REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy mikroblogi to szansa na promocję firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Twitter i jego polski odpowiednik Blip otworzyły przed przedsiębiorstwami zupełnie nowe możliwości. O ile większość serwisów e-marketingowych służy wyłącznie promocji usług i produktów, mikroblog to oprócz tego także doskonałe narzędzie do nawiązania aktywnego kontaktu z klientami.

 

REKLAMA

Budowanie wizerunku marki oraz działania marketingowe poprzez mikroblogging nie jest już wyłącznie domeną amerykańskich i azjatyckich korporacji. Ze względu na rosnącą liczbę użytkowników mikroblogów oraz stosunkowo dużą moc ich oddziaływania, warto starannie przemyśleć strategię założenia i prowadzenia konta.

O mikroblogach dla początkujących

Mikroblog jest dość szczególnym rodzajem dziennika internetowego. Od innych blogów wyróżnia go możliwość dodania niedługiego wpisu o ograniczonej ilości znaków. Do takiej jednozdaniowej zwykle treści można załączyć zdjęcia czy klipy dźwiękowe lub filmowe. Wiodącą ideą funkcjonowania mikroblogów jest przekazywanie (wszystkim użytkownikom lub grupie wyselekcjonowanych odbiorców) informacji o aktualnie wykonywanych czynnościach, przemyśleniach czy planach. Szybka i prosta interakcja między użytkownikami to jedna z największych zalet mikrobloga.

Najpopularniejszym mikroblogiem jest oczywiście Twitter uruchomiony w czerwcu 2006 roku. Następnie twitteropodobne portale zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu (w Polsce m.in. Blip, Spinacz.pl, Pinger, Flaker).

Opcje dla firm na mikroblogu

Jako system łatwy w obsłudze i darmowe narzędzie biznesowe, mikroblogi przyciągają wiele przedsiębiorstw. Właściwie na tym opiera się ich potęga. Firma powinna tak kierować swoimi działaniami, aby informacja była widoczna dla sporej grupy użytkowników. Dobrze jest na samym początku przystąpić do grup tematycznych związanych z własną działalnością branżową. W ten sposób, oprócz śledzenia cennych informacji o konkurencji oraz jej sposobach funkcjonowania na Twitterze, pozyskuje się nowych klientów oraz potencjalnych partnerów biznesowych. Najważniejsze to znaleźć swój target, aby informacje zamieszczane na mikroblogu nie trafiały w próżnię (celem zwiększenia oglądalności „tweetów”, można wykupić reklamę lub je rozsądnie otagować).

Po wpisaniu w wyszukiwarkę kluczowych słów dla swojej branży i odszukaniu osób o podobnych zainteresowaniach, warto nawiązać z nimi długotrwałe i spójne relacje. Już na tym etapie zaczyna się branding - budowanie wizerunku swojej marki.

Co dalej?

Po zbudowaniu fundamentu pod działania marketingowe można przystąpić do działań właściwych. W dobrym guście jest dzielenie się przydatnymi informacjami z potencjalnym klientem lub partnerem biznesowym. Aby wyrobić sobie opinię pomocnego, doświadczonego „kolegi” z branży lub wiarygodnego, przyjaznego klientom przedsiębiorstwa, warto proponować przydatne rozwiązania osobom, które napotykają na jakieś problemy (wklejając linki do użytecznych artykułów lub filmów na witrynie firmy, można zwiększyć na niej ruch).

Jeśli firma organizuje dni otwarte, pikniki, konferencje, szkolenia, warsztaty czy seminaria, powinna zamieścić informacje, gdzie, kiedy i w jaki sposób można wziąć w nich udział. Opatrzenie takich wiadomości filmikami lub zdjęciami tylko zwiększy atrakcyjność komunikatu.

Należy pamiętać o tym, by nie stosować zbyt nachalnej reklamy. Zamiast wysyłania tekstów reklamowych, lepiej skupić się na dobrych kontaktach z innymi użytkownikami oraz ciągłej interakcji. Oferowanie „followsom” różnych promocji, rabatów czy próbek pomoże zacieśnić z nimi więzi.

Złoto dla odważnych

Wielu uważa, że korzystanie z Twittera i Blipa to marketing dla odważnych. Na tym obszarze kluczem do sukcesu jest po prostu otwartość na krytykę. Owszem, mikroblog daje użytkownikowi opcję usuwania nieprzychylnych komentarzy. Warto jednak zaryzykować, by uczynić z nich atut. Jeśli firma przyjmuje skargi niezadowolonych klientów na otwartym forum, ma szansę odnieść się w taki sposób do wad swoich usług i produktów, aby „wyjść na plus”.

 

Dzięki uczciwemu przyznaniu się do błędu, zaproponowaniu najlepszych rozwiązań lub zmodyfikowaniu własnej oferty wedle oczekiwań oceniających, firma zyskuje bardzo dużo. Zresztą wiedza na temat własnych niedociągnięć jest dla niej doskonałą motywacją do podjęcia udoskonaleń i usprawnień.

Monitorowanie

Monitorowanie opinii publicznej dzięki Twitterowi czy Blipowi sprzyja każdemu przedsięwzięciu. Mikroblogi są doskonałym obszarem, na którym konsumenci mówiąc o marce i dyskutując na temat usług, produktów oraz wprowadzanych uaktualnień, dają firmie dość zróżnicowany obraz pojmowania marki. Mając do niego dostęp, łatwiej wdrażać zmiany, które zbliżą firmę do ideału.

Przykładowe efektywne działania firm na Twitterze

Pewna firma linii lotniczych, by nawiązać dobre relacje z klientami, udostępnia im swój nieformalny kanał. Dzięki pokazaniu specyfiki firmy „od kuchni” oraz nieformalnym interakcjom ukazującym pracownika jako „swojaka”, klienci mogą nabierać zaufania do oferowanych im usług.

Sprytnie nawiązało więzi z użytkownikami pewne przedsiębiorstwo, które badało opinię nt. usług poprzez sondy. Konkursy z nagrodami również przyciągały zainteresowanych.

Mikroblogi doskonale sprawdzają się w przypadku firm, które mają przeciążoną infolinię. Konsument nie musiałby oczekiwać na rozmowę z konsultantem - wystarczy, jeśli zalogowawszy się na serwisie przeczyta stosowne informacje na profilu firmy lub zada nowe pytanie. Taki system sprawdza się tylko wtedy, gdy mikroblog jest regularnie uaktualniany i profesjonalnie obsługiwany.

Twitter czy Blip?

Twitter jest najpopularniejszym mikroblogiem w skali międzynarodowej, zaś Blip pośród polskich internautów. Który ma wybrać polska firma?

Twitter jest serwisem anglojęzycznym, co może znacznie utrudnić dotarcie do niektórych grup odbiorców. Jeśli nakreślony przez firmę target to klienci zagraniczni i międzynarodowe przedsiębiorstwa, korporacje, instytucje czy stowarzyszenia, bez wahania powinna ona wybrać Twitter. Blip jako jego polski odpowiednik jest niemal tak samo profesjonalny i zrzesza coraz większą liczbę ludzi. Usługi świadczone na terenie Polski polskim konsumentom mogą być efektywnie wypromowane przy pomocy Blipa.

Przyszłość mikrobloggingu

Zdania co do przyszłości tego typu e-promocji są podzielone. Część zainteresowanych uważa, że okres świetności mikroblogi mają już za sobą, zaś wszelkie działania marketingowe ze względu na zbyt długi proces trwania określane są jako strata czasu. Niektórzy widzą w Twitterze i Blipie przyszłość marketingową nowoczesnych, otwartych na klienta firm.

Ze względu na to, że są to portale bezpłatne, firma poza czasem nic nie traci. Należy jedynie dobrze zorientować się w specyfice tego typu serwisów, aby nie szkodzić marce, a wywindować jej popularność w sieci, a następnie zwiększyć zyski na rynku.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

http://www.tense.pl/

 

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA