REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwracać uwagę przy wyborze wykonawcy projektu start upu?

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej twórcy internetowych biznesów powierzają realizację projektu zewnętrznej firmie – dzięki temu mają pewność, że start up wykonany zostanie profesjonalnie i terminowo, a nie utknie gdzieś pośród wielu niedokończonych pomysłów. Jak wybrać wykonawcę, by potem być zadowolonym z końcowego efektu? Na co zwrócić szczególną uwagę?

 

REKLAMA

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych kryteriów, pomocnych przy wyborze wykonawcy naszego start-upu

 

Portfolio projektów

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projekty wykonane przez firmę to bardzo ważne kryterium - pod warunkiem, że wiemy jak wyciągać wnioski z przedstawionych realizacji. Jeśli projekt realizujemy z pomocą środków unijnych, szukajmy w portfolio serwisów i aplikacji dofinansowanych z odpowiednich funduszy. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że firma zna procedury i specyfikę pracy nad projektami unijnymi. Szukanie projektów identycznych (lub bardzo podobnych) nie jest dobrym rozwiązaniem. Dobrze, jeśli firma wykonała podobny serwis czy aplikację, ale jeszcze lepiej jeśli pracowała przy projektach o podobnej skali. Zespół pracujący przy dużych projektach będzie potrafił poradzić sobie z problemami innego projektu tej wielkości, niezależnie od tematyki czy rozwiązań technicznych.

 

Klienci

 

Ilość, wielkość, rodzaj klientów mogą być cenną wskazówką odnośnie firmy, a zaufanie jaką obdarzają ją duże marki - skłonić do realizacji projektu właśnie z nią. Logotypy znanych graczy na rynku to jednak nie wszystko, należy dokładnie zanalizować, jakie realizacje się za nimi się kryją. Duże firmy bardzo często realizują projekty wizerunkowe - co oznacza proste aplikacje i serwisy lub małe projekty graficzne (np. bannery). To mniejsze firmy z „mało atrakcyjnych” branż, takich jak np. budownictwo czy przemysł, potrzebują częściej dużych, rozbudowanych systemów informatycznych. Dokładna analiza zakładki „Klienci” na stronie i case study z realizacji, w połączeniu z przedstawionymi przez potencjalnego wykonawcę referencjami na pewno pomogą podjąć najlepszą decyzję.

 

Zakres usług

 

W procesie ofertowania na pewno pojawi się mnóstwo propozycji - różniących się koncepcją, stosowanymi technologiami czy ceną. Oprócz tych kryteriów pod uwagę wziąć należy również zakres usług oferowany przez potencjalnego wykonawcę. Dla wielu firm współpraca zaczyna się i kończy wyłącznie na stworzeniu rozwiązań informatycznych, tymczasem od profesjonalnego wykonawcy powinniśmy oczekiwać również np. analizy przedwdrożeniowej projektu, obsługi powdrożeniowej czy kilkuletniej gwarancji na wykonany serwis czy aplikację. Firma, z którą zwiążemy się na kilka, kilkanaście miesięcy powinna stać się równorzędnym partnerem projektu, a nie tylko wykonawcą, który zapomni o problemach start-upu tak szybko, jak szybko otrzyma wynagrodzenie za usługi. Warto również zwrócić uwagę na to, czy firma będzie w stanie zapewnić rozwój projektu w przyszłości lub zaproponuje usługi komplementarne, pozwalające na wsparcie również w innych obszarach.

 

Sposób prowadzenia projektów

 

Dobrze jest poświęcić nieco czasu na zapoznanie się ze sposobem prowadzenia projektów przez firmę - to często niedoceniany, a niezwykle ważny aspekt współpracy. W jaki sposób prowadzone są kolejne działania, kiedy możemy spodziewać się pierwszych rezultatów, jak firma informuje o przebiegu prac i jak ustala etapy - to wszystko może powiedzieć nam sporo o organizacji pracy wykonawcy oraz wskazać, czy poradzi on sobie ze sporym projektem i czy zostanie on ukończony w założonym czasie. Podczas procesu ofertowania dużo dowiemy się również o sposobie prowadzenia komunikacji na linii klient-firma. Osoba, która będzie naszym łącznikiem przez najbliższe kilka miesięcy, powinna być konkretna, dyspozycyjna, a przede wszystkim posiadać specjalistyczną wiedzę, aby doradzić najodpowiedniejsze rozwiązania.

 

Cena

 

To bardzo ważny aspekt wyboru wykonawcy, nierzadko jedyny, który decyduje o powierzeniu projektu w ręce konkretnej firmy. Tymczasem - choć ważna - cena nie powinna zaważyć na naszej decyzji. Równie ważne są wszystkie wspomniane wcześniej elementy - doświadczenie, kompetencje, wykorzystywana technologia, zakres usług, klienci czy jakość obsługi. Tylko całościowa analiza oferty pozwoli na najlepszy wybór - taki, którego potem nie będziemy żałować. Przed wyborem najtańszej opcji warto się zastanowić, czy wykonawca będzie miał odpowiednie kompetencje oraz zespół, by zapewnić profesjonalne wsparcie dużego projektu.

 

Anna Siry

Positive Power Sp. z o.o.
www.positive-power.pl

A nna Siry: W Positive Power Sp. z o.o. zajmuje się między innymi pozyskiwaniem Klientów i prowadzeniem projektów w ramach Funduszy Europejskich, szczególnie Działania 8.1: Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej. Zawodowo interesuje się także usability serwisów internetowych oraz innowacyjnymi pomysłami na e-biznes.

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA