REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Portale społecznościowe kluczem do rekrutacji

Anna Kiedrzyńska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Społeczności internetowe są interesującym środowiskiem zarówno dla pracowników, którzy mają możliwość zaprezentowania swojej osoby, jak i dla pracodawców, którzy poszukują najlepszych w branży.  Portale społecznościowe są również pomocne w zbieraniu i weryfikowaniu informacji o potencjalnym pracodawcy.

 

REKLAMA

W tej nieco prowokacyjnej wypowiedzi tkwi jednak sporo prawdy ponieważ ceny stanowią najważniejszą dźwignię zysku, a potencjał ich zmian odzwierciedla pozycję rynkową przedsiębiorstwa.

Portale społecznościowe coraz częściej służą do poszukiwania pracy - pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy Randstad. Sondażem objęto 13 tys. pracowników z 29 krajów na 5 kontynentach. Jednak z portali społecznościowych korzystają także pracodawcy poszukujący nowych pracowników. Zaawansowane wyszukiwarki pozwalają na znalezienie odpowiednich kandydatów bez angażowania w ten proces drogich firm rekrutacyjnych. Przeczytaj, jak wykorzystać portale społecznościowe do znalezienia idealnego pracownika.

 

Nie ma cię w Internecie to nie istniejesz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

REKLAMA

Dwóch na trzech uczestników badania w Polsce (67 proc.) posiada profil osobisty w przynajmniej jednej społeczności internetowej.
- Wynik ten jest podobny do średniej dla wszystkich biorących udział w badaniu krajów. Duże wykorzystanie tego typu portali ma miejsce przede wszystkim w krajach o dużym udziale młodych pracowników, takich jak Chiny (90 proc.) i Indie (90 proc.). Najwyższy odsetek pracowników posiadających profil społecznościowy został odnotowany w Chile (92 proc.), z kolei Japonia odznacza się najniższym wynikiem (43 proc.) - zaznacza członek zarządu Randstad, Agnieszka Bulik

Dlaczego Polacy tak chętnie korzystają z portali społecznościowych? Jak twierdzą respondenci:
•    obecność w mediach społecznościowych może pomóc w znalezieniu pracy (54 proc.)
•    społeczności to źródło wiedzy o potencjalnym pracodawcy podczas przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej (55 proc.)
•    informacje zdobyte w Internecie pozwalają na nabranie wyobrażenia o kulturze organizacyjnej firmy (54 proc.).

 

- Co istotne, blisko połowa respondentów ufa informacjom znajdowanym w społecznościach, a dla aż 61 proc. badanych negatywne komentarze dotyczące potencjalnych pracodawców są wystarczającym powodem, aby nie starać się stanowisko w takiej firmie - podkreśla Agnieszka Bulik.

 

 

Pracownik wizytówką firmy

 

REKLAMA

Polska według statystyk publikowanych przez www.socialbakers.com na przełomie listopada i grudnia 2010 r. znalazła się w pierwszej 5. krajów o najszybszym procentowo przyroście kont Facebooka z wynikiem 11,4 proc. Zarejestrowanych użytkowników do stycznia 2011 roku było w Polsce ok. 6 mln, z czego 40 proc. to osoby powyżej 25 roku życia. Realnych użytkowników (Real Users) Facebooka może być nawet 10 mln (wg badań panelowych prowadzonych przez Gemius). Warto wziąć pod uwagę, że po pracy pracownicy surfują po sieci i wypowiadają się na portalach społecznościowych, zamieszczając wiele informacji ze swojego życia, zarówno prywatnego, jak i służbowego.

Nie tylko pracownicy mają dostęp do portali społecznościowych, ale także pracodawcy sprawdzają swoich pracowników w Internecie. Polacy są jednak tego świadomi. Jak internauci wykorzystują portale społecznościowe?
•    67 proc. polskich respondentów jest świadoma, że pracodawca może obserwować prywatny profil pracownika,
•    co trzeci pytany (37 proc.) przyznał, że używa swojego profilu świadomie w celu prezentowania siebie jako pracownika,
•    89 proc. badanych deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych jedynie w celach prywatnych,
•    co drugi polski badany przyznał, że jego pracodawca umożliwia mu w czasie pracy dostęp do portali społecznościowych (52 proc.),
•    zdaniem zdecydowanej większości (66 proc.) aktywność na portalach nie koliduje z ich obowiązkami zawodowymi,
•    znacząca grupa (40 proc.) deklaruje, że czerpie wymierne korzyści z obecności w mediach społecznościowych w swojej pracy zawodowej.

- Stosunkowo niewielu pracodawców wykorzystuje i świadomie kontroluje potencjał mediów społecznościowych. Zaledwie jedna trzecia firm wprowadziła wytyczne dotyczące prezentacji pracowników w internetowych społecznościach w kontekście wizerunku pracodawcy - podkreśla Agnieszka Bulik.

Ekspertka Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych oraz redaktorka portalu bezrobocie.org.pl Maura Merson zwraca uwagę, że media społeczne dają ogromne możliwości pracodawcom i pracownikom, lecz również niosą za sobą pewne ograniczenia i zagrożenia.
- Wizerunek firm zależy już nie tylko od tego, w jaki sposób firma prezentuje się klientom, lecz także od tego, co widać na profilach społecznościowych jej pracowników - powiedziała Maura Merson.

 

Nowy sposób rekrutacji pracowników

 

Pracodawcy wykorzystują portale społecznościowe nie tylko w celu sprawdzenia wizerunku własnej firmy, ale także w celu znalezienia nowych pracowników. Tę tendencję potwierdza Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.pl 

Pracodawcy poszukują pracowników poprzez serwis GoldenLine z dwóch powodów. Po pierwsze w GoldenLine posiadamy bazę 700 tys. profili kandydatów, którzy w swoim profilu opisują swoje doświadczenie zawodowe i zainteresowania (CV on-line). Bardzo często są to kandydaci, którzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i nie poszukują aktywnie pracy, ale są otwarci na otrzymanie ciekawej oferty. A więc dzięki GoldenLine pracodawcy mogą dotrzeć do osób wysoko wykwalifikowanych oraz skierować swoją ofertę wyłącznie do osób spełniających wymagania rekrutacji. To pozwala pracodawcy oszczędzić czas związany z preselekcją CV i przyśpiesza proces rekrutacji, co jest niewątpliwą zaletą dla pracodawcy lub agencji doradztwa personalnego - powiedziała Monika Samojlik.

Portale społecznościowe i serwisy internetowe oferują pracodawcom precyzyjne narzędzia, które umożliwiają wyszukiwanie konkretnych kandydatów.

- Jest to przede wszystkim zaawansowana wyszukiwarka kandydatów, która pozwala na bardzo dokładne wyszukanie odpowiednich kandydatów (np. po nazwie stanowiska, słowach kluczowych, nazwie firmy, lokalizacji) oraz na zarządzanie całym procesem rekrutacji. Obecnie w GoldenLine  mamy aktywnych prawie 1 tys. kont rekruterów, którzy średnio w miesiącu wykonują 60 tys. wyszukiwań - twierdzi Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.

 

Anna Kiedrzyńska
www.mojafirma.infor.pl

 

 

Źródło: Mojafirma.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA