REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Leasing pracowniczy - optymalizacja kosztów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
AG
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze pięć lat temu praca tymczasowa dotyczyła wyłącznie pracowników fizycznych. Obecnie z tej formy zatrudnienia korzysta coraz więcej firm poszukujących pracowników biurowych i specjalistów niższego szczebla.

REKLAMA

Praca tymczasowa, zwana również leasingiem pracowniczym, oznacza sezonowe lub doraźne zatrudnienie pracownika na czas określony przez agencję pracy tymczasowej i „wypożyczenie” go do pracodawcy użytkownika. Pracownicy tymczasowi zatrudniani są przez agencję na mocy „Ustawy o zatrudnieniu pracowników tymczasowych” z dnia 9 lipca 2003 r. i kierowani do pracodawcy użytkownika, gdzie pod jego nadzorem wykonują określoną pracę. Jak wynika z doświadczenia firmy Page Personnel, polskie firmy coraz chętniej korzystają z pracowników tymczasowych, gdyż takie rozwiązanie pozwala im na optymalizację kosztów oraz elastyczną organizację pracy.

REKLAMA

Rynek pracy tymczasowej w Polsce charakteryzuje duży potencjał rozwoju, zwłaszcza po okresie spowolnienia gospodarczego, którego doświadczyliśmy w ostatnim czasie - mówi Piotr Dziedzic, menadżer z firmy Page Personnel. - Z punktu widzenia przedsiębiorcy taka forma zatrudnienia jest bardzo korzystna. Umożliwia bowiem stałe i optymalne dostosowywanie struktury zatrudnienia do potrzeb firmy. Nawet w bardzo krótkim czasie agencja pracy tymczasowej jest w stanie dostarczyć odpowiednią liczbę pracowników potrzebnych do wykonania konkretnego projektu.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Jak wynika z raportu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej „Agencje zatrudnienia 2010”, liczba pracowników tymczasowych wzrosła w 2010 r. o 14 proc. (z 379 103 na koniec 2009 r. do 433 102 na koniec roku 2010). Najczęściej z tej formy zatrudnienia korzystają firmy, które charakteryzują się sezonowym zapotrzebowaniem na pracowników. Praca tymczasowa pomaga im tymczasowo zwiększyć zdolności produkcyjne przy jednoczesnym obniżeniu całkowitych kosztów zatrudnienia.

Coraz więcej firm decyduje się na stałą współpracę z agencjami pracy tymczasowej - przyznaje Piotr Dziedzic. - Praca tymczasowa jest coraz powszechniejsza wśród pracowników biurowych, zwłaszcza na stanowiskach podstawowego i średniego szczebla, związanych z administracją, księgowością lub obsługą klienta. Przedsiębiorcy stosują takie rozwiązanie, kiedy zachodzi konieczność okresowego zastąpienia nieobecnego pracownika, np. ze względu na jego urlop macierzyński lub wychowawczy, a także gdy firma potrzebuje dodatkowych zasobów do realizacji terminowych projektów. W tym ostatnim przypadku wyraźną tendencję wzrostową obserwujemy w obszarze leasingu pracowników w obszarze administracji biurowej, finansów oraz IT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej w miesięczniku Sekretariat - Zamów prenumeratę >>

AG

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Sekretariat

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA