Jak określić nazwę firmy
REKLAMA
REKLAMA
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, musi działać pod firmą, która odróżnia jego przedsiębiorstwo od innych. Firmą jest nazwa, pod którą prowadzi działalność. Zanim więc rozpocznie prowadzenie działalności, to oprócz pomysłu na biznes powinien mieć też pomysł na nazwę.
REKLAMA
Firmę ujawnia już w momencie rejestrowania się w ewidencji działalności gospodarczej w gminie w Krajowym Rejestrze Sądowym, w rejestrze przedsiębiorców. Nazwę firmy podaje wykonując czynności w obrocie gospodarczym, a także występując w postępowaniu administracyjnym i sądowym. Umieszcza ją na dokumentach handlowych, na produkowanym przez siebie towarze i opakowaniach oraz reklamując swoje towary i usługi. Wprawdzie przedsiębiorca powinien posługiwać się tylko jedną firmą, ale - jeżeli jest osobą prawną - może mieć również firmy oddziałowe. Zawierają one pełną nazwę osoby prawnej z określeniem oddziału. Wskazują też miejscowość, w której oddział ma siedzibę.
W razie zmiany firmy przedsiębiorca musi ten fakt ujawnić w rejestrze.
Firma osoby fizycznej zawiera jej imię i nazwisko, natomiast firmą osoby prawnej jest jej nazwa oraz określenie formy prawnej osoby prawnej. Powinna być tak sformułowana, aby przedsiębiorcę odróżniać od innych, którzy prowadzą działalność gospodarczą na tym samym rynku (np. produktów rolnych, paliwowym itd.), a nie tylko w tej samej miejscowości. Nie może też wprowadzać w błąd klientów i inne firmy co do osoby przedsiębiorcy, przedmiotu i miejsca jego działalności oraz źródeł zaopatrzenia.
Ważne!
Obowiązek działania pod firmą ciąży na osobach fizycznych, które działają jako jednoosobowi przedsiębiorcy albo w formie spółki cywilnej, oraz na osobach prawnych
(MPS)
REKLAMA
REKLAMA