REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Portale społecznościowe kluczem do rekrutacji

Anna Kiedrzyńska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Społeczności internetowe są interesującym środowiskiem zarówno dla pracowników, którzy mają możliwość zaprezentowania swojej osoby, jak i dla pracodawców, którzy poszukują najlepszych w branży.  Portale społecznościowe są również pomocne w zbieraniu i weryfikowaniu informacji o potencjalnym pracodawcy.

 

REKLAMA

REKLAMA

W tej nieco prowokacyjnej wypowiedzi tkwi jednak sporo prawdy ponieważ ceny stanowią najważniejszą dźwignię zysku, a potencjał ich zmian odzwierciedla pozycję rynkową przedsiębiorstwa.

Portale społecznościowe coraz częściej służą do poszukiwania pracy - pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy Randstad. Sondażem objęto 13 tys. pracowników z 29 krajów na 5 kontynentach. Jednak z portali społecznościowych korzystają także pracodawcy poszukujący nowych pracowników. Zaawansowane wyszukiwarki pozwalają na znalezienie odpowiednich kandydatów bez angażowania w ten proces drogich firm rekrutacyjnych. Przeczytaj, jak wykorzystać portale społecznościowe do znalezienia idealnego pracownika.

 

REKLAMA

Nie ma cię w Internecie to nie istniejesz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Dwóch na trzech uczestników badania w Polsce (67 proc.) posiada profil osobisty w przynajmniej jednej społeczności internetowej.
- Wynik ten jest podobny do średniej dla wszystkich biorących udział w badaniu krajów. Duże wykorzystanie tego typu portali ma miejsce przede wszystkim w krajach o dużym udziale młodych pracowników, takich jak Chiny (90 proc.) i Indie (90 proc.). Najwyższy odsetek pracowników posiadających profil społecznościowy został odnotowany w Chile (92 proc.), z kolei Japonia odznacza się najniższym wynikiem (43 proc.) - zaznacza członek zarządu Randstad, Agnieszka Bulik

Dlaczego Polacy tak chętnie korzystają z portali społecznościowych? Jak twierdzą respondenci:
•    obecność w mediach społecznościowych może pomóc w znalezieniu pracy (54 proc.)
•    społeczności to źródło wiedzy o potencjalnym pracodawcy podczas przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej (55 proc.)
•    informacje zdobyte w Internecie pozwalają na nabranie wyobrażenia o kulturze organizacyjnej firmy (54 proc.).

 

- Co istotne, blisko połowa respondentów ufa informacjom znajdowanym w społecznościach, a dla aż 61 proc. badanych negatywne komentarze dotyczące potencjalnych pracodawców są wystarczającym powodem, aby nie starać się stanowisko w takiej firmie - podkreśla Agnieszka Bulik.

 

 

Pracownik wizytówką firmy

 

Polska według statystyk publikowanych przez www.socialbakers.com na przełomie listopada i grudnia 2010 r. znalazła się w pierwszej 5. krajów o najszybszym procentowo przyroście kont Facebooka z wynikiem 11,4 proc. Zarejestrowanych użytkowników do stycznia 2011 roku było w Polsce ok. 6 mln, z czego 40 proc. to osoby powyżej 25 roku życia. Realnych użytkowników (Real Users) Facebooka może być nawet 10 mln (wg badań panelowych prowadzonych przez Gemius). Warto wziąć pod uwagę, że po pracy pracownicy surfują po sieci i wypowiadają się na portalach społecznościowych, zamieszczając wiele informacji ze swojego życia, zarówno prywatnego, jak i służbowego.

Nie tylko pracownicy mają dostęp do portali społecznościowych, ale także pracodawcy sprawdzają swoich pracowników w Internecie. Polacy są jednak tego świadomi. Jak internauci wykorzystują portale społecznościowe?
•    67 proc. polskich respondentów jest świadoma, że pracodawca może obserwować prywatny profil pracownika,
•    co trzeci pytany (37 proc.) przyznał, że używa swojego profilu świadomie w celu prezentowania siebie jako pracownika,
•    89 proc. badanych deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych jedynie w celach prywatnych,
•    co drugi polski badany przyznał, że jego pracodawca umożliwia mu w czasie pracy dostęp do portali społecznościowych (52 proc.),
•    zdaniem zdecydowanej większości (66 proc.) aktywność na portalach nie koliduje z ich obowiązkami zawodowymi,
•    znacząca grupa (40 proc.) deklaruje, że czerpie wymierne korzyści z obecności w mediach społecznościowych w swojej pracy zawodowej.

- Stosunkowo niewielu pracodawców wykorzystuje i świadomie kontroluje potencjał mediów społecznościowych. Zaledwie jedna trzecia firm wprowadziła wytyczne dotyczące prezentacji pracowników w internetowych społecznościach w kontekście wizerunku pracodawcy - podkreśla Agnieszka Bulik.

Ekspertka Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych oraz redaktorka portalu bezrobocie.org.pl Maura Merson zwraca uwagę, że media społeczne dają ogromne możliwości pracodawcom i pracownikom, lecz również niosą za sobą pewne ograniczenia i zagrożenia.
- Wizerunek firm zależy już nie tylko od tego, w jaki sposób firma prezentuje się klientom, lecz także od tego, co widać na profilach społecznościowych jej pracowników - powiedziała Maura Merson.

 

Nowy sposób rekrutacji pracowników

 

Pracodawcy wykorzystują portale społecznościowe nie tylko w celu sprawdzenia wizerunku własnej firmy, ale także w celu znalezienia nowych pracowników. Tę tendencję potwierdza Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.pl 

Pracodawcy poszukują pracowników poprzez serwis GoldenLine z dwóch powodów. Po pierwsze w GoldenLine posiadamy bazę 700 tys. profili kandydatów, którzy w swoim profilu opisują swoje doświadczenie zawodowe i zainteresowania (CV on-line). Bardzo często są to kandydaci, którzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i nie poszukują aktywnie pracy, ale są otwarci na otrzymanie ciekawej oferty. A więc dzięki GoldenLine pracodawcy mogą dotrzeć do osób wysoko wykwalifikowanych oraz skierować swoją ofertę wyłącznie do osób spełniających wymagania rekrutacji. To pozwala pracodawcy oszczędzić czas związany z preselekcją CV i przyśpiesza proces rekrutacji, co jest niewątpliwą zaletą dla pracodawcy lub agencji doradztwa personalnego - powiedziała Monika Samojlik.

Portale społecznościowe i serwisy internetowe oferują pracodawcom precyzyjne narzędzia, które umożliwiają wyszukiwanie konkretnych kandydatów.

- Jest to przede wszystkim zaawansowana wyszukiwarka kandydatów, która pozwala na bardzo dokładne wyszukanie odpowiednich kandydatów (np. po nazwie stanowiska, słowach kluczowych, nazwie firmy, lokalizacji) oraz na zarządzanie całym procesem rekrutacji. Obecnie w GoldenLine  mamy aktywnych prawie 1 tys. kont rekruterów, którzy średnio w miesiącu wykonują 60 tys. wyszukiwań - twierdzi Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.

 

Anna Kiedrzyńska
www.mojafirma.infor.pl

 

 

Źródło: Mojafirma.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA