REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

O czym pamiętać zamieszczając CV w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
CV wysyłane przez internet
CV wysyłane przez internet
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gromadzenie danych przez Internet jest jedną z najbardziej popularnych form tworzenia baz danych, często wykorzystywaną także w procesie rekrutacji pracowników. Jeżeli potencjalny pracodawca zdecyduje się pozyskiwać dane kandydatów przez Internet (np. poprzez swoją stronę internetową lub na adres e-mail), powinien wdrożyć w celu ich ochrony środki techniczne i organizacyjne, odpowiednie do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną.

Obowiązek ten ma zastosowanie także do administratorów danych innych niż pracodawcy, np. agencji zatrudnienia, czy też właścicieli stron internetowych, które umożliwiają zamieszczenie swojego CV on-line. Każdy bowiem administrator danych, bez względu na sposób ich gromadzenia, musi działać zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.

REKLAMA

REKLAMA

Z jakich stron internetowych powinienem korzystać w celu przekazania danych?

Najważniejsze to zawsze korzystać wyłącznie ze sprawdzonych i zaufanych stron internetowych. Pamiętaj, że twoje CV ujawnia o tobie wiele informacji, które nie powinny trafić do osób niepowołanych. Zawsze zatem sprawdzaj, czy strona internetowa lub adres e-mail, z których zamierzasz skorzystać, są oficjalnie rekomendowane przez podmiot, któremu za ich pośrednictwem chcesz przesłać swoje dane. Pamiętaj też, aby upewnić się, kto jest administratorem danych oraz że używana przez ciebie strona internetowa zapewnia szyfrowany transfer danych (szukaj ciągu „https” w adresie strony internetowej w twojej przeglądarce).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

O czym powinienem pomyśleć przed zamieszczeniem swojego CV na stronie internetowej?

Oto cztery podstawowe zasady postępowania w takiej sytuacji:

REKLAMA

1. Pamiętaj, że umieszczenie CV w serwisie internetowym może wymagać założenia konta użytkownika serwisu oraz wyrażenia jego właścicielowi zgody na przetwarzanie danych osobowych. Zanim to uczynisz dokładnie przeczytaj regulamin oraz politykę prywatności serwisu. Może bowiem okazać się, że właściciel serwisu chce przetwarzać twoje dane także w celach marketingowych nie tylko własnych produktów, ale też produktów innych podmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Zamieść w CV tylko takie dane, które są istotne i niezbędne w procesie rekrutacji.

Jakie dane osobowe można zbierać w czasie rekrutacji?

3. Miej na uwadze, że zamieszczając swoje CV w Internecie umożliwiasz wgląd w znajdujące się w nim dane nieograniczonej liczbie użytkowników. Mogą one zostać wykorzystane w sposób nie koniecznie zgodny z twoimi oczekiwaniami (kradzież tożsamości, spam, marketing telefoniczny). Pamiętaj, że nawet jeśli usuniesz swoje CV ze strony internetowej, będzie ono nadal dostępne w archiwach wyszukiwarek internetowych. Warto zatem szukać stron, które umożliwiają zamieszczenie CV w formie anonimowej (bez podawania danych identyfikacyjnych i kontaktowych) – możesz wtedy wybrać pracodawcę, którego ofertą pracy jesteś zainteresowany i tylko jemu udostępnić swoje szczegółowe dane.

4. Zawsze sprawdzaj, jakie są domyślne ustawienia prywatności na stronie internetowej, poprzez którą szukasz pracy. Wiele z nich umożliwia swoim użytkownikom ich indywidualne dostosowanie.

Jakie jest znaczenie zgody na przetwarzanie danych osobowych?

Publikacja pochodzi z Przewodnika „Ochrona prywatności w miejscu pracy. Przewodnik dla pracowników” przygotowanego m.in. przez Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych w ramach Projektu Partnerskiego Leonardo da Vinci “Zwiększanie świadomości w zakresie ochrony danych osobowych wśród pracowników zatrudnionych w krajach Unii Europejskiej” (2012-1-PL1-LEO04-280971). Projekt ten został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.

Poradnik dostępny jest na stronie GIODO http://www.giodo.gov.pl/1520056/id_art/7930/j/pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA