Nieuczciwe praktyki rynkowe a kryptoreklama
REKLAMA
REKLAMA
w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.
REKLAMA
Za nieuczciwe praktyki rynkowe, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ich ocena, są uznawane wprowadzające w błąd działania polegające na:
twierdzeniu lub wywoływaniu wrażenia, że sprzedaż produktu odbywa się na podstawie przepisów prawa i jest z nimi zgodna, jeśli jest to niezgodne z prawdą;
przedstawianiu praw przysługujących konsumentom z mocy samego prawa, jako cechy wyróżniającej ofertę prezentowaną przez przedsiębiorcę;
Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców
REKLAMA
kryptoreklamie polegającej na wykorzystywaniu treści o charakterze publicystycznym w środkach masowego przekazu z zamiarem promowania produktu w przypadku, w którym przedsiębiorca zapłacił za owo promowanie, a nie wynika to jednoznacznie z treści lub z obrazów albo dźwięków możliwych do rozpoznania przez konsumenta;
przedstawianiu nierzetelnych informacji dotyczących zarówno rodzaju, jak i stopnia ryzyka, na jakie narażone będzie osobiste bezpieczeństwo konsumenta albo jego rodziny, w sytuacji braku dokonania nabycia produktu.
Zagadnienie nieuczciwych praktyk rynkowych reguluje ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.