reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Burza mózgów w firmie

Burza mózgów w firmie

Burza mózgów jest techniką, której celem jest ulepszenie decyzji grupowych. Wywodzi się z psychologii społecznej.

Burza mózgów doczekała się wypracowania dwóch trybów jej przeprowadzania. Pierwsza z nich opiera się o podział podejmowanych czynności na dwa etapy.

Etap pierwszy polega na oczekiwaniu na swobodne zgłaszanie pomysłów przez poszczególne osoby z grupy. W tej części czynności nie jest dopuszczalna krytyka ponieważ mogłaby ona zniechęcić pozostałych do ujawnienia swych idei. Przedstawione pomysły należ w określony sposób zarejestrować np. zapisując je na kratce papieru.

Drugi etap polega na przekazaniu wyników z pierwszej części procesu osobom, które można uznać za specjalistów w danej dziedzinie, w ramach której poszukujemy rozwiązania. Odsiewają oni rozwiązania nielogiczne i pozbawione sensu.

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

Burza mózgów jako technika służąca doskonaleniom podejmowanych w grupie decyzji podlega wielu trudnościom w jej, w szczególności niezaplanowanym, przeprowadzaniu. Niebezpieczna jest chociażby obecność podmiotu o silnej osobowości podczas przeprowadzania pierwszego etapu, ponieważ może ona zahamować śmiałość wypowiedzenia własnych pomysłów pozostałym uczestnikom. Drugi etap może zostać zniweczony przez nieotwartych na nowe rozwiązania ekspertów.

Uniknięcie podstawowych błędów pozwoli na osiągnięcie oczekiwanych rozwiązań w biurze i całym przedsiębiorstwie.

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Burza mózgów w firmie
Burza mózgów w firmie

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Emilia Markowicz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama