REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Portale społecznościowe kluczem do rekrutacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Kiedrzyńska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Społeczności internetowe są interesującym środowiskiem zarówno dla pracowników, którzy mają możliwość zaprezentowania swojej osoby, jak i dla pracodawców, którzy poszukują najlepszych w branży.  Portale społecznościowe są również pomocne w zbieraniu i weryfikowaniu informacji o potencjalnym pracodawcy.

 

REKLAMA

W tej nieco prowokacyjnej wypowiedzi tkwi jednak sporo prawdy ponieważ ceny stanowią najważniejszą dźwignię zysku, a potencjał ich zmian odzwierciedla pozycję rynkową przedsiębiorstwa.

Portale społecznościowe coraz częściej służą do poszukiwania pracy - pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy Randstad. Sondażem objęto 13 tys. pracowników z 29 krajów na 5 kontynentach. Jednak z portali społecznościowych korzystają także pracodawcy poszukujący nowych pracowników. Zaawansowane wyszukiwarki pozwalają na znalezienie odpowiednich kandydatów bez angażowania w ten proces drogich firm rekrutacyjnych. Przeczytaj, jak wykorzystać portale społecznościowe do znalezienia idealnego pracownika.

 

Nie ma cię w Internecie to nie istniejesz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

REKLAMA

Dwóch na trzech uczestników badania w Polsce (67 proc.) posiada profil osobisty w przynajmniej jednej społeczności internetowej.
- Wynik ten jest podobny do średniej dla wszystkich biorących udział w badaniu krajów. Duże wykorzystanie tego typu portali ma miejsce przede wszystkim w krajach o dużym udziale młodych pracowników, takich jak Chiny (90 proc.) i Indie (90 proc.). Najwyższy odsetek pracowników posiadających profil społecznościowy został odnotowany w Chile (92 proc.), z kolei Japonia odznacza się najniższym wynikiem (43 proc.) - zaznacza członek zarządu Randstad, Agnieszka Bulik

Dlaczego Polacy tak chętnie korzystają z portali społecznościowych? Jak twierdzą respondenci:
•    obecność w mediach społecznościowych może pomóc w znalezieniu pracy (54 proc.)
•    społeczności to źródło wiedzy o potencjalnym pracodawcy podczas przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej (55 proc.)
•    informacje zdobyte w Internecie pozwalają na nabranie wyobrażenia o kulturze organizacyjnej firmy (54 proc.).

 

- Co istotne, blisko połowa respondentów ufa informacjom znajdowanym w społecznościach, a dla aż 61 proc. badanych negatywne komentarze dotyczące potencjalnych pracodawców są wystarczającym powodem, aby nie starać się stanowisko w takiej firmie - podkreśla Agnieszka Bulik.

 

 

Pracownik wizytówką firmy

 

REKLAMA

Polska według statystyk publikowanych przez www.socialbakers.com na przełomie listopada i grudnia 2010 r. znalazła się w pierwszej 5. krajów o najszybszym procentowo przyroście kont Facebooka z wynikiem 11,4 proc. Zarejestrowanych użytkowników do stycznia 2011 roku było w Polsce ok. 6 mln, z czego 40 proc. to osoby powyżej 25 roku życia. Realnych użytkowników (Real Users) Facebooka może być nawet 10 mln (wg badań panelowych prowadzonych przez Gemius). Warto wziąć pod uwagę, że po pracy pracownicy surfują po sieci i wypowiadają się na portalach społecznościowych, zamieszczając wiele informacji ze swojego życia, zarówno prywatnego, jak i służbowego.

Nie tylko pracownicy mają dostęp do portali społecznościowych, ale także pracodawcy sprawdzają swoich pracowników w Internecie. Polacy są jednak tego świadomi. Jak internauci wykorzystują portale społecznościowe?
•    67 proc. polskich respondentów jest świadoma, że pracodawca może obserwować prywatny profil pracownika,
•    co trzeci pytany (37 proc.) przyznał, że używa swojego profilu świadomie w celu prezentowania siebie jako pracownika,
•    89 proc. badanych deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych jedynie w celach prywatnych,
•    co drugi polski badany przyznał, że jego pracodawca umożliwia mu w czasie pracy dostęp do portali społecznościowych (52 proc.),
•    zdaniem zdecydowanej większości (66 proc.) aktywność na portalach nie koliduje z ich obowiązkami zawodowymi,
•    znacząca grupa (40 proc.) deklaruje, że czerpie wymierne korzyści z obecności w mediach społecznościowych w swojej pracy zawodowej.

- Stosunkowo niewielu pracodawców wykorzystuje i świadomie kontroluje potencjał mediów społecznościowych. Zaledwie jedna trzecia firm wprowadziła wytyczne dotyczące prezentacji pracowników w internetowych społecznościach w kontekście wizerunku pracodawcy - podkreśla Agnieszka Bulik.

Ekspertka Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych oraz redaktorka portalu bezrobocie.org.pl Maura Merson zwraca uwagę, że media społeczne dają ogromne możliwości pracodawcom i pracownikom, lecz również niosą za sobą pewne ograniczenia i zagrożenia.
- Wizerunek firm zależy już nie tylko od tego, w jaki sposób firma prezentuje się klientom, lecz także od tego, co widać na profilach społecznościowych jej pracowników - powiedziała Maura Merson.

 

Nowy sposób rekrutacji pracowników

 

Pracodawcy wykorzystują portale społecznościowe nie tylko w celu sprawdzenia wizerunku własnej firmy, ale także w celu znalezienia nowych pracowników. Tę tendencję potwierdza Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.pl 

Pracodawcy poszukują pracowników poprzez serwis GoldenLine z dwóch powodów. Po pierwsze w GoldenLine posiadamy bazę 700 tys. profili kandydatów, którzy w swoim profilu opisują swoje doświadczenie zawodowe i zainteresowania (CV on-line). Bardzo często są to kandydaci, którzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i nie poszukują aktywnie pracy, ale są otwarci na otrzymanie ciekawej oferty. A więc dzięki GoldenLine pracodawcy mogą dotrzeć do osób wysoko wykwalifikowanych oraz skierować swoją ofertę wyłącznie do osób spełniających wymagania rekrutacji. To pozwala pracodawcy oszczędzić czas związany z preselekcją CV i przyśpiesza proces rekrutacji, co jest niewątpliwą zaletą dla pracodawcy lub agencji doradztwa personalnego - powiedziała Monika Samojlik.

Portale społecznościowe i serwisy internetowe oferują pracodawcom precyzyjne narzędzia, które umożliwiają wyszukiwanie konkretnych kandydatów.

- Jest to przede wszystkim zaawansowana wyszukiwarka kandydatów, która pozwala na bardzo dokładne wyszukanie odpowiednich kandydatów (np. po nazwie stanowiska, słowach kluczowych, nazwie firmy, lokalizacji) oraz na zarządzanie całym procesem rekrutacji. Obecnie w GoldenLine  mamy aktywnych prawie 1 tys. kont rekruterów, którzy średnio w miesiącu wykonują 60 tys. wyszukiwań - twierdzi Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.

 

Anna Kiedrzyńska
www.mojafirma.infor.pl

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Mojafirma.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

REKLAMA

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

JDG a spółka z o.o. Którą formę działalności wybrać? [Porównanie]

Podejmując decyzję o własnym biznesie, każdy przedsiębiorca staje przed wyborem formy działalności. Większość z nas waha się pomiędzy jednoosobową działalnością gospodarczą (JDG) a spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.). Każda z tych form ma swoje plusy i minusy. W artykule spróbuję przybliżyć czym się różnią.

REKLAMA

Pożyczka dla firm: Szansa na rozwój czy ryzyko?

Prowadzisz firmę? Na pewno doświadczasz różnych wyzwań związanych z zarządzaniem własnym biznesem. Zmieniające się trendy, rosnąca konkurencja, potrzeba implementowania nowych technologii – to tylko niektóre z powodów, dla których musisz stale szukać sposobów na rozwój i reklamę. Pytanie nierzadko brzmi, skąd wziąć na to pieniądze?

Prognozy: zamiast powrotu Koniunktury, europejskie firmy może dotknąć fala bankructw na niespotykaną dotąd skalę

Po kilku latach wysokiej inflacji i restrykcyjnej polityki pieniężnej banków centralnych, europejskie przedsiębiorstwa z nadzieją patrzyły na rok 2025, oczekując wreszcie wzrostu gospodarczego. W obecnej sytuacji geopolitycznej trudno jednak zachować optymizm.

REKLAMA