, których rozwiązywanie było do tej pory domeną świadczeń pomocowych. Możliwość wyszukania przez specjalistę assistance najbliższej restauracji, lekarza, czy hotelu nie stanowi już tak dużej wartości dodanej jak dawniej. Choć pomoc w tego typu sprawach to tylko niewielki wycinek możliwości, jakie daje assistance, to w tym obszarze wyróżnikiem profesjonalnych usługodawców jest wciąż gwarancja jakości i czasu realizacji. Dzięki nim klient ma pewność, że asystor wskaże mu np. sprawdzonego lekarza i zrobi to szybko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

IT kluczem do rozwoju branży assistance

Przy obecnym zaawansowaniu technologicznym rozwiązań biznesowych, jak i konsumenckich, dział IT w firmie assistance zaangażowany jest we wszystkie kluczowe procesy, w tym tworzenie nowych produktów i wdrażanie nowych kontraktów. Specjaliści IT uczestniczą w pracach koncepcyjnych, wspierając rozwój pionierskich ofert na miarę najnowszych osiągnięć technologicznych. Dzieje się tak dlatego, że w branży assistance większość ofert tworzy się z myślą o konkretnym partnerze biznesowym tj. firmie ubezpieczeniowej, banku, firmie leasingowej ale także np. dostawcy energii elektrycznej. Jednak o przebiegu współpracy z każdą z tych firm decyduje również poziom ich zaawansowania technologicznego. Niekiedy zdarza się, że możliwości partnerów biznesowych są niewystarczające do wdrożenia nowoczesnego produktu. Wielokrotnie firmy assistance są stroną, która skłania ich do inwestycji w swoje zaplecze IT, pozwalające na obsługę klientów na najwyższym poziomie. 

Polecamy: Zakup samochodów oraz paliwa a prawo do odliczenia VAT 2012

Autor: Jerzy Badowski Dyrektor Departamentu IT Inter Partner Assistance Polska S.A.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA