REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kto może dostać dofinansowanie w ramach Działania 8.2?

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Aby otrzymać dofinansowanie w ramach Działania 8.2 należy spełnić pewne warunki. Jakie to warunki?

O dofinansowanie w ramach Działania 8.2. PO IG mogą starać się mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa, które spełniają łącznie następujące warunki:

REKLAMA


1. prowadzą działalność gospodarczą i mają swoją siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a gdy jest to osoba fizyczna - ma adres zamieszkania na terytorium RP;


2. dokonują inwestycji;


3. realizują umowy o współpracy z co najmniej 2 innymi przedsiębiorcami, przy czym umowy te określają warunki i zakres współpracy w ramach wspólnych procesów biznesowych oraz wzajemne prawa i obowiązki przedsiębiorców;


4. planują rozpoczęcie lub rozwój współpracy z przedsiębiorcami, o których mowa w pkt 3, w oparciu o rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B;
złożyły wniosek o udzielenie wsparcia przed rozpoczęciem realizacji projektu;

Dalszy ciąg materiału pod wideo


5. zobowiążą się do utrzymania trwałości projektu, w szczególności przez utrzymanie inwestycji objętej wsparciem w województwie, w którym została zrealizowana przez okres co najmniej 3 lat od dnia zakończenia realizacji projektu.


Dla potrzeb ustalenia wielkości przedsiębiorstwa w Działaniu PO IG 8.2. stosuje się definicję Komisji Europejskiej, która w kalkulacji uwzględnia powiązania kapitałowe i osobowe z innymi przedsiębiorstwami działającymi na pokrewnych rynkach.


Zobacz: Swoboda przedsiębiorczości a swoboda świadczenia usług w UE


Na czym polega procedura oceny wniosku?

 
Wniosek o dofinansowanie przechodzi następujące etapy oceny:


- ocenę formalną


- ocenę merytoryczną obligatoryjną


- ocenę merytoryczną fakultatywną.


Ocena formalna


1.
dokonują jej Regionalne Instytucje Finansujące


2.
przeprowadzana jest metodą „zerojedynkową”


3.
w przypadku, gdy wniosek zawiera uchybienia formalne możliwe do uzupełnienia lub poprawy (tj. niemające zasadniczego charakteru) Wnioskodawca otrzymuje wezwanie do ich usunięcia (ma na to 5 dni roboczych od doręczenia)


4.
konkretne uchybienia poprawiać można tylko raz - gdy poprawki nie zostaną  wprowadzone lub uzupełnione prawidłowo, wniosek zostaje odrzucony


Ocena merytoryczna


1. podlegają jej tylko wnioski, które przeszły ocenę formalną


2. przeprowadza ją Komisja Konkursowa


3.
Wnioskodawca informowany jest pisemnie o przekazaniu jego wniosku do oceny merytorycznej


4.
ocena merytoryczna składa się z 2 etapów:


- ocena merytoryczna obligatoryjna -> system „zero-jedynkowy”, wniosek musi spełnić wszystkie kryteria oceny merytorycznej obligatoryjnej - jeśli nie, zostaje odrzucony (Wnioskodawca otrzymuje pisemne uzasadnienie)


- ocena merytoryczna fakultatywna -> poddawane jej są wnioski, które przeszły ocenę obligatoryjną (Wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o tym, że została ona rozpoczęta), ocena w systemie punktowym


Do dofinansowania rekomendowane są projekty, które jednocześnie:


1.
spełniają wszystkie kryteria oceny merytorycznej obligatoryjnej,


2.
uzyskały co najmniej 40 punktów w ocenie merytorycznej fakultatywnej,

3. osiągnęły próg minimalny finalnej liczby punktów, w kolejności wynikającej z uzyskanej finalnej liczby punktów (malejąco od najwyższej liczby punktów do najniższej).


Próg minimalny finalnej liczby punktów ustalany jest po zakończeniu oceny wszystkich wniosków o dofinansowanie poprzez zestawienie kwoty środków przeznaczonej na dany konkurs (zawartej w ogłoszeniu o konkursie) z wynikami oceny merytorycznej fakultatywnej.

 
Zobacz: Jak obronić się przed Europejskim Nakazem Zapłaty

 

 Jakie wydatki można pokryć ze środków pochodzących z dotacji w ramach 8.2?


Każdy wydatek, aby zyskać status wydatku kwalifikowanego (można go pokryć ze środków dotacji) musi spełnić następujące warunki:


1. jest niezbędny dla realizacji projektu (dla każdego wydatku potrzebne jest szczegółowe uzasadnienie, odnoszące się do istoty projektu),


2. nie został poniesiony przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.


W Działaniu PO IG 8.2 można uzyskać dofinansowanie do następujących grup wydatków:


1. wartości niematerialne i prawne - patenty, licencje, know - how, nieopatentowana wiedza techniczna (w szczególności oprogramowanie niezbędne do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B),


2. nowe środki trwałe z wyjątkiem nieruchomości,


3. usługi informatyczne i techniczne związane z instalacją infrastruktury technicznej i oprogramowania tworzonego rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B,

REKLAMA


4. raty spłat wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, poniesione przez korzystającego do dnia zakończenia realizacji projektu, do wysokości ich wartości początkowej z dnia zawarcia umowy leasingu prowadzącego do przeniesienia własności, z wyłączeniem leasingu zwrotnego albo spłatę wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, należnej z tytułu umowy leasingu prowadzącego do przeniesienia własności, z wyłączeniem leasingu zwrotnego,


5. analizy przygotowawcze oraz usługi doradcze o charakterze informatycznym, technicznym, wdrożeniowym, prawnym i inne usługi eksperckie związane z projektem, w szczególności w zakresie reinżynierii procesów biznesowych, reorganizacji przedsiębiorstw, wydzielania funkcji, wydzielania zadań oraz tworzenia wirtualnych przedsiębiorstw, świadczone przez doradców zewnętrznych, przy czym usługi te nie mogą stanowić elementu stałej lub okresowej działalności gospodarczej przedsiębiorcy lub być związane z bieżącymi wydatkami operacyjnymi,


6. działania informacyjne o udziale finansowym środków budżetu Unii Europejskiej w realizowanym projekcie objętym wsparciem,


7. obsługa instrumentów zabezpieczających realizację umowy o udzielenie wsparcia, określonych w umowie o udzielenie wsparcia,


8. koszty związane z otwarciem i prowadzeniem przez beneficjenta odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym, przeznaczonych do obsługi projektu lub płatności zaliczkowych,


9. szkolenia specjalistyczne niezbędne do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B dla osób zaangażowanych w realizację projektu objętego wsparciem, do wysokości nieprzekraczającej 10% całkowitych wydatków kwalifikowanych.


Zobacz: Nieuczciwa reklama firmy, produktu, usługi


Co zyskuje firma, która wdroży system B2B?


Wdrożenie platformy B2B wiąże się z wieloma korzyściami. Najważniejszą z nich jest oszczędność czasu, który w przypadku współpracowania z wieloma partnerami biznesowymi jest bardzo istotny. Pozwala także na oszczędność pieniędzy wynikającą z prowadzenia rozsądnej i usystematyzowanej gospodarki magazynowej. Bardzo istotną korzyścią płynącą z wdrożenia platformy B2B jest usprawnienie komunikacji z klientami - platforma nie tylko pozwala na sprawny kontakt z klientem, ale także daje możliwość odpowiedniego pogrupowania swoich kontrahentów, indywidualizując kontakt z nimi.


Jakie funkcjonalności posiada platforma B2B?

REKLAMA


Platformy B2B pozwalają na wdrożenie szeregu funkcjonalności, które pozwolą na dostosowanie systemu do naszych potrzeb. Jednym z nich jest integracja z programem magazynowo - sprzedażowym, która pozwala na kontrolę stanów magazynowych i pełne zautomatyzowanie procesu zamówień i sprzedaży, kontrolę stanów magazynowych i pełną automatyzację procesu zamówień i sprzedaży. Równie duże korzyści daje integracja z systemami ERP i finansowo-księgowymi firm, która zdecydowanie upraszcza i skraca proces składania i realizacji zamówień, a także pozwala na zarządzanie dokumentami finansowymi Szczególnie istotnym atrybutem platform jest możliwość tworzenia grup rabatowych i zindywidualizowanego zarządzania promocjami.


Rozbudowany CRM pozwala z kolei na zarządzanie w prosty sposób kontaktami z kontrahentami poprzez różnorodne narzędzia, jak np.: baza klientów, terminarz spotkań, szczegółowa historia kontaktów, powiadomienia czy notatki.


Zobacz: Ograniczenie przywilejów pracowniczych


Jaki model platformy będzie najlepszy dla mojej firmy?


Wśród platform B2B wyróżniamy kilka gatunków - największą popularnością cieszą się modele: sprzedażowe i aukcyjno - przetargowe.


1. Pierwszy typ to pewnego rodzaju sklep internetowy, ograniczający listę dostawców do firm, z którymi współpracuje stale. Polecamy go firmom o rozbudowanej strukturze organizacyjnej, funkcjonującej na szerokim obszarze geograficznym i posiadającym wielu kontrahentów lub wiele filii. To model skierowany do przedsiębiorstw współpracujących z wieloma kontrahentami lub dokonujących zamówień różnorodnych dóbr.


2. Drugi model - aukcyjno-przetargowy to aukcje między dostawcami, umożliwiające porównanie cen za oferowane przez nie produkty lub usługi. Model ten w pełni dostosowuje się potrzeb użytkownika poprzez dobranie typu negocjacji do przedmiotu aukcji. Skierowany jest do osób współpracujących z mniejszą liczbą kontrahentów, ale starających się znaleźć najlepszą możliwą opcję transakcji. Obecnie najczęściej stosuje się modele mieszane, umożliwiające sprostanie różnorodnym potrzebom rynkowym.


Czy firma, która decyduje się na wdrożenie odnotowuje realne zyski?


Tak. Platforma B2B ułatwia firmom wymianę informacji, ale przede wszystkim usprawnia sprzedaż automatyzując proces składania i realizowania zamówień hurtowych. Umożliwia to zmniejszenie liczby osób zaangażowanych w proces. Pozwala ona na sprawne prowadzenie transakcji na odległość, oszczędzając czas i pieniądze. Obniżenie kosztów zachodzi przede wszystkim dzięki rozsądnie planowanej gospodarce magazynowej. Pozwala także ona zastąpienie tradycyjnych metod komunikowania, co również znacząco obniża koszty. Możliwość składania zamówień 7 dni w tygodniu przez całą dobę pozwala na zwiększenie liczby zamówień, a indywidualizacja promocji buduje lojalność wobec producenta. Ponadto stosowanie platformy umożliwia bardziej racjonalne planowanie budżetu i ułatwia kontrolę wydatków.

 
Zobacz: Dyrektywa tytoniowa może spowodować bankructwa małych sklepów

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA