REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy mikroblogi to szansa na promocję firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Twitter i jego polski odpowiednik Blip otworzyły przed przedsiębiorstwami zupełnie nowe możliwości. O ile większość serwisów e-marketingowych służy wyłącznie promocji usług i produktów, mikroblog to oprócz tego także doskonałe narzędzie do nawiązania aktywnego kontaktu z klientami.

 

REKLAMA

Budowanie wizerunku marki oraz działania marketingowe poprzez mikroblogging nie jest już wyłącznie domeną amerykańskich i azjatyckich korporacji. Ze względu na rosnącą liczbę użytkowników mikroblogów oraz stosunkowo dużą moc ich oddziaływania, warto starannie przemyśleć strategię założenia i prowadzenia konta.

O mikroblogach dla początkujących

Mikroblog jest dość szczególnym rodzajem dziennika internetowego. Od innych blogów wyróżnia go możliwość dodania niedługiego wpisu o ograniczonej ilości znaków. Do takiej jednozdaniowej zwykle treści można załączyć zdjęcia czy klipy dźwiękowe lub filmowe. Wiodącą ideą funkcjonowania mikroblogów jest przekazywanie (wszystkim użytkownikom lub grupie wyselekcjonowanych odbiorców) informacji o aktualnie wykonywanych czynnościach, przemyśleniach czy planach. Szybka i prosta interakcja między użytkownikami to jedna z największych zalet mikrobloga.

Najpopularniejszym mikroblogiem jest oczywiście Twitter uruchomiony w czerwcu 2006 roku. Następnie twitteropodobne portale zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu (w Polsce m.in. Blip, Spinacz.pl, Pinger, Flaker).

Opcje dla firm na mikroblogu

Jako system łatwy w obsłudze i darmowe narzędzie biznesowe, mikroblogi przyciągają wiele przedsiębiorstw. Właściwie na tym opiera się ich potęga. Firma powinna tak kierować swoimi działaniami, aby informacja była widoczna dla sporej grupy użytkowników. Dobrze jest na samym początku przystąpić do grup tematycznych związanych z własną działalnością branżową. W ten sposób, oprócz śledzenia cennych informacji o konkurencji oraz jej sposobach funkcjonowania na Twitterze, pozyskuje się nowych klientów oraz potencjalnych partnerów biznesowych. Najważniejsze to znaleźć swój target, aby informacje zamieszczane na mikroblogu nie trafiały w próżnię (celem zwiększenia oglądalności „tweetów”, można wykupić reklamę lub je rozsądnie otagować).

Po wpisaniu w wyszukiwarkę kluczowych słów dla swojej branży i odszukaniu osób o podobnych zainteresowaniach, warto nawiązać z nimi długotrwałe i spójne relacje. Już na tym etapie zaczyna się branding - budowanie wizerunku swojej marki.

Co dalej?

Po zbudowaniu fundamentu pod działania marketingowe można przystąpić do działań właściwych. W dobrym guście jest dzielenie się przydatnymi informacjami z potencjalnym klientem lub partnerem biznesowym. Aby wyrobić sobie opinię pomocnego, doświadczonego „kolegi” z branży lub wiarygodnego, przyjaznego klientom przedsiębiorstwa, warto proponować przydatne rozwiązania osobom, które napotykają na jakieś problemy (wklejając linki do użytecznych artykułów lub filmów na witrynie firmy, można zwiększyć na niej ruch).

Jeśli firma organizuje dni otwarte, pikniki, konferencje, szkolenia, warsztaty czy seminaria, powinna zamieścić informacje, gdzie, kiedy i w jaki sposób można wziąć w nich udział. Opatrzenie takich wiadomości filmikami lub zdjęciami tylko zwiększy atrakcyjność komunikatu.

Należy pamiętać o tym, by nie stosować zbyt nachalnej reklamy. Zamiast wysyłania tekstów reklamowych, lepiej skupić się na dobrych kontaktach z innymi użytkownikami oraz ciągłej interakcji. Oferowanie „followsom” różnych promocji, rabatów czy próbek pomoże zacieśnić z nimi więzi.

Złoto dla odważnych

Wielu uważa, że korzystanie z Twittera i Blipa to marketing dla odważnych. Na tym obszarze kluczem do sukcesu jest po prostu otwartość na krytykę. Owszem, mikroblog daje użytkownikowi opcję usuwania nieprzychylnych komentarzy. Warto jednak zaryzykować, by uczynić z nich atut. Jeśli firma przyjmuje skargi niezadowolonych klientów na otwartym forum, ma szansę odnieść się w taki sposób do wad swoich usług i produktów, aby „wyjść na plus”.

 

Dzięki uczciwemu przyznaniu się do błędu, zaproponowaniu najlepszych rozwiązań lub zmodyfikowaniu własnej oferty wedle oczekiwań oceniających, firma zyskuje bardzo dużo. Zresztą wiedza na temat własnych niedociągnięć jest dla niej doskonałą motywacją do podjęcia udoskonaleń i usprawnień.

Monitorowanie

Monitorowanie opinii publicznej dzięki Twitterowi czy Blipowi sprzyja każdemu przedsięwzięciu. Mikroblogi są doskonałym obszarem, na którym konsumenci mówiąc o marce i dyskutując na temat usług, produktów oraz wprowadzanych uaktualnień, dają firmie dość zróżnicowany obraz pojmowania marki. Mając do niego dostęp, łatwiej wdrażać zmiany, które zbliżą firmę do ideału.

Przykładowe efektywne działania firm na Twitterze

Pewna firma linii lotniczych, by nawiązać dobre relacje z klientami, udostępnia im swój nieformalny kanał. Dzięki pokazaniu specyfiki firmy „od kuchni” oraz nieformalnym interakcjom ukazującym pracownika jako „swojaka”, klienci mogą nabierać zaufania do oferowanych im usług.

Sprytnie nawiązało więzi z użytkownikami pewne przedsiębiorstwo, które badało opinię nt. usług poprzez sondy. Konkursy z nagrodami również przyciągały zainteresowanych.

Mikroblogi doskonale sprawdzają się w przypadku firm, które mają przeciążoną infolinię. Konsument nie musiałby oczekiwać na rozmowę z konsultantem - wystarczy, jeśli zalogowawszy się na serwisie przeczyta stosowne informacje na profilu firmy lub zada nowe pytanie. Taki system sprawdza się tylko wtedy, gdy mikroblog jest regularnie uaktualniany i profesjonalnie obsługiwany.

Twitter czy Blip?

Twitter jest najpopularniejszym mikroblogiem w skali międzynarodowej, zaś Blip pośród polskich internautów. Który ma wybrać polska firma?

Twitter jest serwisem anglojęzycznym, co może znacznie utrudnić dotarcie do niektórych grup odbiorców. Jeśli nakreślony przez firmę target to klienci zagraniczni i międzynarodowe przedsiębiorstwa, korporacje, instytucje czy stowarzyszenia, bez wahania powinna ona wybrać Twitter. Blip jako jego polski odpowiednik jest niemal tak samo profesjonalny i zrzesza coraz większą liczbę ludzi. Usługi świadczone na terenie Polski polskim konsumentom mogą być efektywnie wypromowane przy pomocy Blipa.

Przyszłość mikrobloggingu

Zdania co do przyszłości tego typu e-promocji są podzielone. Część zainteresowanych uważa, że okres świetności mikroblogi mają już za sobą, zaś wszelkie działania marketingowe ze względu na zbyt długi proces trwania określane są jako strata czasu. Niektórzy widzą w Twitterze i Blipie przyszłość marketingową nowoczesnych, otwartych na klienta firm.

Ze względu na to, że są to portale bezpłatne, firma poza czasem nic nie traci. Należy jedynie dobrze zorientować się w specyfice tego typu serwisów, aby nie szkodzić marce, a wywindować jej popularność w sieci, a następnie zwiększyć zyski na rynku.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

http://www.tense.pl/

 

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA