REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy outsourcing kadrowo-płacowy to zawsze oszczędność kosztów?

Barbara Kochańska-Mierzejewska
Potrzeba ograniczenia kosztów funkcjonowania jest wciąż jeszcze najczęściej spotykanym powodem zainteresowania firm usługami outsourcingowymi, a finansowe korzyści z ich wdrożenia najłatwiej jest wyliczyć.
Potrzeba ograniczenia kosztów funkcjonowania jest wciąż jeszcze najczęściej spotykanym powodem zainteresowania firm usługami outsourcingowymi, a finansowe korzyści z ich wdrożenia najłatwiej jest wyliczyć.

REKLAMA

REKLAMA

Outsourcing coraz szerzej zdobywa rynek. Ma więcej zalet niż wad. Jednakże należy zwrócić uwagę, że wciąż wiele firm z dużą rezerwą podchodzi do zlecania na zewnątrz poszczególnych funkcji. Spróbujmy zatem nieco bliżej przyjrzeć się „payrollingowi”.

REKLAMA

Oceniając potencjalną opłacalność wykorzystania outsourcingu kadrowo-płacowego, powinniśmy brać pod uwagę różne parametry i aspekty tego przedsięwzięcia. W związku z tym zaleca się dokonywanie szczegółowej analizy potencjalnych korzyści, które zamierzamy osiągnąć.
Wśród nich wyróżnić można między innymi:
• oszczędności finansowe,
• poprawę jakości funkcjonowania działu personalnego
• redukcję ryzyk na określonych płaszczyznach. 

REKLAMA

Oczywiście możliwe jest założenie osiągnięcia tylko jednego z tych celów lub wszystkich jednocześnie. Uzależnione jest to zarówno od branży, w której działalność prowadzi określony podmiot, jak i od jego struktury wewnętrznej, sytuacji finansowej i planowanej na przyszłość strategii rozwoju, w tym „cięcia” kosztów stałych, zmniejszających środki na ewentualne inwestycje.
Potrzeba ograniczenia kosztów funkcjonowania jest wciąż jeszcze najczęściej spotykanym powodem zainteresowania firm usługami outsourcingowymi, a finansowe korzyści z ich wdrożenia najłatwiej jest wyliczyć.
Zlecając na zewnątrz kadrowo-płacowe funkcje przedsiębiorstwa, należy przeanalizować całkowity koszt wykonywania ich we własnym zakresie. W praktyce firmy często porównują koszt outsourcingu wyłącznie z kosztem zatrudnienia własnych specjalistów zajmujących się daną dziedziną. 

Zobacz: Trendy w outsourcingu finansów

REKLAMA

Tymczasem na koszty własne, poza kosztami wynagrodzeń składają się również: koszty ZUS, koszty choroby, koszty urlopów wypoczynkowych, macierzyńskich czy wychowawczych, koszty rekrutacji, szkoleń, materiałów merytorycznych (ustawy, interpretacje, specjalistyczna prasa), konsultacji i opinii prawnych, a także koszty związane z zakupem i eksploatacją systemu komputerowego oraz specjalistycznego oprogramowania, zakup sprzętu IT, koszty obsługi IT, koszty czynszu zajmowanej powierzchni biurowej i opłaty za media, materiały biurowe (papier, toner itp.), koszt telefonów, alokacja kosztów administracyjnych na dział kadr i płac, koszty zarządzania działem kadr i płac – czas kadry managerskiej.

Jednocześnie, badając opłacalność wdrożenia outsourcingu kadrowo-płacowego, należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby uniknąć często popełnianego błędu, polegającego na wyborze dostawcy oferującego bardzo niską cenę za swoje usługi. Takie nie do końca przemyślane postępowanie może okazać się pułapką. Klient, który przy wyborze dostawcy usług outsourcingowych, kieruje się jedynie, bądź przede wszystkim, kryterium najniższej ceny, często jest później skazany na ponoszenie dodatkowych opłat, o których w ofercie nie było mowy, i których nie przewidywał. Musi także liczyć się z tym, że najtańsza usługa będzie najprawdopodobniej niskiej jakości i nie spełni celów stanowiących pierwotnie podstawę jej zakupu. W konsekwencji, w skrajnych przypadkach, taki wybór może spowodować znaczne zwiększenie kosztów zamiast ich redukcji, a zatem opłacalność całego przedsięwzięcia staje pod dużym znakiem zapytania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA