REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Portale społecznościowe kluczem do rekrutacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Kiedrzyńska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Społeczności internetowe są interesującym środowiskiem zarówno dla pracowników, którzy mają możliwość zaprezentowania swojej osoby, jak i dla pracodawców, którzy poszukują najlepszych w branży.  Portale społecznościowe są również pomocne w zbieraniu i weryfikowaniu informacji o potencjalnym pracodawcy.

 

REKLAMA

W tej nieco prowokacyjnej wypowiedzi tkwi jednak sporo prawdy ponieważ ceny stanowią najważniejszą dźwignię zysku, a potencjał ich zmian odzwierciedla pozycję rynkową przedsiębiorstwa.

Portale społecznościowe coraz częściej służą do poszukiwania pracy - pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy Randstad. Sondażem objęto 13 tys. pracowników z 29 krajów na 5 kontynentach. Jednak z portali społecznościowych korzystają także pracodawcy poszukujący nowych pracowników. Zaawansowane wyszukiwarki pozwalają na znalezienie odpowiednich kandydatów bez angażowania w ten proces drogich firm rekrutacyjnych. Przeczytaj, jak wykorzystać portale społecznościowe do znalezienia idealnego pracownika.

 

Nie ma cię w Internecie to nie istniejesz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

REKLAMA

Dwóch na trzech uczestników badania w Polsce (67 proc.) posiada profil osobisty w przynajmniej jednej społeczności internetowej.
- Wynik ten jest podobny do średniej dla wszystkich biorących udział w badaniu krajów. Duże wykorzystanie tego typu portali ma miejsce przede wszystkim w krajach o dużym udziale młodych pracowników, takich jak Chiny (90 proc.) i Indie (90 proc.). Najwyższy odsetek pracowników posiadających profil społecznościowy został odnotowany w Chile (92 proc.), z kolei Japonia odznacza się najniższym wynikiem (43 proc.) - zaznacza członek zarządu Randstad, Agnieszka Bulik

Dlaczego Polacy tak chętnie korzystają z portali społecznościowych? Jak twierdzą respondenci:
•    obecność w mediach społecznościowych może pomóc w znalezieniu pracy (54 proc.)
•    społeczności to źródło wiedzy o potencjalnym pracodawcy podczas przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej (55 proc.)
•    informacje zdobyte w Internecie pozwalają na nabranie wyobrażenia o kulturze organizacyjnej firmy (54 proc.).

 

- Co istotne, blisko połowa respondentów ufa informacjom znajdowanym w społecznościach, a dla aż 61 proc. badanych negatywne komentarze dotyczące potencjalnych pracodawców są wystarczającym powodem, aby nie starać się stanowisko w takiej firmie - podkreśla Agnieszka Bulik.

 

 

Pracownik wizytówką firmy

 

REKLAMA

Polska według statystyk publikowanych przez www.socialbakers.com na przełomie listopada i grudnia 2010 r. znalazła się w pierwszej 5. krajów o najszybszym procentowo przyroście kont Facebooka z wynikiem 11,4 proc. Zarejestrowanych użytkowników do stycznia 2011 roku było w Polsce ok. 6 mln, z czego 40 proc. to osoby powyżej 25 roku życia. Realnych użytkowników (Real Users) Facebooka może być nawet 10 mln (wg badań panelowych prowadzonych przez Gemius). Warto wziąć pod uwagę, że po pracy pracownicy surfują po sieci i wypowiadają się na portalach społecznościowych, zamieszczając wiele informacji ze swojego życia, zarówno prywatnego, jak i służbowego.

Nie tylko pracownicy mają dostęp do portali społecznościowych, ale także pracodawcy sprawdzają swoich pracowników w Internecie. Polacy są jednak tego świadomi. Jak internauci wykorzystują portale społecznościowe?
•    67 proc. polskich respondentów jest świadoma, że pracodawca może obserwować prywatny profil pracownika,
•    co trzeci pytany (37 proc.) przyznał, że używa swojego profilu świadomie w celu prezentowania siebie jako pracownika,
•    89 proc. badanych deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych jedynie w celach prywatnych,
•    co drugi polski badany przyznał, że jego pracodawca umożliwia mu w czasie pracy dostęp do portali społecznościowych (52 proc.),
•    zdaniem zdecydowanej większości (66 proc.) aktywność na portalach nie koliduje z ich obowiązkami zawodowymi,
•    znacząca grupa (40 proc.) deklaruje, że czerpie wymierne korzyści z obecności w mediach społecznościowych w swojej pracy zawodowej.

- Stosunkowo niewielu pracodawców wykorzystuje i świadomie kontroluje potencjał mediów społecznościowych. Zaledwie jedna trzecia firm wprowadziła wytyczne dotyczące prezentacji pracowników w internetowych społecznościach w kontekście wizerunku pracodawcy - podkreśla Agnieszka Bulik.

Ekspertka Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych oraz redaktorka portalu bezrobocie.org.pl Maura Merson zwraca uwagę, że media społeczne dają ogromne możliwości pracodawcom i pracownikom, lecz również niosą za sobą pewne ograniczenia i zagrożenia.
- Wizerunek firm zależy już nie tylko od tego, w jaki sposób firma prezentuje się klientom, lecz także od tego, co widać na profilach społecznościowych jej pracowników - powiedziała Maura Merson.

 

Nowy sposób rekrutacji pracowników

 

Pracodawcy wykorzystują portale społecznościowe nie tylko w celu sprawdzenia wizerunku własnej firmy, ale także w celu znalezienia nowych pracowników. Tę tendencję potwierdza Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.pl 

Pracodawcy poszukują pracowników poprzez serwis GoldenLine z dwóch powodów. Po pierwsze w GoldenLine posiadamy bazę 700 tys. profili kandydatów, którzy w swoim profilu opisują swoje doświadczenie zawodowe i zainteresowania (CV on-line). Bardzo często są to kandydaci, którzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i nie poszukują aktywnie pracy, ale są otwarci na otrzymanie ciekawej oferty. A więc dzięki GoldenLine pracodawcy mogą dotrzeć do osób wysoko wykwalifikowanych oraz skierować swoją ofertę wyłącznie do osób spełniających wymagania rekrutacji. To pozwala pracodawcy oszczędzić czas związany z preselekcją CV i przyśpiesza proces rekrutacji, co jest niewątpliwą zaletą dla pracodawcy lub agencji doradztwa personalnego - powiedziała Monika Samojlik.

Portale społecznościowe i serwisy internetowe oferują pracodawcom precyzyjne narzędzia, które umożliwiają wyszukiwanie konkretnych kandydatów.

- Jest to przede wszystkim zaawansowana wyszukiwarka kandydatów, która pozwala na bardzo dokładne wyszukanie odpowiednich kandydatów (np. po nazwie stanowiska, słowach kluczowych, nazwie firmy, lokalizacji) oraz na zarządzanie całym procesem rekrutacji. Obecnie w GoldenLine  mamy aktywnych prawie 1 tys. kont rekruterów, którzy średnio w miesiącu wykonują 60 tys. wyszukiwań - twierdzi Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.

 

Anna Kiedrzyńska
www.mojafirma.infor.pl

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Mojafirma.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA